جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

آزادسازی ۲۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی در سد خاکی فِداغ

میلاد لارستان: به دنبال پر آب شدن سدهای خاکی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش ۲۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی را در سد خاکی فِداغ رهاسازی کرد.

به دنبال پر آب شدن سدهای خاکی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش ۲۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی را در سد خاکی فِداغ رهاسازی کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از فداغ آنلاین و گریشنا، با توجه به پشت سر گذاشتن زمستان پر باران و آبگیری مطلوب سدهای خاکی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری شورای اسلامی و جمعی از فرهنگیان روستای فداغ بخش مرکزی، اقدام به ماهی‌ریزی در سد خاکی این روستا  کرد.

علیرضا امانی، مسئول اداره بهبود تولیدات دامی، گفت: از آنجایی که آبزی‌پروری یکی از ساده‌ترین و اقتصادی‌ترین راه‌های تولید پروتئین حیوانی است و میزان تبدیل غذا به گوشت در آبزیان به مراتب بیشتر از سایر جانوران پرورشی است و مقدار بهره‌برداری از آبزیان پرورشی در واحد سطح معمولا از تولیدات کشاورزی بیشتر است، به طوری که در هر هکتار استخر آبزیان گرمابی با توجه به مدیریت مناسب می‌توان سالانه ۳ تا ۸ تن برداشت نمود.

امانی حجم آب موجود در این سد را نزدیک به ۲ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: بسیاری از منابع آبی وجود دارند که بلااستفاده مانده‌اند و از آنها می‌توان برای تولید ماهی یا سایر آبزیان استفاده کرد، بدون اینکه تغییر کمی یا کیفی چشمگیری در آب به وجود آید و طبق بررسی‌های چندساله این سد خاکی و ماندگاری آب در پشت آن، تعداد ۲۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی از گونه‌های کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ‌هد رهاسازی گردید.

در ادامه امانی گفت: از آنجایی که پروتئین آبزیان در مقایسه با سایر پروتئین‌های حیوانی، پرارزش‌تر، مفیدتر و قابل هضم‌تر است، این سد خاکی با هدف تولید و تامین قسمتی از نیازهای پروتئینی، معرفی گونه‌های مناسب جهت پرورش، تولید ماهی برای صید ورزشی و تفریح مردم منطقه و درآمدزایی، ماهی‌ریزی انجام گردیده که انتظار می‌رود در پایان دوره میزان ۱۸۰ تن ماهی برداشت شود.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آزادسازی ۲۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی در سد خاکی فِداغ”

  1. ح گفت:

    سلام
    من امروز از کنار پارک نخل رد شدم یه چیزهایی توجه من رو جلب کرد . اول با تشکر از شهرداری و شواری شهر من نمی خوام مسئولین ارشد این دو نهاد رو متهم کنم ولی حداقل باید یکم مدیریت داشته باشند آدم هرچقدر آدم خوبی باشه ولی اطلاعات فنی حداقلی نداشته باشه خیلی جالب نیست.
    چیزی که توجه منو جلب کرد تعداد بیش از اندازه چراغ و صندلی و سطل آشغال در این پارکه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شما تو پارک شهر و پارک حاشیه این همه سطل آشغال و صندلی نمی بینید ….
    به نظر شما اینها حیف و مال بیت الماله یا ببخشید دزدی یا اختلاس یا رانت یا ……….؟
    مدیر مسئول برای بهتر شدن شهر این مسائل رو لطفا پیگیری کن

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین