جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

«آیت‌الله مایک»، مسئول عملیات سیا در ایران شد

«آیت‌الله مایک»، مسئول عملیات سیا در ایران شد. به گفته مقامات فعلی و سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، مایک دی آندریا، که پیش‌تر مسئولیت نظارت بر «شکار بن لادن و…

«آیت‌الله مایک»، مسئول عملیات سیا در ایران شد. به گفته مقامات فعلی و سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، مایک دی آندریا، که پیش‌تر مسئولیت نظارت بر «شکار بن لادن و حملات بهپادهای آمریکایی در افغانستان» را بر عهده داشته است، وظیفه راهبری عملیات‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ایران را عهده‌دار شده است.

بنابر گزارش نیویورک‌تایمز،سابقه وی در افغانستان و گرویدن به اسلام، لقب‌های «شاهزاده تاریکی» و «آیت‌الله مایک» را برای وی دست و پا کرده است. بنا بر گزارش نیویورک‌تایمز، ردپای دآندریا در شهادت عماد مغنیه و هم‌چنین شکنجه بازداشتی‌ها سیا نیز دیده می‌شود.


این انتصاب در کنار دیگر تحولات درون سیا، حاکی از «رویکرد جدید و تهاجمی‌تر»‌ دولت آمریکا در دوران ترامپ بویژه نسبت به ایران است.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود به ناتوانی اطلاعاتی آمریکا در قبال ایران اعتراف کرده است، چرا که «ایران یکی از سخت‌ترین هدف‌های سیا است. [این نهاد] دسترسی محدودی به ایران دارد، [چون] هیچ سفارت آمریکا برای ارائه پوشش دیپلماتیک وجود ندارد و سرویس‌های اطلاعاتی ایران نیز تقریبا چهار دهه را برای مقابله با جاسوسی آمریکا و عملیات‌های مخفی آن سپری کرده‌اند.»

سوزان مالونی، یکی از تحلیل‌گران ارشد اندیشکده بروکینگز، در تحلیل گزارش نیویورک‌تایمز نوشته «لاف‌زنی‌های یک آدم کودن ۳۰ ساله در کاخ سفید [یکی از دستیاران ترامپ در حوزه امنیت ملی] بیش‌تر شبیه نمایش مسخره‌ای است که پایان غمگینی [برای آمریکا] دارد.» مالونی تصریح کرده پیگیری راهبرد براندازی از سوی ترامپ بعید به نظر نمی‌رسید ولی این گزارش و محتوای آن نشان می‌دهد که تفکرات‌ دولت ترامپ در رابطه با ایران «سر هم بندی و بدون اطلاعات کافی» است.

این تحلیل‌گر آمریکایی نیز اعتراف کرده «آمریکا فاقد ظرفیت‌های جدی برای براندازی نظام ایران است. همه این را می‌دانند، از جمله هیئت حاکمه در ایران. [براندازی،] سیاستی محکوم به شکست است.»

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین