شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

نیاز25ساله لارستان در حد گلنگ باقی مانده …

میلاد لارستان: بهره مندی از حداقل امکانات و خدمات ارائه شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی، مهمترین خواسته مردم محروم منطقه لارستان در جنوب استان فارس است. به گزارش میلاد…

بیمارستان تامین اجتماعی لارستانمیلاد لارستان: بهره مندی از حداقل امکانات و خدمات ارائه شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی، مهمترین خواسته مردم محروم منطقه لارستان در جنوب استان فارس است.

به گزارش میلاد لارستان، بهره مندی از حداقل امکانات و خدمات ارائه شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی، مهمترین خواسته مردم محروم منطقه لارستان در جنوب استان فارس است.

آرزوی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در منطقه لارستان، سالهاست که بدون کمترین توجهی از سوی مسئولان همچنان در هاله ای از ابهام برای مردم این خطه باقی مانده است.

در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ بود که پس از سالها انتظار طی مراسمی با حضور سیّد تقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی کشور کلنگ احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی به همراه یک درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی در لارستان به زمین زده شد و امیدهای نامید مردم را زنده کرد اما این خوشحالی زیاد بطول نیانجامید و مراحل ساخت این پروژه همچنان در حد یک برنامه نمادین کلنگ زنی باقی ماند!!

یکی از دلائل مسکوت ماندن عملیات اجرایی این پروژه مهم، چشم داشت مسئولین به دست خیرین لارستانی بود که همانند اکثر کارهای عام المنفعه دیگر این شهرستان، چشم به همت این عزیزان دوخته بودند.

اما این بار، اکثر قریب به اتفاق خیرین، با انتقاد از وابستگی بیش از حد مسئولین اعم از کشوری، استانی و شهرستانی در واگذاری تمام پروژه ها بر دوش آنها، به نشانه اعتراض از ورود به این کار خودداری کردند و فقط به واگذاری قسمتی از زمین به عبارتی ۴ هزار متر آن اکتفا کردند.

گلایه خیرین لارستانی از مسئولین تأمین اجتماعی

مسعود راستی لاری از خیرین لارستانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص علت دلسردی خیرین ساخت درمانگاه و بیمارستان تأمین اجتماعی در لارستان، گفت: خیرین لارستانی، در تمامی عرصه های عمرانی، بهداشتی و درمانی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و غیره، صداقت و همراهی خود را با مسئولین و دولت ثابت کرده اند.

وی افزود: نیکوکاری و همت بلند مردم منطقه محروم لارستان در تمام کشور زبانزد خاص و عام است، اما متأسفانه این دیدگاه به ضرر لارستان تمام شده و باعث شده تا مسئولان در تمامی کارها، امورات را به خیرین محول کنند و در پروژه ها کمترین اعتبارات را به این شهرستان اختصاص دهند.

این نیکوکار لارستانی با گلایه چندباره از بی توجهی مسئولین کشوری و استانی بدلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه های دولتی و عمومی به لارستان، تصریح کرد: در همین پروژه احداث درمانگاه و بیمارستان تأمین اجتماعی لارستان، با وجود آنکه زمین این پروژه عام المنفعه از سوی خیرین تأمین گردید، اما باز هم مسئولین توقع دارند، هزینه احداث ساختمان نیز از سوی خیرین تأمین شود.

راستی لاری با بیان اینکه تقریباً در اکثر شهرهای کشور تمامی هزینه های زمین، ساخت، تجهیز و نگهداری مراکز درمانی تأمین اجتماعی توسط دولت تأمین و هزینه می شود، عنوان کرد: چرا برای مردم لارستان بودجه ای در نظر گرفته نمی شود؟

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری مسئولین شهرستان و استان و با عنایت مسئولین سازمان تأمین اجتماعی، بودجه لازم به درمانگاه و بیمارستان تأمین اجتماعی لارستان اختصاص یابد و روند احداث این پروژه مهم و حیاتی در منطقه لارستان تسریع شود.

رئیس بیمه تأمین اجتماعی لارستان: مردم لارستان بیش از ۲۵ سال برای احداث بیمارستان تأمین اجتماعی انتظار کشیده اند

روح الله رحیمی، رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی در لارستان در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان درباره پگیری موضوع اجرای پروژه درمانگاه و بیمارستان تأمین اجتماعی در لارستان، اظهار داشت: پیگیری این کار، با معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی استان فارس است و این موضوع در زمره وظائف کاری من نیست.

وی با بیان اینکه احداث بیمارستان تأمین اجتماعی خواسته ای است که مردم لارستان بیش از ۲۵ سال انتظار عملی شدن آن را دارند، افزود: عملیاتی شدن این طرح، نیاز به همکاری، همفکری و همراهی مسئولین دارد.

رحیمی در پاسخ به انتقاد خیرین درخصوص علت عدم اختصاص بودجه دولتی به پروژه ساخت بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان برخلاف سایر شهرستانهای دیگر فارس و کشور که از بودجه دولتی احداث می شوند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه حق را به خیرین می دهم، جای این سوال است که چرا آنان در جلسه ای که با حضور مدیرعامل سازمان تأمین کشور در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، با امضای تعهدنامه، متعهد به مشارکت در اجرای این پروژه شدند و نسبت به این اقدام اعتراضی نکردند؟

نماینده مردم لارستان در مجلس: برای احداث بیمارستان تأمین اجتماعی لارستان بیش از ۱۵ میلیارد تومان بودجه نیاز است

جمشید جعفرپور، نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه بهره مندی از مراکز درمانی و خدماتی بیمه تأمین اجتماعی از خواسته های دیرینه و مکرر حوزه انتخابیه بوده و است، اظهار داشت: با توجه به سیاستهای سازمان مبنی بر عدم ساخت بیمارستان جدید، ما توانستیم با پیگیری های فراوان و تعهد به اینکه خیرین کار احداث ساختمان درمانگاه و بیمارستان تأمین اجتماعی لارستان و همچنین تأمین تجهیزات بیمارستان، را صورت خواهند داد، مجوز این دو مرکز را اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به ازای هر تخت اعم از ساخت و تجهیز ۵۰۰ میلیون تومان و در مجموع بیمارستان ۳۲ تختخوابی تأمین اجتماعی لارستان ۱۵ میلیارد تومان بودجه لازم است، افزود: هر چند تأمین این بودجه کلان به خیرین واگذار شده است، اما باید این را نیز در نظر داشت که؛ هزینه نگهداری و پشتیبانی این مراکز برای دولت بسیار هزینه بر است و بنا به اذعان کارشناسان، با شروع بکار این مراکز، طی ۴ سال دولت باید به همین میزان بودجه صرف کند.

نماینده مردم لارستان در مجلس در پاسخ به اعتراض خیرین لارستانی درخصوص چرایی اختصاص اعتبار ساخت و نگهداری مراکز درمانی تأمین اجتماعی سایر شهرها توسط دولت و عدم تخصیص بودجه دولتی به پروژه های این شهرستان، تصریح کرد: ما اگر خواهان تأسیس بیمارستان تأمین اجتماعی هستیم، باید با تعهد به مشارکت با دولت در این پروژه، این امتیاز را بدست آوریم، در حالی که شاید با پیگیری مجوز درمانگاه، دولت برای لارستان نیز هزینه می کرد.

جعفرپور با بیان اینکه متراژ زمین کنونی  برای احداث درمانگاه و بیمارستان تأمین اجتماعی ناکافی است، اضافه کرد: با توجه به تأکید مسئولین سازمان درباره تمرکز ساختمان درمانگاه و بیمارستان در یک مکان، پیگری ها برای انتخاب زمینی بزرگتر و دسترسی به زیرساختهای لازم شناسایی شده که در سفر اخیر وزیر راه به لارستان این موضوع مطرح و پس از واگذاری آن به سازمان تأمین اجتماعی، عملیات احداث این مراکز درمانی آغاز خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس: ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی لارستان نیازمند مشارکت مردم و مسئولین این شهرستان است

سیدعلی اکبر بنی هاشمی نیز در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به دلیل تأخیر یکساله در شروع ساخت بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان اظهار داشت: طبق تفاهم صورت گرفته بین مسئولین لارستان، خیرین وسازمان تامین اجتماعی مقرر شد که مسئولین شهرستان با مشارکت خیرین زمین مناسب جهت ساخت درمانگاه وبیمارستان را تهیه نموده و با نظارت و مشارکت سازمان تامین اجتماعی نسبت به احداث آن اقدام نمایند.

وی افزود: در پی این تفاهم نامه سازمان نیز تعهد نموده که هزینه تجهیزات پزشکی، نگهداری و تامین نیروی انسانی آن را بپردازد ولی تاکنون علی رغم مکاتبات متعدد که سوابق آن موجود است، هنوز خیرین جهت ساخت درمانگاه و بیمارستان اعلام آمادگی ننموده اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه سازمان براساس سطح بندی اقدام به ساخت بیمارستان می نماید، تصریح کرد: با توجه به جمعیت بیمه شده هرشهرستان، نسبت به ساخت مراکز درمانی متناسب اقدام می شود.

این مسئول اضافه کرد: برحسب سیاست سازمان جهت دسترسی بیشتر آحاد مردم به خدمات سازمان تامین اجتماعی، با مراکز متعدد خصوصی و دولتی جهت خرید خدمت عقد قرار داد نموده که مردم فهیم لارستان نیز از مزایای اینگونه خدمات بهره مند می باشند.

وی با اشاره به اینکه کلیه مراکز درمانی شهرستان لارستان از جمله بیمارستان آن طرف قرارداد سازمان می باشد و در بخش سرپایی حدود ۷۰ درصد و در بخش بستری حدود ۹۰ درصد هزینه ها توسط سازمان پرداخت می گردد، خاطر نشان کرد: این نحوه خدمات رسانی به شکل غیر مستقیم است و مشمول تمامی بیمه شدگان بخصوص در بخش های تخصصی و فوق تخصصی می گردد.

بنی هاشمی در پاسخ به گلایه خیرین لارستانی درخصوص اصرار مسئولین جهت انجام مراحل ساخت بیمارستان و درمانگاه این شهرستان توسط خیرین، افزود: از آنجا که ساخت بیمارستان در هر شهر نیازمند جمعیت بیمه شده بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر می باشد و هم اکنون جمعیت بیمه شده لارستان بسیار کمتر از میزان مورد نظر می باشد، به منظور حفظ یکسانی روال ارایه خدمات در سراسر کشور و از آنجا که امکان دریافت خدمات تخصصی و با تکنولوژی بالا در شیراز میسر است، شایسته است که مردم لارستان در امر گسترش مراکز درمانی فراتر از امکانات سازمان و تامین هزینه های مربوطه مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان های لامرد، جهرم و سپیدان نیز در این امر خداپسندانه مشارکت داشته و هم اکنون درمانگاه تخصصی جهرم اهدایی بنیاد آیت الله حق شناس افتتاح گردیده و درمانگاه لامرد نیز به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: در زمانی که مسئولین محترم شهرستان لارستان تشخیص داده و خیرین نیز آنها را یاری نمایند، عملیات اجرایی احداث بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان آغاز خواهد شد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین