چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سرمایه گذاری هلندی‌ها در صنایع تبدیلی فارس

میلاد لارستان: هلندی‌ها در بخش صنایع تبدیلی و فناوری‌های پیشرفته بخش کشاورزی استان فارس سرمایه گذاری می‌کنند.

هلندی‌ها در بخش صنایع تبدیلی و فناوری‌های پیشرفته بخش کشاورزی استان فارس سرمایه گذاری می‌کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: مدیران عامل سه شرکت هلندی برای ارزیابی سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و فناوری‌های پیشرفته بخش کشاورزی استان فارس به استان آمده اند و مشغول جمع آوری اطلاعات اولیه در زمینه طرح‌های مختلف در این حوزه هستند.

یدالله رحمانی افزود: اولویت استان در این طرح‌های مشترک، احداث شهرک‌های کشاورزی، احداث گلخانه ها، کشت گیاهان دارویی، تجهیز واحدهای صنعتی فرآوری و تبدیلی و احداث سردخانه با استفاده از توان مالی و تکنولوژی شرکت‌های هلندی خواهد بود.

وی افزود: این سه شرکت هلندی در زمینه فناوری و ساخت تجهیزات صنایع تبدیلی با استان فارس همکاری می‌کنند.

رحمانی افزود: حضور شرکت‌های سرمایه گذاری خارجی به ویژه از کشورهای برخوردار از دانش روز بخش کشاورزی، افزایش بهره وری و ارتقای توان تولید کشور در این بخش را به دنبال دارد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: پارسال میزان ثبت سرمایه گذاری خارجی در استان نسبت به سال‌های ۹۳ و ۹۴ افزایش ۳۴ برابری داشته است.

استان فارس مهمترین قطب کشاورزی کشور با اقتصادی برپایه کشاورزی است، اما خشکسالی در چند سال اخیر خسارات بزرگی به اقتصاد استان وارد کرده است.

به دلیل کمبود آب امکان افزایش تولید و حتی حفظ تولید قبلی در فارس نیست و به نظر می‌رسد مهمترین عاملی که می‌تواند آسیب پذیری محصولات کشاورزی را کاهش و ارزش افزوده و بهره وری از منابع را افزایش دهد، صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

در استان فارس ۵۱۷ واحد صنایع تبدیلی دربخش کشاورزی فارس در زیربخش زراعی، باغی، دامی، شیلاتی و دام و طیور با اشتغال زایی ۶ هزار و ۶۸۹ نفر فعال هستند؛ که این تعداد در فصل برداشت محصولات فصلی چندین برابر افزایش می‌یابد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین