جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

دلاور؛ عملکرد 15 ماهه کمیته امداد لارستان را تشریح کرد

مدیر کمیته امداد امام خمینی لارستان از عملیاتی شدن ۳۱۴ طرح اشتغالزایی با هزینه ای بیش از ۴ میلیاردتومان از طریق پرداخت وام اشتغالزایی در سال گذشته خبر داد و…

مدیر کمیته امداد امام خمینی لارستان از عملیاتی شدن ۳۱۴ طرح اشتغالزایی با هزینه ای بیش از ۴ میلیاردتومان از طریق پرداخت وام اشتغالزایی در سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری نیز ۴۵ طرح با اعتبار۵۵۵ میلیون تومان اجرایی شده است.

هوشنگ دلاور در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه تعداد ۴ هزار و ۵۷۵ مددجو زیرپوشش این نهاد قرار دارند، اظهار داشت: این افراد با کمک مردم و دولت مورد حمایت هستند.

وی با بیان اینکه کمک هایی که توسط مردم در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد فقط در شهرستان لارستان صرف می شود و به جای دیگری منتقل نمی شود، افزود: هدف ما در کمیته امداد توانمندسازی خانواده ها است و سعی داریم تمام بودجه ها را با برنامه ریزی به سمت استقلال خانواده ها هدایت کنیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی لارستان با اشاره به اینکه در سال گذشته مردم این شهرستان بالغ بر۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به این نهاد کمک کرده اند، تصریح کرد: بر اساس این درآمدها طی طرح محسنین که مربوط به سرپرستی کودکان توسط مردم بوده است، تعداد ۲ هزار و ۶۶۵ حامی، مبلغ یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در این طرح هزینه کرده اند که بصورت نقدی و جنسی به افراد کمک شده است.

این مسئوول با بیان اینکه در سال ۹۵  تعداد ۳۲۸ فقره جهیزیه برای نوعروسان با هزینه ۷۰۹ میلیون تومان از بودجه های مردمی و دولتی تهیه و در اختیار نوعروسان قرار گرفت، ادامه داد: در این مدت، ۳۶۵ مورد وام قرض الحسنه با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی درباره ایجاد تسهیلات برای ۷۱ خانوار از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد لارستان در زمینه معافیت انشعابات رایگان برق و گاز، گفت: همچنین ۲۴ نفر از فرزندان خانواده های تحت پوشش نیز از خدمت سربازی معاف شدند.

دلاور با اشاره به جذب ۲۳۰ میلیون تومانی اعتبار دولتی و جمع آوری یک میلیارد تومان کمک های خیرین برای ساخت و تعمیر مسکن محرومین، افزود: مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان نیز از مبالغ صدقات مردمی به بحث تعمیرات و ساخت مسکن اختصاص داده شده است.

مدیر کمیته امداد لارستان به بهره مندی بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان از کارگاه های آموزشی عقیدتی، اجتماعی و فنی اشاره و تصریح کرد: در کلاس های فنی پس از اخذ مدرک به افراد شرکت کننده وام های اشتغال پرداخت تا از این طریق بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.

وی بیان کرد: طی طرحی با عنوان «شوق زیارت» تعداد ۲۷۵ مدجو بصورت رایگان به مشهدمقدس و ۹۲ نفر از طرف کمیته امداد لارستان به عتبات عالیات اعزام شدند.

دلاور یکی از طرح های مهم برای توانمندسازی مددجویان را طرح بیمه اجتماعی دانست و گفت: در این طرح، مددجو با پرداخت ۱۰ سال بیمه سرپرستان خانوار باعث می شود که با بازنشستگی، از طرف تامین اجتماعی مستمری به آنها پرداخت و این افراد از تحت تکفل بودن کمیته امداد خارج شوند که در مجموع در سال گذشته برای یک هزار نفر این اتفاق با هزینه ۳۲۵ میلیون تومان رخ داد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی لارستان از عملیاتی شدن ۳۱۴ طرح اشتغالزایی با هزینه ای بیش از ۴ میلیاردتومان از طریق پرداخت وام اشتغالزایی در سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری نیز ۴۵ طرح با اعتبار۵۵۵ میلیون تومان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال ۵۷۰ حامی آمادگی خود را برای حمایت از ۱۷۰ کودک یتیم اعلام کردند، تصریح کرد: در ماه رمضان مبلغ۲۳۷ میلیون تومان نیز به خانواده ها بصورت نقدی و کالایی و همچنین سفره های افطاری به مددجویان مناطق محروم کمک شد.

دلاور بیان کرد: در ماه مبارک رمضان با حضور مسئوولان از منزل ۸۵ نیازمند بازدید ۴۰ میلیون ریال برای کمک به آنها جمع آوری شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی لارستان اضاف کرد: در سال گذشته ۲۰۴ خانوار پس از خودکفایی از زیر پوشش کمیته امداد خارج شدند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “دلاور؛ عملکرد 15 ماهه کمیته امداد لارستان را تشریح کرد”

  1. ناشناس گفت:

    درود بر مدیریت دلسوز و پرتلاش کمیته امداد امام خمینی لارستان و سایر کارکنان همپایه و همراه ایشان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین