یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

کاشت 80 درخت نخل در بلوارهای شهر لار

۸۰ نفر درخت خرما در بلوارهاي شهر لار كاشته شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومي شهرداري لار؛ امروزه با توجه به فرهنگ سازي‎هاي انجام شده، مردم…

۸۰ نفر درخت خرما در بلوارهاي شهر لار كاشته شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومي شهرداري لار؛ امروزه با توجه به فرهنگ سازي‎هاي انجام شده، مردم و مسئولان شهر لار به درخت و محيط زيست توجه خاصي نشان مي‌دهند؛ چرا كه بخوبي دريافته‎اند درختان و گياهان در سلامت جسمي و روحي مردم نقش اساسي دارد. در اديان و فرهنگ هاي مختلف جهان، درخت و درختكاري جايگاه خاصي دارد. دين مقدس اسلام نيز بشر را به كاشت درخت تشويق و ترغيب كرده است و بعضي از بزرگان دين به اين امر اشتغال داشته اند. حضرت علي عليه السلام در مدينه باغ هاي خرماي فراواني به وجود آورد و بيشتر آنها را در راه خدا وقف كرد.

محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار با بيان اين مطلب، گفت: در اين راستا، به همت واحد فضاي سبز، همزمان با فرارسيدن عيد سعيد غدير خم، در مرحله اول ۸۰ نفر درخت خرماي شاهاني در بلوار جمهوري اسلامي (چهل متري اول) و بلوار هاشمي زاده اين شهر كاشته شد.

شهردار لار با بيان اينكه با در نظر گرفتن ملاحظات بصري و زيست محيطي، كاشت درختان نخل(فَسيل) تاثير بسزايي در بهبود منظر شهري خواهد داشت، خاطر نشان كرد: مرحله جديد كاشت درختان نخل (فَسيل) در اين شهر از روز عيد سعيد غدير آغاز شده و ان شالله در مراحل بعد تعداد بيشتري از اين درخت در سطح شهر، كاشته خواهد شد.

وي افزود: براي خريد و كاشت ۸۰ نفر درخت خرما، ۴ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان هزينه شده است.

(فَسيل) نام اصلي درخت نخل در زبان لاري است.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “کاشت 80 درخت نخل در بلوارهای شهر لار”

  1. لاری گفت:

    اینم خبر بود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین