شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8
در دیدار یکی از مدیران سازمان شیلات ایران با فرماندار ویژه لارستان مطرح شد:

پتانسیل آبزی پروری و توسعه لارستان

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت،فراوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان دیدار و گفتگو نمود. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط…

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت،فراوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ گلشاهی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت،فراوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران به اتفاق فلاح مدیر کل شیلات استان فارس با جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان دیدار و گفتگو نمود.

در این نشست مدیر کل دفتر بهبودکیفیت،فراوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان اینکه توسعه شیلات می تواند ثروت ایجاد کند؛افزود: شیلات نقش مهمی در جهت رفع معضل بیکاری و اشتغال دارد بنابراین باید از این فرصت به نحو بهینه بهره جست.

گلشاهی ادامه داد: توسعه زیرساخت های این بخش می تواند کمک بسیار زیادی به اشتغال، ارزآوری، تامین آبزیان مورد نیاز و درآمدزایی باشد و در بحث اقتصاد مقاومتی نیز زیاد می تواند تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه لارستان از یک شرایط بالفعل برخوردار است و با وجود اینکه سالانه ۱۷ هزار تن مصرف ماهی این شهرستان است؛اذعان داشت: آبزی پروری توانسته به طور غیر مستقیم به عمران و توسعه روستاها، ارتقا سلامت جامعه، ایجاد فرصت های شغلی برای مردم ، ایجاد و افزایش ثروت و افزایش درآمد جامعه و در نتیجه توازن منطقه ای گام بردارد.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات، فرآوری آبزیان را از اولویت های این سازمان دانست و اذعان داشت: تنوع بخشی به محصولات شیلاتی بر اساس قابلیت تجاری سازی محصولات انجام می گیرد.

فرماندار ویژه لارستان نیز ضمن تاًکید بر حمایت از جامعه ماهی فروشان و صنعتی شدن تولید وآبزی پروری گفت : هر چه حمایت های دولت و شیلات از این قشر بیشتر شود ، مطمئنا نقش مهمی در ایجاد اشتغال، تولید ثروت، کاهش نرخ بیکاری در مناطق شهری و روستایی دارد.

حسنی تصریح کرد: شهرستان لارستان به سبب برخورداری از پتانسیل ها و نزدیکی با آبهای خلیج همیشه فارس از ظرفیت خوبی درتوسعه تولید و اشتغال آبزی پروری،ایجاد صنایع تبدیلی و تقویت فراورده های سنتی و همچنین صادرات برخوردار است.

وی در پایان سخنانش بر ساخت بازار ماهی فروشان در شهر لار تاکید کرد و در این خصوص برای رونق تولید و اشتغال و رفاه و آرامش و راحتی مردم اعلام آمادگی کامل کرد. در پایان این نشست مقرر شد که بازار ماهی فروشان در یک نقطه از شهر لار احداث شود.

گفتنی است در این نشست همچنین علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان و قاسمی معاون سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان نیز حضور داشتند و مطالبی را بیان کردند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین