سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
پایگاه انتقال خون لارستان

پایگاه شماره ۲ انتقال خون لارستان احداث می‌شود

میلاد لارستان: معاون پایگاه انتقال خون لارستان از احداث و راه‌اندازی پایگاه شماره ۲ انتقال خون در شهرقدیم لار خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک…

پایگاه انتقال خون لارستان میلاد لارستان: معاون پایگاه انتقال خون لارستان از احداث و راه‌اندازی پایگاه شماره ۲ انتقال خون در شهرقدیم لار خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک با مشارکت دولت و خیرین آغاز می‌شود.

موهبت زرگری در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه کلیه فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران در پایگاه انتقال خون شهرستان تأمین می گردد، اظهار داشت: معمولاً گروههای خونی منفی به دلیل کمیاب بودن در سراسر کمبود وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از فوائد اهداء خون آن است که فرد اهداکننده پیش از هر بار اهدای خون سلامت وی با سنجش میزان فشار خون، ضربان قلب، میزان هماتوکریت های خون (گلبول های قرمز خون) بررسی شده و سپس اجازه اهدا به فرد داده می شود، افزود: به این ترتیب بسیاری از بیماری های فرد مانند فشار خون بالا، مشکلات خونی، ناراحتی های قلبی و غیره با همین آزمایش های به ظاهر ساده اما مهم شناسایی می شود.

زرگری با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون لارستان علاوه بر تأمین نیازهای شهرستان بخشی از خون مورد نیاز تعدادی از بیمارستانهای مرکز استان را تأمین می کند، تصریح کرد: خون مورد نیاز کل بیمارستانهای منطقه جنوب فارس همانند؛ لارستان، خنج، لامرد، گراش، مهر، اوز، بیرم، اشکنان و حتی بستک در شمال هرمزگان و غیره از پایگاه انتقال خون لارستان تأمین می شود.

معاون پایگاه انتقال خون لارستان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد در زمینه اهداء خون در این پایگاه صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۱ میلیون و ۶۴۵ هزار سی سی توسط مردم نوع دوست لارستان خون اهداء شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از ۱۲ هزار و ۶۷۳ نفر در پایگاه انتقال خون لارستان کار خونگیری انجام شده است، اضافه کرد: از این تعداد اهداء کننده بیش از ۵ میلیون و ۷۰۲ هزار سی سی خون دریافت شده است.

این مسئول با بیان اینکه بانوان لارستانی در زمینه اهداء خون بالاترین میزان را در سطح استان فارس به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: پایگاه انتقال خون لارستان توانسته است با برپایی ایستگاه های سیار در مناسبت های مختلف، در نقاط شهری و روستایی عملکرد خوبی در مشارکت بانوان در اهداء خون از خود بجای بگذارد.

زرگری در پایان، از احداث و راه اندازی پایگاه شماره ۲ انتقال خون در شهرقدیم لار خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک با مشارکت دولت و خیرین آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط:

 اهدای بیش از ۴۰ هزار CC خون در لارستان

شادي عروسي در مهر ، رنگ خون گرفت

ضربات خونبار بیل بخاطر چند بسته اسکناس

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین