پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
در نشست خبری با خبرنگاران صورت گرفت

تشریح پروژه های جنوب فارس توسط مدیرکل راه و شهرسازی لارستان

    مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به تشریح عملکرد و پروژه های مختلف این اداره کل در شهرستان های جنوب فارس پرداخت. به گزارش میلاد لارستان؛ محمدرضا باقری فرد…

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به تشریح عملکرد و پروژه های مختلف این اداره کل در شهرستان های جنوب فارس پرداخت.

به گزارش میلاد لارستان؛ محمدرضا باقری فرد در نشست خبری با خبرنگاران حوزه استحفاظی این اداره کل در جنوب فارس با بیان اینکه با توجه به اعتباری که از وزارت خانه گرفته شده است مناقصه ضلع غربی بازار قیصریه انجام و پیمانکار واجد شرایط آن معین و نقشه های اجرایی در اختیار وی قرار گرفته است، اظهار داشت: بدلیل مشکلات تاسیساتی که در آن نقطه و همچنین برخی مشکلاتی که در تهیه نقشه صورت گرفته بود با هماهنگی فرمانداری تصمیم به تغییر کلی نقشه شد.

وی افزود: طی چند روز گذشته نقشه جدید به به پیمانکار داده شده است که اگر مشکلی پیش نیاید طی هفته اخیر عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

بودجه جاده «چک چک» توسط فرمانداری و استان تأمین شود

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه «تنگه مهر» جز پروژه های پیشنهادی شهرستان به استان است که در صورت تصویب از طریق استان بودجه آن تامین خواهد شد و این اداره کل عملیات اجرایی آن را انجام خواهد داد، تصریح کرد:  برای پروژه جاده «چک چک» بعنوان امانت از شورای شهر و شهرداری گراش دریافت و همچنین مبلغی هم توسط خیر به این پروژه اختصاص داده شده است و در چند روز آینده نیز قرار است فاز نخست اسفالت این پروژه آغاز شود و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال قطعه دوم آن را نیز آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه جاده «چک چک» یک پروژه استانی است و بر اساس بودجه ای که از طریق استان و فرمانداری برای آن اختصاص یابد، به پیش خواهد رفت، ادامه داد: در اینجا از خیرین شهرستان گراش می خواهم که برای اتمام این پروژه نیز پیش قدم شوند زیرا یک پروژه مهم برای این شهرستان است.

اجرای آزادراه لامرد – پارسیان توسط بخش خصوصی

باقری فرد با بیان اینکه با توجه به کمبود اعتبار تصمیم گرفته شد آزادراه لامرد به پارسیان با کمک بخش خصوصی اجرایی شود، گفت: در حال حاضر سرمایه گذار مشخص و قرارداد در مرحله اعلام برای اجرا در وزارت خانه قرار دارد و از طرفی کارهای تجهیز کارگاه ها صورت گرفته و با توجه به آزادراه بودن طرح بقیه مراحل اصلی توسط وزارت خانه و شرکت آزادراه های کشور صورت خواهد پذیرفت.

وی درباره تونل شهیدباقری نیز افزود: با توجه به ابلاغ بودجه برای آن طی دوماهه نخست سال، از نیمه شهریور مجدد پروژه شروع به کار خواهد کرد و پیش بینی می شود بخش مهمی از کار تا پایان امسال پایان پذیرد و فازهای بعدی که مربوط به روشنایی و تهویه آن است نیز در سال آینده انجام پذیرد.

شهرجدید تابناک در مسیر کسب مجوزها

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه شهرجدید تابناک لامرد بارها مورد بحث و بازدید و جلسات زیادی نیز در این خصوص گرفته شده است، یادآور شد: اگر این طرح تصویب شود کارهای زیربنایی و زیرساختی آن از طریق بخش خصوصی ادامه می یابد.

کاهش فاصله شهرستان خنج تا عسلویه

این مسئوول با اشاره به اینکه قطعه دوم محور لامرد به خنج توسط پیمانکار شروع به کار شده و قطعه سوم نیز به مزایده گذاشته شده است که امید می رود تا یک ماه آینده پیمانکار آن نیز مشخص شود، تصریح کرد: با احداث این محور، فاصله خنج تا عسلویه ۱۱۵ کیلومتر کاهش می یابد.

وی درباره محور اوز به گراش که حدود ۱۵ کیلومتر آن بزرگراه است، گفت: علی رغم اینکه هیچگونه اعتبار استانی و ملی برای آن وجود ندارد اما اداره کل راه و شهرسازی لارستان از طریق امکانات خود کارهایی را در حال انجام دارد و در تلاش است تا در سال جاری این پروژه به پایان برسد.

معذرت خواهی از مردم بیرم به جهت عقب ماندگی در توسعه راه ها

باقری فرد با بیان اینکه حفاری ۱۹۵ متر از تونل شهدای خلیج فارس انجام شده است، افزود: بدلیل ریزشی بودن این تونل سرعت عمل حفاری در آن کم است و مجبوریم در آن با احتیاط کار کنیم، اما اگر مشکلی بوجود نیاید تا پایان امسال عملیات حفاری آن به پایان خواهد رسید.

وی ابراز امیدواری کرد فاز نخست تا سه راهی بیرم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد، یادآور شد: پروژه راه بیرم نیز در سه فاز اقدام خواهد شد که امید می رود این عقب ماندگی تا حدی جبران شود و به همین دلیل از مردم بیرم بخاطر وضعیت نامناسب راه های این بخش عذرخواهی می کنم.

آغاز ساخت آبنما در جاده درزسایبان 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه در سال گذشته از طریق جلسات برگزار شده بین نمایندگان لارستان و استان هرمزگان راحت ترین مسیری که می توان فاصله لارستان و جنوب فارس را به مشهد کاهش داد، مسیر درزوسایبان است، افزود: این پروژه در چند فاز اجرا می شود که یکی از آنها آبنمای درزوسایبان است و با توجه به کمبود تخصیص اعتبار در چند فاز اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه آسفالت ۵ و نیم کیلومتر اولیه این محور در حال اتمام و طی امسال نیز تصمیم به اجرای آبنماست، گفت: مقدمات شروع به کار ساخت آبنما آغاز شده و انتظار می رود تا پایان سال به بهره برداری برسد و در ادامه با آسفالت ۷ و نیم کیلومتر از این محور که در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان قرار دارد کل طرح به پایان می رسد.

کمبود اعتبار، علت کُندی پیشرفت پروژه های راهسازی محورهای لارستان

باقری فرد علت کُندی اجرای پروژه ها در حوزه راه سازی لارستان مانند بزرگراه جهرم – لار – بندرعباس را کمبود اعتبارات ملی دانست و تصریح کرد: از آنجا که این پروژه بین سه اداره کل فارس، لارستان و هرمزگان در حال انجام است بودجه اعتباری نیز بین آنها تقسیم می شود و با اینکه بیشترین مسیر در حوزه لارستان قرار دارد اما بودجه ها بین سه اداره تقسیم و به همین دلیل با سرعت کمتری روبرو خواهیم شد.

پروژه لار – بستک از پروژه های اولویت دار 

این مسئوول با اشاره به اینکه هم اکنون ۸ پیمانکار در این محور در حال فعالیت هستند و ما تصمیم داریم بیشتر بر روی اجرای پروژه تمرکز کنیم، عنوان کرد: محور لار به بستک دارای اعتبار استانی است و امید می رود ۳ کیلومتر آن با انجام روکش به بهره برداری برسد و مطالعه ۱۷ کیلومتر آن نیز در حال مطالعه است و در صورت تایید در وزارت کشور با توجه به بازدید معاون استاندار از این پروژه به یک پیمانکار واگذار خواهد شد تا زودتر کار به پایان برسد و البته این پروژه جز پروژه های اولویت دار ماست که با همکاری نماینده محترم شهرستان و فرمانداری در حال پیگیری است.

آمادگی مشارکت در احداث کمربندی شهر گراش

وی در مورد احداث کمربندی شهر گراش با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی لارستان هیچ وظیفه ای در این خصوص ندارد، افزود: در حال حاضر ما به شهرداری و شورای شهر گراش پیشنهاد همکاری و مشارکت را داده ایم اما به دلایلی آنها همکاری لازم را با ما نداشته اند و باز هم اعلام می کنیم که ما آمادگی لازم برای اجرای مشارکتی این طرح را داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه پروژه شهرک آزادگان گراش با توجه  به اینکه قبلا زمین های آن واگذار شده و افرادی در آن خانه ساخته اند ما مجبوریم این طرح را از طریق قانونی پیگیری کنیم تا حق را به افراد برسانیم، گفت: در حال حاضر ما پرونده پروژه آزادگان را از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری هستیم.

وی بیان کرد: پل دارالمیزان مهر سعی داشتیم طی سال گذشته شروع کنیم اما تخصیص اعتباری برای آن نشد. اما پیرو پیگیری هایی که امسال صورت پذیرفته است عرشه پل در حال ساخت است و امیواریم یکی از پل ها طی مهر یا آبان ماه به پایان برسد و پل دوم نیز تا پایان سال به اتمام برسد.

باقری فرد افزود: باند دوم این محور نیز با هماهنگی نماینده مردم لامرد در حال پیگیری است زیرا این پروژه  دارای هزینه زیاد و برای اجرای آن نیازمند حمایتی همگانی است و در تلاشیم که این پروژه را طی سالهای آینده بصورت بزرگراهی در بیاوریم.

 ورودی های شهر لار، نیازمند ساماندهی است

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در مورد زیباسازی ورودی های شهرلار، تصریح کرد: پیگیری های زیادی انجام و با شورای شهر و شهرداری صحبتهای زیادی شده است و که هم اکنون کارهای اولیه ای در خصوص روشنایی و زیباسازی در حال انجام است.

وی با مهم خواندن زیباسازی ورودی های شهر لار، انتظار می رود با حضور شورای شهرجدید با برگزاری جلسات هم اندیشی این مهم را بررسی و اقدامات لازم صورت گیرد.

تعیین زمین کشتارگاه صنعتی لار نیازمند پیگیری شورای شهر و شهرداری

باقری فرد درباره رفع مشکلات تعیین زمین برای کشتارگاه صنعتی دام، افزود: موضوع واگذاری زمین باید از هر لحاظی باید مورد بررسی قرار گیرد و باید به لحاظ زیست محیطی مسائل را مد نظر قرار داد.

وی با بیان اینکه مکان پیشنهاد شده با مشکلات زیست محیطی روبروست، تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی لارستان آمادگی واگذاری زمین را دارد و نیازمند پیگیری های شورای شهر و شهرداری لار است.

برای اتمام ساختمان کتابخانه مرکزی لارستان ۲ میلیارد تومان بودجه لازم است

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان درباره مراحل احداث اتمام ساختمان کتابخانه مرکزی این شهرستان، گفت: اداره کل راه و شهرسازی بعنوان یک دستگاه اجرایی اقدام می کند و پیگیری بودجه کتابخانه با این اداره کل نیست.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام این کتابخانه بالغ بر ۲ میلیارد تومان بودجه لازم است، افزود: طی سال های اخیر بودجه بسیار کمی به آن اختصاص داده شده است و باید پیگیریهای جدی برای آن صورت گیرد و هر موقع بودجه ای برای آن بیاید، کار اتمام ساختمان کتابخانه انجام خواهد شد.

باقری فرد درباره برنامه ها برای توسعه راه ها در بخش صحرای باغ لارستان، گفت: برای خروج صحرای باغ از وضع موجود سه راهکار اصلاح تقاطع سه راهی زروان، پیچ روستای «بنوو» و دیگری تعریض و روکش مسیر عمادده در برنامه ها قرار دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع مسیر صحرای باغ ۴۵ کیلومتر است که به صورت جدی در حال پیگیری آن خواهیم بود و کارهایی را نیز صورت داده ایم.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “تشریح پروژه های جنوب فارس توسط مدیرکل راه و شهرسازی لارستان”

  1. لارستانی. گفت:

    خدا. عمرتان. بدهد. اقای. مدیر کل. دراین بین. خبری. از. اسفالت. جاده. اوز. گراش. دیده. نمی. شود این. جاده. مدتهاست کهبه. امان خدا. رها شده است

  2. دلسوز گفت:

    خوبه واسه جادهای لامرد کم بود اعتبار نیست
    اما به لار که میرسه نداریم نمیشه
    بنام ما به کام لامرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین