چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مدیر کل میراث فرهنگی فارس:مرمت مسجد خور بدون مجوز میراث رخ داد

مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: مرمت مسجد خورلارستان بدون مجوزمیراث بوده است. مصیب امیری اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی فارس مرمت غیر اصولی و غیر کارشناسی در مسجد…

مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: مرمت مسجد خورلارستان بدون مجوزمیراث بوده است. مصیب امیری اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی فارس مرمت غیر اصولی و غیر کارشناسی در مسجد خور لارستان را متوقف کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه همگان باید نسبت به حفظ و مراقبت از میراث فرهنگی به عنوان بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی این سرزمین احساس مسئولیت کنند گفت: استان فارس بیش از سه هزار اثر ثبت شده تاریخی دارد که میراث فرهنگی با امکانات محدود نمی تواند همه این آثار را در رصد کامل و نظارت همیشگی داشته باشد.

امیری بیان کرد:‌احساس مسئولیت از سوی عامه مردم و کسانی که دلسوز فرهنگ و هویت تاریخی این سرزمین هستند می تواند ما را در نگهداشت و مراقبت و و حفاظت از این آثار کمک کند.

آنچه به عنوان تعمیر بخشی از مسجد تاریخی خور لارستان نام گرفت، روزهای هفتم و هشتم مهر۹۶ رخ داد که مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد با این تعمیر غیر اصولی و بدون مجوز، این بخش از مسجد تاریخی خور لارستان تخریب شد. مسجد تاریخی رسول‌الله که معماری آن متاثر از معماری دوران زندیه است به شماره ۱۲۷۳۵ ثبت تاریخی شده است ، این مسجد براساس الگوهای مساجد قرون اولیه اسلامی با سادگی خاصی ساخته شده است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا پس از اطلاع مردم از تخریب غیر اصولی این مسجد،یگان حفاظت میراث فرهنگی مرمت غیر اصولی مسجد را متوقف کرده است. بخشی از محراب، طاق‌ها و ستون‌های مسجد تاریخی رسول‌الله که با الگوی مسجد تاریخی وکیل شیراز به صورت مارپیچ ساخته شده دراین اقدام تخریب شده است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین