یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

بهره برداری و کلنگ زنی 191 پروژه با اعتبار 265 میلیارد تومان در لارستان

      فرماندار ویژه لارستان، گفت: در هفته دولت امسال ۱۹۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۶۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان لارستان کلنگ زنی یا به بهره برداری…

 

 

 

فرماندار ویژه لارستان، گفت: در هفته دولت امسال ۱۹۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۶۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان لارستان کلنگ زنی یا به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش میلاد لارستان جلیل حسنی در یک نشست خبری با تقدیر از تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار دولت و انتقال مشکلات مردم به مسئوولان و با ابراز خرسندی از فعالیت سایت ها و نشریات پرتعداد در این شهرستان، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و آغاز هفته دولت و شروع به کار دولت دوازدهم را تبریک گفت.

 

 *مشارکت ۱۰۱ هزار نفر از لارستانی ها در انتخابات اخیر

وی با بیان اینکه انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در ۶ بخش، ۸ شهر و ۲۵۶ روستا روستا با کمترین تنش و هزینه سیاسی، بدون تخلف و اعتراض و در امنیت کامل در سطح لارستان اجرا شد، اظهار داشت: این انتخابات با حضور تمام جناح های سیاسی همراه با شور و شعور بصورت قانونمند برگزار شد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه در انتخابات امسال ۱۰۱ هزار نفر از انتخابات مشارکت کردند که نسبت به دوره پیش از آن شاهد رشد ۲۰ درصدی حضور مردم لارستان در پای صندوق های رأی بوده ایم، افزود: از مجموع آرای اخذ شده در سطح لارستان، بیش از ۶۴ درصد به رئیس جمهور منتخب دکتر حسن روحانی رأی دادند.

 

 *وحدت بی نظیر قومی و مذهبی در لارستان* 

معاون استاندار فارس با ابراز خرسندی از وجود وحدت قومی و مذهبی در سطح لارستان، تصریح کرد: با وجود برنامه ریزی دشمنان برای ناامن سازی منطقه لارستان در طول یک سال گذشته، با مدیریت و هماهنگی مسئوولان و اعضای شورای تأمین بدون کمترین اثرات منفی روانی، کشف و خنثی شد.

وی بیان کرد: بنا بر ارزیابی های صورت گرفته در ابعاد مختلف، شهرستان لارستان در طول سالیان اخیر در زمینه شاخص های امنیتی از جمله کاهش جرائم خشن، کاهش سرقت ها و افزایش کشفیات قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر ارتقاء داشته است.

حسنی با اشاره به اینکه علی رغم اختلافات فکری، بینشی و سیاسی که در سطح جامعه وجود داشت، تلاش مدیران در سطح لارستان بر آن بوده تا جامعه دچار تعارض و حاشیه نشود تا بستر کار برای مردم فراهم شود، ادامه داد: متأسفانه فعالیت های سیاسی در سطح لارستان چشمگیر نیست و فقط اکثر اقدمات آنها محدود به اوقات انتخابات می شود.

 *سیاست های کلان تاکید بر استفاده از پتانسیل اقتصادی بخش خصوصی دارد* 

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه انجام پروژه های اجرایی و عمرانی محدودیت های اعتباری و درآمدزایی برای دولت وجود دارد و از طرفی سیاست های کلان برای بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی برای رونق اقتصادی تأکید شده است، افزود: با توجه توانمندی اقتصادی شهرستان لارستان می توان با فراهم سازی سرمایه گذاری رونق اقتصادی در این منطقه را رقم زد که در این زمینه اتاق فکر تشویق و و جذب سرمایه گذاری برای فعال کردن توسعه اقتصادی در فرمانداری لارستان تشکیل شد.

این مسئوول شهرستان لارستان را قهرمان و مَهد فعالیت های نیک اندیشانه و عام المنفعه در سطح کشور معرفی کرد و گفت: می بایست با مشارکت خیرین برای آبادانی منطقه لارستان، در زمینه رونق اقتصادی نیز این شهرستان با سرمایه گذاری های صنعتی توسعه همه جانبه پیدا کند.

 

 *راه اندازی مجدد ۱۱ واحد تولیدی در لارستان* 

وی از راه اندازی مجدد ۱۱ واحد تولیدی تعطیل لارستان با رسیدگی به مشکلات مالی و تجهیزاتی در طول ۱۰ ماهه گذشته خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد تومانی با اشتغالزایی ۱۷۱ نفر با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

 

 *سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد تومانی در احداث واحدهای صنعتی جدید در لارستان* 

حسنی با بیان اینکه از آغاز سال جاری کار احداث ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد تومان شروع شروع شده است، ادامه داد: اولویت نخست مسئوولان در شهرستان لارستان سرمایه گذاری است و تمام نهادهای دولتی آمادگی کامل برای همکاری در به نتیجه رساندن مجوزها دارند.

نماینده عالی دولت در لارستان راه اندازی پروازهای حمل کالا از فرودگاه این شهرستان برای صادرات و واردات را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی لارستان با پیگیری های مستمر در هیئت دولت تصویب و امید می رود با مصوبه مجلس شورای اسلامی شاهد اشتغالزایی مستقیم باشیم.

 

 *ورودی های شهر لار نیاز به ساماندهی جدی دارد* 

وی با ابراز تأسف از عدم برخورداری لارستان از مراکز تفریحی، رفاهی و گردشگری مناسب، تصریح کرد: ورودی شهر لار از ابتدای کمربندی ها از ضعف های اساسی است که می بایست با ایجاد مناظر، فضای سبز و مراکز تجاری در این نقاط، رونق و زیبایی را به وجود آورد.

فرماندار ویژه لارستان از پیگیری های جدی برای رفع معارضات پیش روی احداث پارک سرداران در ورودی شهر لار از سمت بندرعباس خبر داد و ابراز امیدواری کرد با ایجاد مناطق نمونه گردشگری جمعیت و مسافران را به این شهرستان جذب کرد.

وی احداث ایستگاه برق ۴۰۰ ولت برای فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی لارستان، گفت: آب مورد منطقه ویژه اقتصادی لارستان تأمین شده است.

حسنی با تأکید بر اینکه می توان با مرمت و بازسازی قلعه اژدهاپیکر این بخش تاریخی شهر لار را به محلی مناسب برای تفریح مردم قرار داد، تصریح کرد: طرح ساماندهی قلعه اژدهاپیکر در دستور کار قرار دارد و اعتبارات مناسبی برای آثار تاریخی لارستان در نظر گرفته شده است.

 

 *اختصاص ۸۲ میلیارد تومان بودجه برای گازرسانی به نقاط مختلف لارستان* 

معاون استاندار فارس از تخصیص ۸۲ میلیارد تومان بودجه و آغاز بکار گازرسانی به شهرها و روستاهای لارستان، ادامه داد: هفته دولت امسال ۹ پروژه در زمینه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، از ۲ چمن مصنوعی، افتتاح پروژه خوابگاه مدرسه شبانه روزی امام خامنه ای به بهره برداری می رسد.

 

 *اجرای همزمان ۸۸ پروژه بهداشتی درمانی در لارستان*

وی از اجرای همزمان ۸۸ پروژه بهداشتی درمانی با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان در سطح لارستان خبر داد و گفت:۲۶ پروژه بهداشتی درمانی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می شود.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه دربخش انرژی شامل برق، مخابرات و برق منطقه ای ۵۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد، یادآور شد: در بحث پروژه های شهری و روستایی ۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرایی شده است.

 

 *بهره برداری و کلنگ زنی ۱۹۱ پروژه در هفته دولت در لارستان* 

حسنی با اشاره به اینکه در مجموع در طول هفته دولت امسال ۱۸۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد و سهم بخش دولتی ۷۹میلیارد، بخش خصوص ۲۷میلیارد و خیرین نیز ۱۲میلیارد به طرح ها کمک کرده اند، تصریح کرد: ۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی بیان کرد: از مجموع پروژه ها، ۹ پروژه در بحث آب، ۵ طرح ورزشی و فرهنگی، ۲۶ پروژه درمانی و بهداشتی، ۵۳ طرح در زمینه انرژی، ۵۸ پروژه عمران شهری و روستایی، ۴ پروژه مسکن شهری و روستایی، ۲۹ پروژه زیربنایی و یک طرح صنعتی است که برای ۱۱۰ نفر اشتغال مستقیم خواهد داشت.

 

 *انجام یک هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در سطح لارستان* 

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه ۳۵۷ پروژه شناسنامه دار در سطح لارستان با اعتباری بالغ یک هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان در حال اجراست، گفت: در این طرح ها، سهم دولت ۳۶۷ میلیارد تومان، بخش خصوصی ۶۳۱ میلیارد تومان و ۱۷۰ میلیارد تومان نیز خیرین هزینه کرده اند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه تمام پروژه نیاز مردم و در زمینه های زیربنایی و رفاهی است، افزود: برخی از پروژه های روستایی از گذشته فعال بوده و در تلاش برای پایان آن هستیم و پس از آن طرح های جدید تعریف می شود.

وی در پایان اضافه کرد: سعی شده عدالت در بخش های مختلف لارستان رعایت شود اما برخی پروژه ها از گذشته باقی مانده و به همین دلیل برخی بخش ها اعتبار بیشتری دریافت می کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “بهره برداری و کلنگ زنی 191 پروژه با اعتبار 265 میلیارد تومان در لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    این حرف ها در مورد بخش خصوصی دروغ محض هست. بنده سرمایه گذار در لار هستم و مدت هاست سرمایه من رو معطل گذاشتن چون نگاه توسعه گرایانه در مسئولان شهر وجود نداره

  2. ناشناس گفت:

    آخه توسعه که فقط صنعت نیست. خدمات و گردشگری حرف اول رو می زنه. میشه با یک میلیارد تومن سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حدود ۲۰ برابر صنعت با هزینه مشابه اشتغال تولید کرد. همچنین خدمات بر پایه ایده و خلاقیت و فکر هم خیلی کاربردی از صنعت خواهد بود که مکان بزرگ، دستگاه های تولیدی، مواد اولیه ، انرژی و سرمایه گذاری عظیم و هدر رفت منابع تردیدناپذیر می خواد. لطفا این نگاه رو اصلاح کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین