جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

پیشنهاد به اداره فرهنگ و ارشاد لارستان؛ “ویلایی ها” را به نمایش بگذارید…

یکی از جدیدترین فیلم های با محتوایی جدید و پس از مجموعه های معراجی ها(با ژانر طنز) فیلم سینمایی “ویلایی ها” است. «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی فیلمی است که…

یکی از جدیدترین فیلم های با محتوایی جدید و پس از مجموعه های معراجی ها(با ژانر طنز) فیلم سینمایی “ویلایی ها” است. «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی فیلمی است که توانسته هوای تازه‌ای را وارد عرصه دفاع مقدس کند. این  «ویلایی‌ها» به لحاظ فرم و محتوا حرف‌‌هایی زیادی برای گفتن دارد.

این فیلم خوش ساخت با بازی‌های یک دست و درست،  برای سینمای ایران و حتی جامعه می‌تواند یک اثر کاربردی و استراتژیک محسوب میشود.  با توجه به مضمون و محتوای این فیلم دفاع مقدسی آنهم در شرایط کنونی سینمای مان که از فقر محتوای سالم رنج می‌برد باید تمام قد از فیلم دفاع کرد.

 

فیلم «ویلایی ها» در میان دلمشغولی های فراوانی که در سینمای ایران وجود دارد و در میان انبوه قصه های ناکجا آبادی در حال اکران در سینما قصه ی جذابی را از درون تاریخ معاصر مردم سرزمینمان روایت می کند که بهترین روزهای زندگی خود را با تلخ ترین حماسه ی شیرین پس از انقلاب اسلامی سپری کردند. اتفاقی که اگر چه در به وحود آمدنش نقشی نداشتند اما در اینکه آن را تبدیل به حماسه ای باشکوه کنند نقش اول بودند.

اثری همچون «ویلایی ها» این امکان را به مخاطب می دهد که خود را در میان مدلی از زندگی ببیند که این روزها مطلقاً فرصت تجربه آن را ندارد. روزگاری که در آن همه چیز متفاوت از امروز اتفاق می افتاده است و روابط انسانی در اوج سادگی و زلالی محیطی خاص برای زندگی ایجاد کرده بودند.

نزدیک شدن به شخصیت همسران رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس ما را با گنجینه ای از اسرار روزهای جنگ آشنا می کند. روایت این زنان در واقع بیان تمام چالش ها و اتفاقاتی است که خانواده ی رزمندگان با آن دست به گریبان بودند و همه ی آن ها به صورت مستقیم در احوالشان اثر می گذاشته است.

از این جهت به نظر می رسد که ریشه ی برخی از سرنوشت های فرزندان رزمندگان را باید در همان روزها جست و جو کرد . اینکه چرا و به چه جهت در روزهای صلح عده ای از آن بچه ها به دنبال غنیمت ها هستند و به طور کلی با پدرانشان تفاوت دارند و یا بعضی دیگر نجیبانه نسبت به وضع موجود سکوت پیشه کرده اند.

در کنار این، اوج همکاری و همراهی زنان که از روحیه ی زنانه ی آن ها ناشی می شود و دنیای امروز در سال های اخیر جلوی بروز آن ها را گرفته است را در این فیلم شاهد هستیم . دورهمی های زنانه و انجام فعالیت های مختلف به صورت جمعی فضای گرمی را به وجود می آورد که فرزندان این مادران نیز به لحاظ عاطفی از آن بهره مند می شوند.

میلاد لارستان از مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان درخواست می کند تا پخش این فیلم را در دستور کار فیلم های سینمایی خود قرار دهد.

منابع: رجا و فارس

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین