جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
فرماندار ویژه لارستان در خصوص مواد مخدر خبر داد:

دستگیری 96 نفر در لارستان در سه ماهه ابتدای 96

فرماندار ویژه لارستان گفت: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۷ تن کشفیات انواع مخدر داشته ایم که در این راستا ۳۹۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند . به گزارش…

فرماندار ویژه لارستان گفت: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۷ تن کشفیات انواع مخدر داشته ایم که در این راستا ۳۹۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند . به گزارش  میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش مأمورین فرماندهی انتظامی لارستان و بر اساس یک سری کارهای اطلاعاتی، بیش از ۷ تن مواد مخدر در منطقه لارستان کشف و ضبط‌ شد. وی افزود: این کشفیات شامل تریاک، هروئین، حشیش، شیشه، کراک، شیره و غیره است و در این خصوص بیش از ۳۹۰ نفر دستگیر و تعداد ۱۳۱ خودرو سبک و سنگین توقیف و تحویل مقامات قضایی شد. 

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال هم مقدار ۵۴۵ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم که در این خصوص نیز تعداد ۹۶ نفر دستگیر و بیش از ۱۹ خودرو سبک و سنگین نیز توقیف گردیده است. رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان خاطرنشان کرد: آمار کشفیات مواد مخدر در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل قاطعیت در برخورد دستگاه قضایی با قاچاقچیان و افزایش فعالیت‌های مقابله‌ای ۶۰ درصد کاهش‌ یافته است.

حسنی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ مورد بلع انباری و تعداد ۱۲۰۰ عدد قرص متادون در چند مرحله از مسافرانی که قصد مسافرت به کشور امارات متحده عربی را داشتند، توسط پلیس فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان کشف و ضبط‌ شده است.

رئیس شورای تأمین شهرستان لارستان گفت: کسانی که به نحوی تریبون در اختیار دارند، همیشه باید در خصوص مضرات مواد مخدر سخن بگویند و دستگاه‌های فرهنگی نیز تبلیغات گسترده‌ای در موضوع زیان‌های این مواد افیونی در سطح شهرستان صورت دهند تا روزی شاهد ریشه‌کن شدن انواع مواد مخدر باشیم.

فرماندار ویژه لارستان از ادارات زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم خواست که در بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی گروه‌های مختلف جامعه با مواد مخدر صنعتی جدید، تلاش کنند. معاون استاندار فارس ادامه داد: در این زمینه آشنایی والدین دانش‌آموزان بسیار مهم است و باید در این مورد اقدامات مؤثری انجام و در این راستا از کارشناسان ادارات بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و دادگستری استفاده شود.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه باید اقدامات لازم در خصوص کاهش مصرف مواد مخدر صنعتی انجام شود، اظهار داشت: همواره پیشگیری بر درمان مقدم بوده و ازجمله راه‌های پیشگیری ایجاد اشتغال برای نسل جوان است.

حسنی بابیان اینکه باید کارگاه‌های آموزشی در بحث مضرات مواد مخدر با آغاز سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها نیز برگزار شود، خاطرنشان کرد: مدرسه و دانشگاه نیز نقش مهمی در کاهش آمار مبتلایان به مواد مخدر دارد که اجرای برنامه‌های فرهنگی و کارگاه‌ها سبب آشنایی و درنتیجه کاهش آمار اعتیاد خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود رسانه‌ها را بازوی توانمند در حوزه مدیریت اجتماعی دانست و گفت: اصحاب رسانه در این خصوص نقش مهمی در آگاهی‌بخشی جامعه و پیشگیری از مواد مخدر و تبعات سوء آن دارند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین