پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

مصاحبه با یکی دیگر از نخبگان علمی لارستانی

میلاد لارستان: در ادامه سلسله مصاحبه های میلادلارستان با نخبگان لارستانی این بار نیز به سراغ یکی دیگر از لارستانی های عزیز رفته ایم. مصاحبه میلاد لارستان را با وی…

میلاد لارستان: در ادامه سلسله مصاحبه های میلادلارستان با نخبگان لارستانی این بار نیز به سراغ یکی دیگر از لارستانی های عزیز رفته ایم. مصاحبه میلاد لارستان را با وی مرور می کنیم:

میلاد لارستان: لطفاً خود را معرفی کنید:

مهدی صدیقی هستم متولد سال ۱۳۶۷، دوره ابتدایی را در دبستان های کوشا و تربیت و دوره های راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه شهید بهشتی (تیزهوشان) سپری نموده ام. در سال ۱۳۸۵ در دانشگاه شهید باهنرکرمان در رشته مهندسی عمران قبول شدم. پس از اتمام دوره کارشناسی، موفق به پذیرش در گرایش سازه در دانشگاه علم و صنعت ایران شده و اکنون مشغول به انجام تز دکتری در این دانشگاه هستم.

 

میلاد لارستان: بصورت مختصر افتخارات خود را در زمینه های مختلف بیان نمایید؟

به لطف خداوند مهربان، بنده حائز رتبه پنجم در مقطع کارشناسی، رتبه اول و دانشجوی برتر در دوره کارشناسی ارشد و قبولی بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق با ضوابط استعدادهای درخشان شده ام. همچنین همکاری در طرح های پژوهشی و چاپ چند مقاله از فعالیت های علمی اینجانب است.

 

میلاد لارستان: در حال حاضر در رشته تخصصی شما به چه میزان کشور و منطقه دارای نیاز است؟

ساخت سازه هایی از قبیل ساختمانها، پل ها، راهها و… همواره نه تنها یکی از نیازهای بشریت بوده، بلکه می توان آن را نمادی از پیشرفت جوامع دانست. همچنین با توجه به قرارگیری کشور ایران بر روی کمربند زلزله و تجربیات متأسفانه تلخ در گذشته، نیاز به ساخت سازه های مقاوم در برابر زلزله و مقاوم سازی ساختمان های موجود دو چندان حس می شود. امید است که مهندسین این حوزه بتوانند با تکیه بر اصول اجرایی و علمی، قدم مناسبی جهت جلوگیری از خطرات این بلای طبیعی بردارند.

 

میلاد لارستان: به عنوان یک لارستانی در حوزه تخصصی شما چه کارهایی جهت پیشرفت منطقه می توان انجام داد؟

با توجه به زلزله خیز بودن منطقه لارستان و دارا بودن بافت قدیمی، مقاوم سازی ساختمانهای قدیمی ضروری به نظر می رسد. همچنین با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی منطقه لارستان، توسعه راهها و ساخت بزرگراه ها و آزادراه ها و ساخت مراکز تجاری و تفریحی نوین می تواند باعث توسعه اقتصادی منطقه شود.

 

میلاد لارستان: برنامه شما برای ادامه تحصیل در رشته خود چیست و آیا در صورت ایجاد شرایط مناسب قصد بازگشت به شهر خود را دارید؟

اینجانب هم اکنون مشغول به تحصیل هستم و امیدوارم که در پایان تحصیل در هر نقطه ای از ایران که هستم، بتوانم با فعالیتهای علمی و پژوهشی خود خدمت نموده و خود را به عنوان یک لارستانی موفق معرفی نمایم.

 

میلاد لارستان: به نظر شما لارستان دارای چه ظرفیت هایی جهت رشد و توسعه است و در شهرستان در کدام بخش صنعت می توان بهتر عمل کرد؟

اگرچه پاسخگویی به این سؤال در حوزه های مختلف باید توسط متخصصین آن حوزه انجام گیرد، اما به طور کلی می توان گفت که با توجه به وجود نیروهای دلسوز و زحمت کش، خیرین با همت و جوانانی موفق در منطقه، می توان با استفاده از توانایی های نیروهای بومی و همدلی در راستای ساخت لارستانی آباد قدم برداشت.

 

میلاد لارستان: با توجه به وجود دانشگاه های مختلف موجود در سطح لارستان، چه راهکارهایی برای ارتقای سطح علمی منطقه پیشنهاد می کنید؟

وجود دانشگاه های مختلف در رشته ها و مقاطع مختلف حقیقتاً از ویژیگی های مثبت منطقه لارستان است که علاوه بر کمک به رشد علمی منطقه، باعث توسعه اقتصادی نیز می شود. اما به نظر اینجانب جهت ارتقای سطح علمی منطقه، می توان راهکارهای زیر را پیشنهاد نمود:
– استفاده از نخبگان بومی لارستان در دانشگاه ها بر اساس ضوابط علمی
– ایجاد ارتباط مناسب بین دانشگاه های لارستان و دانشگاه های برتر کشور
– مجهز نمودن دانشگاه ها به مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های معتبر و در صورت امکان تعریف موضوعات تحقیقاتی بر اساس نیازهای منطقه
– توسعه رشته های دانشگاهی مورد نیاز منطقه در همه مقاطع علمی و تشویق دانش آموزان و دانشجویان بومی جهت تحصیل در دانشگاه های منطقه
– تا حد امکان، تأمین امکانات رفاهی برای اساتید و دانشجویان

 

میلاد لارستان: بنظر شما چه راهکارهایی برای بازگشت نخبگان لارستان به دیار خود می توان ارائه کرد؟

شناسایی نخبگان در حوزه های تخصصی مختلف و تشکیل واحدی جهت استفاده از نظرات آنها در حوزه تخصصی خود و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده از ظرفیت های نخبگان، نه تنها در زمینه های علمی و تحقیقاتی، بلکه در زمینه مسؤلیت های اجرایی.

 

میلاد لارستان: آیا سایت و روزنامه میلادلارستان را مطالعه می کنید؟ نظر شما جهت ارتقا این نشریه چیست؟

به دلیل عدم اقامت در شهر لار در سالهای گذشته، متأسفانه امکان مطالعه روزنامه های منتشرشده در لار برای اینجانب نبوده است. وجود نشریه جامعی مثل میلاد لارستان یکی از روش های مناسب در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم شریف و صبور لارستان بوده است. اگرچه امیدوارم که این نشریه بتواند هرچه بیشتر پیگیر رفع مشکلات مردم شهر به خصوص محرومین باشد.

 

میلاد لارستان: سخن پایانی:

در پایان ضمن تشکر از شما، برای همه دانشجویان و فارغ التحصیلان عزیز همشهری در رشته های مختلف، آرزوی شادکامی و موفقیت های روزافزون دارم و از همراهی و کمک های بی دریغ پدر، مادر و دبیران دلسوزم و شکیبایی همسرم قدردانی می کنم.
به امید پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر لارستان عزیز…

 

******

قابل توجه نخبگان سراسر شهرها و روستاهای لارستان بزرگ؛ میلاد لارستان آمادگی دارد، جهت مصاحبه و معرفی نخبگان در تمامی زمینه های علمی با شما عزیزان همکاری کند. افراد علاقمند می توانند با ارسال مشخصات خود شامل (نام و نام خانوادگی، شماره تماس، رشته تحصیلی و غیره) به شماره تلگرامی ۰۹۱۶۴۸۷۷۰۴۴ اقدام کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین