یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان عبدالمهدی قاسمی

لارستان ظرفیت زیادی در زمینه مشارکت اجتماعی دارد

میلاد لارستان: معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با بیان اینکه فعالیت در قالب تعاونی ها باعث هم افزایی افکار، ایده ها، نیروی کار و…

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان عبدالمهدی قاسمیمیلاد لارستان: معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با بیان اینکه فعالیت در قالب تعاونی ها باعث هم افزایی افکار، ایده ها، نیروی کار و به ویژه کاهش ریسک پذیری در سرمایه گذاری ها می شود، گفت: تعاونی ها مانع از دولتی شدن اقتصاد و تمرکز سرمایه در دست گروه های خاص می شود.

عبدالمهدی قاسمی در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه شهرستان لارستان در زمینه مشارکت اجتماعی و فعالیت های گروهی در قالب «تعاونی ها» از ظرفیت های زیادی برخوردار است، اظهار داشت: تقویت این حوزه نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز این باور عمومی که «دیگ شریکی به جوش نمی آید» در جامعه رواج دارد، افزود: برای تغییر این نوع نگرش، کار بسیار زیادی می طلبد تا یک فرهنگ غالب جای خود را به فرهنگ دیگری بدهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با بیان اینکه در دنیای مدرن امروز، دیگر جای فعالیتهای انفرادی نیست، تصریح کرد: کشورهای پیشرفته دنیا به خوبی به اهمیت کار تیمی پی برده و آن را مورد بهره برداری قرار داده اند.

این مسئول اضافه کرد: اشتراک و هم افزایی افکار، ایده ها، سرمایه ها و نیروهای کار، کاهش ریسک سرمایه گذاری، برابری آراء، مدیریت و نظارت دموکراتیک بر عملکردها و بسیاری موارد دیگر، همه از مزیتهای تعاونی هستند که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.

قاسمی با اشاره به اینکه «تعاون» یکی از سه رکن اقتصاد کشور در اصل ۴۴ قانون اساسی تعیین شده است، خاطر نشان کرد: در واقع بخش تعاون از یک سو مانع از دولتی شدن همه ابعاد اقتصاد کشور و از سوی دیگر سد راه تمرکز و تداول سرمایه ها در دست افراد و گروه های خاص می شود و به بسط و توسعه عدالت اجتماعی کمک می کند.

وی با بیان اینکه مزیتهای بخش تعاون منحصر در بخش اقتصاد نیست، عنوان کرد: در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز تشکیل تعاونی ها تأثیرات مثبت فراونی می گذارد.

معاون مدیرکل تعاون فارس، گفت: شرکت تعاونی تقریباً در هر زمینه اقتصادی میتواند تشکیل شودبه طوری که تقریباً در یکصد رشته شغلی می توان تعاونی تشکیل داد.

وی تشکیل تعاونی های «توسعه و عمران شهرستانی» را یکی از انواع مهم تعاونی ها دانست و افزود: هیئت موسس این نوع تعاونی ها نماینده مردم در مجلس، فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهر هستند که اولویت کار آن واگذاری پروژه های عمرانی است تا از این طریق ضمن مشارکت مردمی در توسعه و عمران شهرستان، سودی نیز عاید آنها شود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین