به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در دیدار با جمعی از مسئولین لارستان در سخنانی ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی در تهران اظهار داشت: یکی از خصایص اصلی حرکت های تروریستی این است که نه مکان دارند  و نه نام کشوری بر آنها اطلاق می شود و در هر جا و در هر مکانی ممکن است ظهور پیدا کنند و زهر خودشان را بریزند.
بنابراین به همه توصیه می کنیم که وظیفة ما در این زمان نسبت به آن زمان سنگین تر شده است، چرا که وقتی تروریست ها در سوریه و عراق شکست می خورند، نیروهایشان را به کشورهای اطراف می فرستند. البته به فضل پروردگار نفس های گروه های تروریستی گرفته خواهد شد و به فرموده مقام معظم رهبری کلک آنها کنده خواهد شد.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه یکی از وظایف مسئولین ادارات هدایت افکار عمومی در مواقع اضطراری و غیر اضطراری است؛افزود: حادثة تروریستی که در کشور اتفاق افتاد یکی از مناطق حساسی که تحت الشعاع آن قرار گرفته است منطقه لارستان بوده است و الان هم اعلام شده که ۷ نفر دستگیر شده اند.لذا ما بایستی این قضیه را برای مردم تشریح کنیم ،چرا که این مهم ممکن است به یک اختلاف دامنه دار تبدیل شود که مدیریت آن در آینده خیلی سخت و مشکل خواهد بود و به یک بحران تبدیل شود و از این موضوع سوء استفاده بشود.
حسنی ادامه داد: ما نباید خطاهای های افراد خلافکار را به یک قوم و یا به یک مذهب خاصی نسبت بدهیم ، چون این خود به تدریج باعث اختلاف بزرگی می شود. لذا بایستی در این خصوص کارهای فرهنگی بکنیم و اگر غافل شویم به اختلاف دامنه دار تبدیل می شود که اثرات آن به شدت از کارهای تروریستی موردی بیشتر است.بنابراین توصیه بنده این است که برای مقابله مشترک با فعالیت های تفرقه انگیز، منسجم تر از گذشته حرکت و فعالیت کنیم و در برنامه ها شرکت نماییم.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مردم منطقه لارستان بزرگ اعم از شیعه وسنی ، با داعشی،تکفیری ، سلفی و وهابیون مبارزه می کنند؛ تصریح کرد: زندگی اهالی شیعه و سنی در منطقه لارستان آنچنان لذت بخش است که در برخی روستاها برادروار در کنار هم زندگی می کنند و به گونه ای در هم تنیده شده اند که ارتباط آنها روز به روز صمیمی تر از قبل می شود.
معاون استاندار فارس ادامه داد:شاید رمز و راز این برادری و اخوت موجود بین شیعیان و اهل تسنن که از قرن های گذشته وجود داشته و پس از انقلاب نیز مستحکمتر شده است، دانستن و توجه به اصل و اساس اسلامیت و بی توجهی به برخی تفاوت های آیینی، مذهبی و مسلکی و احترام به اعتقاد یکدیگر باشد، ضمن اینکه نباید نقش برجسته ی علما و روحانیون بزرگوار اهل تشییع و تسنن را نادیده گرفت
حسنی در پایان سخنانش تاکید کرد: همه علاوه بر آن وظیفه اداری و آن تکلیف مشخصی که داریم بایستی در خصوص ایجاد وحدت بیش از پیش در منطقه همچون گذشته تلاش کرد چون این مهم باعث تقویت و انسجام مذاهب اسلامی در شهرستان می شود و مواظب باشیم تا خدای نکرده دشمن از این روزنه استفاده نکند و وضعیت خطرناک نشود.