شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

فیلم کوتاه «تمیز» به جشنواره بین‌المللی«کَن»راه یافت ‌

میلاد لارستان: فیلم کوتاه «تمیز» به کارگردانی کیوان محسنی و تولید انجمن سینمای جوان لار به بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی کن راه یافت.

فیلم کوتاه «تمیز» به کارگردانی کیوان محسنی و تولید انجمن سینمای جوان لار به بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی کن راه یافت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، فیلم کوتاه «تمیز» به کارگردانی کیوان محسنی و تولید انجمن سینمای جوان لار به بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی کن راه یافت. این فیلم در قالب درام ساخته و در شهرستان‌های لارستان و گراش فیلمبرداری شده است.

کیوان محسنی، کارگردان این فیلم درباره این پروژه هنری اظهار داشت: فیلم کمتر از ۴ دقیقه است و نمای اولی آن زنی را در خانه نشان می‌دهد که با دقت و ظرافت مشغول تمیز کردن خانه است اما رفته رفته مخاطب متوجه می‌شود که در پس این تمیز کردن اتفاقات دیگری رخ داده است.

وی که مستند کایه را در کارنامه خود دارد، گفت: تعلیق یکی از ویژگی‌های اصلی این فیلم و فضای آن به «ساعت شش» و «بیرون از این» نزدیک است اما برخلاف دیگر فیلم‌ها فرهنگ بومی در این فیلم دیده نمی‌شود چراکه موضوع فیلم آن را برنمی‌تابید.

کارگردان فیلم تمیز با بیان اینکه حمایت از ساخت فیلم‌های کوتاه کم است، افزود: این موضوع در شهرستان‌ها بیشتر دیده می‌شود چراکه شناخت کمتری نسبت به فیلم کوتاه وجود دارد و دلیل دیگر اینکه فیلم کوتاه مانند فیلم بلند امکان پخش عمومی ندارد.

محسنی در پاسخ به این پرسش که حمایت دولتی بهتر است یا ورود بخش خصوصی؟ بیان کرد: حمایت از فیلمساز هرچند اندک سبب بقای هنر فیلمسازی و انگیزه در میان هنرمندان جوان می‌شود اما حمایت بخش دولتی ممکن است نظارت بر فیلم را بیشتر کند و آنچه مدنظر کارگردان است محقق نشود.

وی خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی در این زمینه به نظر کارآمدتر است هر چند به دلیل عدم اطمینان در برگشت سرمایه و سود بخش خصوصی در حیطه فیلم کوتاه وارد نمی‌شود.

این کارگردان خوش آتیه استان فارس درباره اثر تازه‌اش تصریح کرد: فیلم باگ با مشارکت انجمن سینمای جوان شیراز در حال تولید است که با رویکرد داستانی به بحران اقتصادی در گراش می‌پردازد و در قالب اکشن تریلر است.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

13 Responses to “فیلم کوتاه «تمیز» به جشنواره بین‌المللی«کَن»راه یافت ‌”

  1. ناشناس گفت:

    به بخش غرفه ازاد معرفی فیلم راه یافته یا به خود فستیوال کن؟ ؟؟ مثل اینکه بیای رو سمند ارم BMW بزنی.

  2. ریتون فیلم گفت:

    این فیلم همانطور که در مطلب بالا به آن اشاره شده است به بخش غیر رقابتی جشنواره کن راه پیدا کرده است. یعنی بخش «شورت فیلم کرنر» غرفه جشنواره یا همون بازار جشنواره از بخش های دیگر است. جشنواره کن در زمینه فیلم کوتاه دو بخش مختلف داره. بخش اصلی مسابقه مهمتر از همه ست که امسال فیلم «وقت ناهار» نماینده ایران است.
    تفاوت بخش شورت کرنر با بازار جشنواره (یا همون به قول شما غرفه جشنواره) اینه که در بخش شورت کرنر فیلم ها می توانند بجز در کتابخانه دیجیتال در سالن های نمایش که برای پخش این آثار مشخص شده پخش شوند. فیلم تمیز هم در تاریخ ۲۵ می در سالن H بونوئل٬ ساعت ۱۶:۳۰ پخش می شود.

  3. سلمان گفت:

    ناشناس عزیز. تو خبر نوشته بخش غیر رقابتی جشنواره کن. که مال فستیوال کنِ دیگه. حتما نسبت به بخش مسابقه ارزش کمتری داره. البته تو خبر به درستی اعلام شده. اگه گفته بودن بخش مسابقه جای گلایه داشت.
    موفق باشید.

  4. ناشناس گفت:

    فرقش تو اینه که همون فیلم وقت ناهار به دعوت رسمی فستیوال کن تو فستیوال شرکت میکنه اما کار شما از جیب ما مردم گراش. مثل پارسال.

  5. ناشناس گفت:

    پارسال هم وقتی بعدها شورای شهر فهمیدن که چه کلاهی سرشون رفته به بعضی هاشون خیلی برخورد و حتی تو جلسه ای به اقای ایینه افروز متذکر شدن که به اعتبار شما این مبلغ در اختیاراقای محسنی قرار گرفت ولی دیگه کار از کار گذشته بود.

  6. بانو گفت:

    عجیبه ها. ما اگه تو لار یک هنرمند شناخته شده تا این اندازه داشتیم دیگه تخریب نمی کردیم. انجمن سینمای جوان لار با این فیلم می خواد بچه ها رو به فیلم ساختتن تشویق کنه تا در آینده هم یک نفر مثل آقای محسنی و حتی بیشتر از ایشون برای خودش و شهرمون افتخار آفرین باشد.

  7. کوروش فرازمنش گفت:

    امان از بی اطلاعی ناشناس جان. جشنواره کن مثل همه جشنواره ها در همه بخش ها از فیلمسازان و هنرمندان دعوت رسمی می کنه. و در بخش های اصلی اسکان رو میده ولی در دییگر بخش ها خیر. اصلا بدون دعوت نامه رسمی شما نمی تونید ویزا بگیرد و کارت جشنواره رو داشته باشید. ناسلامتی جشنواره کن هست. تو هر بخشی باشی کلی تجربه هست.
    پارسال هم دو نفر از شیراز در این بخش بودن.
    کیوان عزیز در کلی از جشنواره ها بین المللی فیلماش حضور داشته و تازه جایزه هم داره.امسال هم اگه اشتباه نکنم تو خارج داور یک جشنواره شده. کسی نیست که بشه به خاطر یه بخش فرعی و جنبی جشنواره اونو قضاوت کرد.اینجا تو شیراز اگر فیلمی از کیوان تو جشنواره باشه همه فیلمسازا میرن ببینند بینم ایندفه چی ساخته. به امید موفقیت بیشتر سینمای کوتاه

    کوروش فرازمنش

  8. گراشی گفت:

    ناشناس
    شما اول به خبر گیر میدی
    بعد داری به حمایت ایشون گیر میدی
    بعد داری میگه شورا پشیمونه
    دقیقا مشخص کنید نکته حسادت شما دقیقا کجاست؟
    چون اگه اینو روشن تر بگین دیگه اسمش میشه نقد نه حسادت و تخریب
    شما از طرف خودتان صحبت کنید نه همه مردم گراش و نه شورا.
    سال قبل من توی مراسم گراش بودم از طرف شورای شهر و آبشار اندیشه و یه جای دیگه یک سوم هزینه های سفر رو داده بودند. لذا با توجه به جو گراش از یک هنرمند به این شکل حمایت بشه خیلی هم خوبه و دستشون درد نکند. چون اگه دست امثال شما بود سینما به آنیش می کشیدین.
    ما که هنری نداریم ولی انشاالله با یاری خداوند متعال همیشه از این حمایت ها برای همه هنرها باشد.

  9. ناشناس نمک شناس گفت:

    خوبه برای ساخت فیلمشون از گراشیا پول نگرفته ان مثلا فیلم رو بسازه هیچ اتفاقی هم نیفته واسش بعد شما کارگردان رو چی کار میکنید؟!!!!! ای خدا جان ما را نجات بده راستی کیوان محسنی قرار نبود تو لار کارگاه بزارند؟ کسی تاریخش را می داند؟؟؟؟؟ به ما هم بگین سال قبل که نشد شرکت کنیم. ):

  10. ناشناس گفت:

    محسنی فقط به دنبال شو و نمایشه. فقط عادت داره با ترکیب چهارتا اسم جشنواره ادا در بیاره. و گرنه نه سواد هنری داره و نه اهل اخلاقه. تو همین گراش هم چهار نفر فیلمهاشو ندیده. چون میدوته اگه برامون پخش کنه همه میفهمن چقدر کاراش ضعیفه و حتی در حد یک فیلم کوتاه هم نیست. اصلا هم نقد کاراش نیست و همیشه از نشون دادن کاراش تو گراش فرار میکنه و یه بهانه ای میاره

  11. ناشناس گفت:

    ایشون ۵ میلیون از شورا از شورا گرفته اونوقت تازه میگی یک سوم پول سفرشو بهش دادن. نکنه توقع داشتی یک میلیارد بهش بدن. ما نمیگیم نره سفر تفریحی کن. میگیم اگه راست میگه با پول خودش بره نه بیت المال.

  12. ناشناس گفت:

    بله اگه کارش مثل فیلم وقت نهار انتخاب رسمی شده بود واسه کن تو بخش واقعی مسابقه شورا باید بیست میلیون هم بهش میداد و با سلام و صلوات هم میفرسادش. نه تو بخشی که صرفا یک بازار فروش فیلمه که متاسفانه تو همین بخش هم نتونست فیلمش رو حداقل به یک جای ساده بفروشه

  13. فراستي گفت:

    عجب…
    فكر ميكرديم فراستي اينجورياست اينا تو گراش هم يكي دارن واشه كارگردوناي جوون ميزنه من فيلماشون رو تو لار ديدم نقد هم كردن منم همش رو دوست نداشتم. ولي كايه عالي بود جشنواره هم رفته بود. اگه بلد نيست چجوري اونوقت اين همه اينور اونوررفته. خارج به كنار جشنواره بفيلم تهران كه معتبرترين جشنواره خاورميانست دو هزارتا فيلم فرستادهميشه شانسي نيست كه صدتا فيلم انتخاب كنن فيلم ايشون هم باشه روش كشكه مگه اين ديگه دور از انصاف و هرچي ميدونيده
    راست بگو واسه داوري جشنواره خارج هم شوراي شهر گراش لابي كرده. 🙂 :):)

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین