چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
امام جمعه لارستان در دیدار با اصحاب رسانه مطرح کرد

استفاده صحیح از فضای مجازی/ترویج نقد منصفانه در رسانه ها

امام جمعه لارستان با تاکید بر قدرت نفوذ روزافزون رسانه ها، گفت: باید با استفاده صحیح از فرصت فضای مجازی، ارزش ها را ترویج داد، مشکلات مردم را به مسوولان…

امام جمعه لارستان با تاکید بر قدرت نفوذ روزافزون رسانه ها، گفت: باید با استفاده صحیح از فرصت فضای مجازی، ارزش ها را ترویج داد، مشکلات مردم را به مسوولان منتقل کرد و با تولید محتوا مطابق با سلایق مخاطبان، نسبت به شکل گیری تفکر جامعه مبادرت کرد.

به گزارش میلاد لارستان؛ در جلسه ای با حضور تعدادی از خبرنگاران و مدیران مسوول مطبوعات و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با حجت الاسلام سیدمختار موسوی امام جمعه لارستان دیدار کردند.

در این دیدار، امام جمعه لارستان با اشاره به جایگاه قلم و اندیشه نزد خداوند متعال و همچنین تاثیر آن در شکل دهی هویت فردی و اجتماعی، اظهار داشت: صاحبان قلم و بیان نقش بسیار مهمی در سعادت و شقاوت بشری دارند.

وی هدف رهبری از بیان واژه شبیخون فرهنگی را هشدار به مردم و مسوولان برای هوشیاری در برابر حربه های دشمنان برشمرد و افزود: اصطلاح جنگ فرهنگی در بیانات رهبری به معنای سنگرگیری در برابر دشمنان در عرصه فرهنگی است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری از واژه ناتوی فرهنگی استفاده کردند، یعنی آنکه دشمن نتوانسته یک تنه در برابر ملت ما کاری از پیش ببرد و به همین دلیل اقدام به یارگیری از سایر کشورها برای مقابله فرهنگی با کشور ایران کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر دشمن در عرصه فرهنگی پیروز شود، به طور قطع در عرصه های سیاسی و نظامی موفق خواهد شد، تصریح کرد: رسانه ها در هویت سازی، و جنگ فرهنگی نقش بسیار موثری دارند و به عبارتی در خط مقدم هستند.

امام جمعه لارستان ادامه داد: رسانه ها می توانند با القای تفکر مصرف کالای داخلی موجب پویایی اقتصاد و ریشه کن کردن بیکاری شوند و بدنبال آن از فشارهای سیاسی و نظامی دشمنان بکاهند.

وی انتقاد منصفانه رسانه ها را موجب فراهم سازی رشد و شتاب در حرکت توسعه جوامع دانست و یادآور شد: برخی رسانه ها مثل bbc با انتشار صحیح و غلط به دنبال گمراه سازی هستند.

موسوی شهدای خبرنگار را شهدای راه آزادی بشریت از تارهای عنکبوتی نظام سلطه برشمرد و افزود: شهدای خبرنگار با نثار جان خود حقایق را بیان کردند و این همان کار انبیاست.

امام جمعه لار با تاکید بر قدرت نفوذ روزافزون رسانه ها، تصریح کرد: باید با استفاده صحیح از فرصت فضای مجازی، ارزش ها را ترویج داد، مشکلات مردم را به مسوولان منتقل کرد و با تولید محتوا مطابق با سلایق مخاطبان، نسبت به شکل گیری تفکر جامعه مبادرت کرد.

به گزارش میلاد لارستان؛ در پایان این نشست صمیمی هریک از حاضران نقطه نظرات خود را مطرح و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران و اصحاب رسانه لارستان تجلیل شد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین