پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 30

مصاحبه با نخبگان: متخصص لارستانی جراح مغز و اعصاب

میلاد لارستان: در ادامه سلسله مصاحبه های میلاد لارستان با نخبگان پرتعداد این شهرستان در رشته های و مدارج علمی و اداری، این بار به سراغ متخصص لارستانی جراح مغز…

میلاد لارستان: در ادامه سلسله مصاحبه های میلاد لارستان با نخبگان پرتعداد این شهرستان در رشته های و مدارج علمی و اداری، این بار به سراغ متخصص لارستانی جراح مغز و اعصاب رفته ایم که پس از مدت ها برای خدمت به همشهریان به شهر خود بازگشته است.

یک بیوگرافی کامل از خود ذکر نمایید؟

مهران صداقت هستم. متولد ۱۳۶۰ و دوران تحصیل خود را در شهر مشهد گذرانده ام. در سال ۷۹ وارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد شدم و در سال۸۶ از آنجا فارغ التحصیل گشتم . پس از گذراندن دوران سربازی، در سال ۹۰ مقطع تخصص خود را در رشته جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز و در سال۹۵ از این رشته فارغ التحصیل شدم.

 

بصورت مختصر افتخارات خود را در زمینه های مختلف بیان نمایید؟

در سال ۷۸ در کنکور سراسری رتبه ۴۰۰ را کسب کردم و رتبه ۳۵۰ را برای ورود به دوره تخصص جراح مغز و اعصاب بدست آوردم. در سال۹۵ نیز در امتحان بورد تخصصی ناسیونال جراح مغر و اعصاب پذیرفته شدم. همچنین موفق به تالیف و تدوین چندین مقاله در ژورنالهای بین المللی در زمینه جراحی مغزواعصاب گشته ام.

در مورد رشته تخصصی خود بصورت مختصر توضیح دهید؟

رشته جراحی مغز و اعصاب در واقع با درمان و جراحی بیماریهای مختلف مغزی، نخاعی و ستون فقرات مانند خونریزی های مغزی، شکستگی های جمجمه و ستون فقرات و درمان تومورهای مغز و نخاع می پردازد. این رشته در تمام دنیا تقریبا یک رشته نوپاست و هنوز جای پیشرفت بسیاری در آن وجود دارد.

در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید؟

هم اکنون در شهر آبا و اجدادی خودم لارستان مشغول گذراندن دوره طرح خود هستم و امیدوارم که با تلاش و همکاری مسئولان بتوانم در پیشرفت رشته جراحی مغزواعصاب در این خطه بکوشم و این شهرستان بتواند در زمینه جراحی مغزواعصاب در جنوب استان فارس و کشور حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

به عنوان یک لارستانی در حوزه تخصصی شما چه کارهایی جهت پیشرفت منطقه می توان انجام داد؟

با توجه به توانایی هایی که در خود سراغ دارم و با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان لارستان، می توان در بسیاری از موارد لار را بعنوان مرکز ارجاع بیماران در جنوب استان فارس در زمینه مغز واعصاب کرد. برای تحقق یافتن این مهم نیاز به همیاری مسئولین محترم و خیرین دلسوز می باشد تا امکانات لازم در این زمینه محقق شود. در اولین گام افتتاح کلینیک جراحی تومورهای مغزواعصاب است که تداوم آن با همکاری و همدلی مسئولین و خیرین میسر می شود.

به نظر شما لارستان دارای چه ظرفیت هایی جهت رشد و  توسعه می باشد و در شهرستان در کدام بخش صنعت می توان بهتر عمل کرد؟

لارستان به جهت موقعیت جغرافیایی خود و دوری از مرکز استان و همچنین داشتن شهرهای توابع اطراف و تمایل شهرهایی از استان هرمزگان به این شهرستان دارای ظرفیتهای بالایی جهت رشد و توسعه می باشد. همچنین با وجود خیرین دلسوز در سطح شهر میتوان قدمهای بزرگی جهت گسترش و رشد منطقه لارستان برداشت.

با توجه به وجود دانشگاه های مختلف موجود در سطح شهرستان، چه راهکارهایی برای ارتقای سطح علمی منطقه پیشنهاد می کنید؟

همکاری متقابل بین دانشگاه ها، راه اندازی مراکز تخصصی و فوق تخصصی و همچنین برگزاری کنفرانس های علمی و عملی باعث ارتقای علمی و بروز نگهداشتن اطلاعات و دانش افراد می شود.

آیا سایت و روزنامه میلادلارستان را مطالعه می نمایید؟

تا حدی با این روزنامه آشنایی دارم و هر از گاهی مقالات آن را مطالعه می کنم.

کلام پایانی؟

در پایان از مسئولین محترم دانشکده علوم پزشکی لارستان و بیمارستان امام رضا(ع) که تمام تلاش خود را در جهت پیشرفت و ارتقای سطح علمی و عملی پزشکی این شهرستان دارند کمال تشکر را دارم. همچنین از مردم خونگرم شهرستان بدلیل برخورد مهربانانه با خود سپاسگذارم.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مصاحبه با نخبگان: متخصص لارستانی جراح مغز و اعصاب”

  1. محسن لار گفت:

    خداقوت دکترجان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین