جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

دکترپازوکی همان سخنان میلاد را تایید کرد

۱۹مردادماه لارستان ميزبان  مشاور سازمان مديريت و برنامه ريزي در همايش لارستان در مسير توسعه بود. همايشي که در نوع خود شايد يادآور و توجه دهنده به پتانسيل هاي خفته…

۱۹مردادماه لارستان ميزبان  مشاور سازمان مديريت و برنامه ريزي در همايش لارستان در مسير توسعه بود. همايشي که در نوع خود شايد يادآور و توجه دهنده به

پتانسيل هاي خفته منطقه بوده باشد. بررسی نکات مهم در سخنان دکتر پازوکي مشاور سازمان مديريت و برنامه ريزي درباره لارستان شايد خالي از لطف نباشد آن زمان که بدانیم  ميلادلارستان بارها اين موارد را مورد اشاره قرار داده است. پس از سخنان دکتر پازوکي در هر قسمت بخشي از يادداشت هاي مختلف ميلادلارستان آمده است:

۱)     با مطالعه در چهار شاخصه راهبردي توليدي، اجتماعي، زيربنايي و رفاهي لارستان، زمينه سرمايه گذاري در اين شهرستان را بايستي  فراهم  نمود تا در پي آن توسعه، درآمد سرانه و رفاه را در پي داشته باشد.

۲)    سرمايه هاي موجود در بانکهاي اين منطقه را مي بايست به سوي نيازهاي شهرستان سوق داد

ميلادلارستان: بخش زيادي از سرمايه موجود در بانکهاي استان در منطقه لارستان بزرگ(کل مناطق) وجود دارد اما متاسفانه بهره برداري صحيح صورت نمي گيرد. (لینک یادداشت)شايد يکي از دلايل آن عدم تعريف ساختار مناسب در منطقه به منظور سرمايه گذاري بانک هاي استان در پروژه هاي مختلف اقتصادي منطقه مي باشد.

چه آنکه شعبه هاي ديگر همين بانکها در تهران و مراکز استان ها به راحتي مي توانند در پروژه هاي اقتصادي سرمايه گذاري کنند حتي بسياري از بانک ها صندوق توسعه خاص به منظور سرمايه گذاري در اين زمينه دارا مي باشند. اما متاسفانه اين مهم در شهرستان ها مخصوصا در منطقه لارستان بزرگ کمتر به چشم مي خورد. جا دارد مسئولين استان و بالاخص جناب مهندس افشاني با همکاري مسئولين محترم منطقه(فرمانداران سه شهرستان- نماينده مردم) و مسئولين شعبه هاي استاني و شهرستاني بانک ها نسبت به ايجاد زيرساخت هاي لازم و شرايط جهت ورود بانکهاي منطقه به سرمايه گذاري در منطقه اقدام نمايند. جناب افشاني عمل به صحبت هاي ذکر شده از سوي شما همت خودتان را نيز مي طلبد.

 

۳)    تلاش براي توسعه تجاري و بازرگاني لارستان يکي از پتانسيل هاي عظيمي است که بايد به نحو مطلوب از آن بهره برد.

ميلادلارستان : با توجه به  گستردگي منطقه لارستان بزرگ و ارتباط تنگاتنگ آن با بخش هايي  از هرمزگان و نيز بخش هاي مرکزي فارس و از سوي ديگر با کشورهاي خليج نشين، مي توان با سرمايه گذاري مناسب و خوش فکري در اين زمينه علاوه بر ايجاد تجارتي سالم در منطقه و ايجاد يک فروشگاه زنجيره اي مخصوص کالاهاي…>

<— لارستاني(منظور کل لارستان بزرگ و کل کالاهاي توليدي منطقه که شامل کالاها و محصولات سنتي و دست ساز نيز مي شود)، در تسهيل خريد و فروش مردم منطقه نيز سهيم بوده و از ويژگي هاي يک هايپرمارکت  مناسب در لارستان و اطراف همچون کل کشور بهره برد.(لینک یادداشت میلادلارستان) ايجاد شعبه هاي مختلف در شهرستان هاي مجاور و مخصوصا کشورهاي حاشيه خليج فارس مي تواند بر قدرت خريد اين هايپر اثرگذار بوده و تجارت را در کل منطقه توسعه دهد.
 

۴)    ايجاد و توسعه صنعت توريسم درماني در منطقه لارستان با توجه به استقرار فرودگاه بين المللي در اين شهرستان پر اهميت است. مي توان با توسعه صنعت گردشگري و هتل داري و همچنين تجهيز بيمارستانها به امکانات مدرن و متخصصين مجرب، توريست درماني در اين منطقه را گسترش داد و رونق اقتصادي را به اين نقطه از کشور وارد نمود. 

 
ميلادلارستان: مسئولين مي بايست با نيازسنجي، با جذب سرمايه هاي دولتي و خصوصي، بدنبال احداث بيمارستانهاي تخصصي، جذب بودجه جهت تجهيز مراکز درماني به امکانات مدرن، افزايش رشته هاي پزشکي در دانشگاه علو پزشکي لارستان و همچنين بدنبال ترغيب متخصيصن خُبره در بيماريهاي مختلف و استقرار آنها در لارستان باشند. (لینک یکی از یادداشت های میلادلارستان)خوشبختانه با برقراري روزانه حداقل ۲ پرواز از لارستان به کشورهاي حوزه خليج فارس، مي توان با آماده کردن زيرساخت هاي لازم، گردشگران درماني را از ساير کشورها با توجه به شناخت آنها از منطقه لارستان، به منطقه جذب کرد.

لارستان پتانسيل اين را دارد که در کوتاه ترين زمان ممکن، به يک قطب پزشکي تبديل شود و ازهم اکنون مي توان با يک برنامه ريزي و همفکري مسئولين، نخبگان و متخصصين، با برطرف کردن نيازها، توجه گردشگران درماني داخلي و خارجي را بخود جلب کرد. لارستان بايد بکوشد خود را به عنوان رقيب ارزان در برابر بازارهاي کشورهاي همسايه نشان دهد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین