پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

گفت و گو با رتبه 101 کنکور:فضای مجازی شمشیر دو لبه است

میلاد لارستان: کنکور سراسری امسال نیز برگزار و نتایج اعلام شد که خوشبختانه جوانان و نوجوانان لارستانی در سال جاری حائز رتبه های برتر مناسبی شدند که به همین جهت…

میلاد لارستان: کنکور سراسری امسال نیز برگزار و نتایج اعلام شد که خوشبختانه جوانان و نوجوانان لارستانی در سال جاری حائز رتبه های برتر مناسبی شدند که به همین جهت با برخی از انها به گفت و گو نشسته ایم.

 

  1.  خودتان را معرفی نمائید: (نام و نام خانوادگی، محل تولد، رشته تحصیلی و غیره(

پارسا فقیهی متولد ۱۳۷۷ و ساکن شهراوز هستم. در مدرسه شهیدبهشتی تیزهوشان لار و در رشته ریاضی و فیزیک مشغول به تحصیل بوده ام. در کنکور امسال رتبه ۱۰۱ریاضی و فیزیک در منطقه ۲ را کسب نمودم.

  1. پیش بینی می کردید چه رتبه ای را بدست آورید؟

بین۲۰۰تا ۳۰۰، اما در خوشبینانه ترین وضع رتبه زیر ۲۰۰ را پیش بینی  می کردم.

  1. در مجموع دوست داشتید رتبه شما چند باشد؟

قطعا هر انسانی این توقع را از خود دارد که می توانستم رتبه بهتری را کسب کند اما الان هم از رتبه خود راضی هستم.

  1. چگونه از نتیجه کنکور خود مطلع شدید؟ و عکس العمل خود را بیان فرمایید؟

خودم از طریق سایت سازمان سنجش از رتبه با با خبر شدم. بسار خوشحال شدم و بقیه خانواده را نیز از این قضیه مطلع کردم.

  1. برنامه مطالعات درسی تان برای کنکور چگونه بود؟  روزی چند ساعت مطالعه می کردید؟ چقدر در روز استراحت داشتید؟

برنامه درسی من شامل چندین قسمت دقیق و مکتوب بود: اولین قسمت برنامه درسی بود که دارای یک نگاه هفته ای و یک نگاه بلندمدت بود. به طوریکه هر هفته تمام درسهایی که باید هفته بعد مطالعه شود را می نوشتم( بر اساس تجربه و برنامه کلاسی) سپس در پایان هفته تمام آنها بررسی می شد و دوباره برای هفته بعد برنامه می نوشتم. برنامه بلند مدت را نیز در ذهن خود داشتم.

دومین قسمت برنامه زمانی است به نحوی که برای هر ساعت از روز برنامه خاصی در نظر گرفته بودم. البته تاکید دارم که بررسی برنامه نیز به اندازه خود برنامه مهم است.

بعد از عید نوروز به طور میانگین ۹ ساعت مطالعه میکردم اما بنظر من کیفیت مطالعه مهمتر از کمیت آن است و ما باید هر روز کیفیت مطالعه خود را ثبت و بررسی کنیم.

  1. دوست دارید در کدام یک از دانشگاههای کشور تحصیل کنید؟

به رشته مکانیک علاقه مند هستم اما در حال حاضر در مورد دانشگاه ها در حال تحقیق هستم. اما احتمالا دانشگاه های شهر تهران برای من در اولویت باشد.

  1. عامل موفقیت شما؟

لطف و عنایت خداوند شامل حالم شد و در تک تک لحظات این پروژه همراه من بود، در واقع امید به یاری خداوند این اطمینان را به من داد که تمام تلاشهایم به نتیجه می رسد.

والدین و همه اعضای خانواده نقش پررنگی در موفقیت من داشتند و حمایت های همه جانبه آنها بویژه حمایتهای معنویشان بسیار موثر بود. مخصوصا از خود گذشتگی هایی که باعث می شد تمرکز من بر روی درسم باشد. لازم می دانم که از تک تک آنها تشکر ویژه ای داشته باشم.

بنده بخش مهمی از موفقیتم را مرهون زحمات و دلسوزی های دبیران و مسئولین محترم آموزشگاه می دانم و از تلاشهای دلسوزانه آنها نهایت تشکر را دارم.

  1. پس از فارغ التحصیلی چقدر دوست دارید که به لارستان برگردید و به همشهریان خود خدمت کنید؟

قطعا اگر شرایط کاری لازم فراهم شود علاقه مندم در منطقه خود به خدمت بپردازم.

  1. ایده شما در زمینه توسعه علمی منطقه لارستان چیست؟

پیشنهاد من تمرکز ارگان ها بر ارتقا کیفیت آموزش ابتدایی و متوسطه به عنوان اولویت اول است زیرا شخصیت انسانها در طول این دوره ها رقم می خورد و دوم اینکه عادت به مطالعه جنبی در طول این سالها بصورت یک عادت قطعی و منظم در آید.

  1. توصیه شما به افرادی که طی سالهای آینده کنکور دارند چیست؟

به هیچ عنوان ناامید نشوند و باور داشته باشند که مزد تلاش های منطقی و منظم خود را خواهند گرفت. من به آنها توصیه میکنم که برنامه منظم داشته باشند و میزان پیشرفت برنامه های خود را کاملا بررسی کنند.

  1. در زمان کنکور رابطه شما با فضای مجازی چگونه بود؟

فضای مجازی شمشیر دو لبه است. من استفاده های مفیدی که کردم: از طریق سایت ها به آمار و اخبار معتبر درباره کنکور دست پیدا کردم و همچنین به استفاده از تجربیات رتبه های برتر سالهای اخیر می پرداختم و سعی می کردم خودم را با شرایط دانش آموزان شهرهای بزرگ هماهنگ سازم. هچنین از سایت ها و کانال های مشاوران استفاده مینمودم.

البته این فضا می تواند آسیب رسان هم باشد. من آن را حذف نکردم اما کنترل کردم یعنی زمان مشخصی را به آن اختصاص دادم و هر شب و آخر هفته دقت می کردم که از زمان تعیین شده تجاوز نکرده باشد و الگوی استفاده از آن را مرتب اصلاح می کردم.

  1. کلام پایانی؟

از همه کسانی که به نحوه های مختلف برای من زحمت کشیدند تشکر میکنم و سپاسگزار حمایت های آنان هستم و برای کلیه دانش آموزان منطقه لارستان آرزوی موفقیت روز افزون دارم و همچنین از نشریه شما بخاطر فرصتی که به من دادید تشکر می کنم.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین