جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

سهمیه کانون های فرهنگی هنری مساجد خنج افزایش می یابد

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از افزایش سهمیه کانونهای شهرستان خنج خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی…

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از افزایش سهمیه کانونهای شهرستان خنج خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری جنوب فارس؛ نخستین جلسه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس با مسئولین و مدیران کانون های مساجد خنج، در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

پس از قرائت قرآن کریم در ابتدا جلسه، شیخ ابونجمی امام جمعه اهل سنت به عنوان اولین سخنران گفت: منطقه جنوب فارس منطقه ای است با مسجدهای فراوان که بیشتر آن مساجد و اکثریت قریب به اتفاق آنها توسط مردم ساخته شده است و این امر خود نشان از به هم پیوستگی و به هم آمیختگی مردم و مسجد را دارد.

وی تصریح کرد: مسجد از لحاظ معنوی جایی است که می توان بیشترین استفاده را از آن برد؛ خصوصا برای جوانان که اگر در این اماکن مقدس برای استفاده ایشان و تربیت و آموزش و برنامه های فرهنگی استفاده نشود و از آن غفلت شود، خسران زیادی کرده ایم.

امام جمعه اهل سنت خنج خاطر نشان کرد که می بایست از ظرفیت تمام مساجد برای امر مهم فرهنگ اسلامی و حضور اقشار مردم به مسجد استفاده شود.

در ادامه سرپرست دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد جنوب فارس گزارشی از روند تأسیس دبیرخانه کانون های مساجد جنوب فارس و ثبت کانون های فرهنگی هنری مساجد را ارائه کرد.

محمدابراهیم اخوت با بیان اینکه خنج با وجود دارا بودن نزدیک به ۱۰۰ مسجد، متأسفانه دارای تعداد کمی کانون فرهنگی هنری مسجد و نسبت کمتری سهمیه ثبت کانون است افزود: با توجه به رویه و روند کارشناسی دبیرخانه کانون های مساجد جنوب فارس و نظر مثبت نماینده شهرستان، إن شاء الله در پی این هستیم که با رایزنی های صورت گرفته افزایش قابل توجهی در تعداد سهمیه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خنج را داشته باشیم.

فرماندار خنج نیز از لزوم برنامه ریزی و هم افزایی مدیران فرهنگی گفت و تصریح کرد که ما حتما همکاری می کنیم؛ اما شما هم کاری کنید که کانون هایتان بیشتر مردمی باشد و برای این امر استفاده از جوانان دارای ذوق و هنر بسیار مهم است.

در پایان جلسه، برخی مدیران کانون های مساجد، مسائل و مشکلات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

لازم به ذکر است که دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگ هنری مساجد جنوب فارس خرداد ماه امسال افتتاح گردید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین