سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

گفتگو با نخبه “بریزی” ساکن در کشور دانمارک

در ادامه مصاحبه با جوانان موفق دیار بریز با یکی دیگر از ستارگان پر افتخار این دیار به گفتگو نشستیم. رامین طاهری متولد ۱۳۶۶ و ساکن دانمارک است. محل تولد…

در ادامه مصاحبه با جوانان موفق دیار بریز با یکی دیگر از ستارگان پر افتخار این دیار به گفتگو نشستیم.

رامین طاهری متولد ۱۳۶۶ و ساکن دانمارک است. محل تولد شیراز، پدر ایشان اصالتا اهل روستای بریز و مادر ایشان لارستانی است.

 

دارای لیسانس مکانیک از دانشگاه آزاد شیراز و فوق لیسانس هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف است.

رامین طاهری درباره مراحل تحصیلی خود می گوید: مقاطع ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را در مدارس شیراز گذراندم. در سال ۱۳۸۲ نفر دوم المپیاد شیمی استان فارس شدم.‌ لیسانسم را در سال ۱۳۸۸ در رشته مهندسی مکانیک با گرایش سیالات با معدل ۱۷/۶۵ با عنوان (رتبه اول) در دانشگاه آزاد گذراندم.

رتبه کنکور فوق لیسانسم ۵۷ شد و کارشناسی ارشدم را با معدل ۱۸/۲۸ در سال ۱۳۹۰ با عنوان (رتبه اول) به پایان رساندم که تز کارشناسی ارشدم در سال ۱۳۹۱ به عنوان تز منتخب کشوری (به خاطر انتشار بالای ۱۰ مقاله بین المللی حاصل از دستاوردهای تز ارشدم) در حالی که مشغول گذراندن خدمت سربازی بودم برگزیده شد و در دانشگاه امیرکبیر تقدیر شد.

در ادامه و طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ از دانشگاه های برتر آمریکا در مقطع دکترا از قبیل میشیگان، ویرجینیا تک، تگزاس و غیره بورسیه گرفتم، اما با مشکل روادید مواجه شدم و در ایران برای مدتی ماندگار شدم. در این مدت مشغول یادگیری زبان آلمانی شدم و پس از ۵ ماه بر این زبان مسلط شده و خودم  تدریس خصوصی این زبان را شروع کردم. همزمان مدیر روابط بین المللی در شرکت ایراهستان شیراز بودم و دورادور با تیم بهینه سازی ایرودینامیک و هیدرودینامیکی دانشگاه صنعتی شریف همکاری داشتم.

* از چه زمانی به دانمارک مهاجرت کردید و در آنجا مشغول چه کار و فعالیتی هستید؟

در اواخر سال ۹۵ به دانمارک مهاجرت کردم. در آنجا به عنوان همکار خط تولید در یک کارخانه دانمارکی مشغول به کار هستم.  همزمان سطح زبان دانمارکی را ارتقاء می‌دهم، در حالیکه به زبان های انگلیسی و آلمانی نیز مسلط هستم.

*از علایق و عادات و نوع گذران زندگیتان در آنجا بگویید:

معمولا هر روز ساعت ۴ صبح از خواب بیدار می‌شوم و برخلاف باقی دوستانم من بعد از پایان کارم درس می خوانم، یا زبان یاد می گیرم، اهل تلویزیون تماشا کردن نیستم چون معتقدم وقتم را هدر می‌دهد. علاقه مند به کتاب و مطالعه و ورزش هستنم.

معمولاً در روزهای تعطیل دوستان بین المللی خود را به صرف غذای ایرانی که خودم می پزم به منزل دعوت می کنم. آشپزی از بزرگ ترین تفریحات من بوده و هست.

* چه صحبتی با جوانان هم سن و سال خودتان دارید ؟

بزرگترين صحبتم اين است كه این دوستان از گذر زمان و از دست رفتن فرصت های طلایی دوران جوانی غافل نشوند. هر سال كه مي گذرد خودم احساس مي كنم كه بخشي از انرژي ام در حال  تحليل رفتن است و هميشه با خودم مي گویم اي کاش از انرژيهاي جوانيم بهترين استفاده را داشته باشم، تا در دوران پيري هم از آنها بهره ببرم. بهترين زمان يادگيري و بالندگي، همين سن و سال است. من نمي گویم تفريح نكنيم، اما يادمان باشد وقتي ما با دوستانمان نشسته ایم و  بيشتر اوقات را صرف جوك و خنده و گوشي موبايل و … مي کنيم، افرادي هستند كه با تلاشی که دارند روز به روز به توانايي های خود اضافه مي کنند.

در آینده ما حق نداريم حسرت زندگي این دسته افراد را بخوريم كه بهترينها را با زحمت و تلاش براي خودشان و عزيزانشان فراهم كرده اند! و من به شدت اعتقاد دارم تمام افراد روي زمين داراي حداقل يك مهارت فوق العاده و استعداد بي نظير هستند كه فقط با تلاش و ممارست خودشان و تحمل شكستهاي سازنده، مي توانند كشفش كنند و به آرامش ذهن و شادي بي انتها دست پيدا كنند!

* در آخر از آرزوها و اهداف آقای طاهری جویا می شویم:

یکی از مهمترین اهدافم ادامه تحصیل است، و اینکه تخصص و تجربیاتم را یک روز در کشور خودم پیاده کنم، که به عنوان بازپرداختی باشد برای خاکی که من را در خود پرورش داد، و من را مدیون خود کرد. معمولاً از قدیم گفته اند آرزوهایتان را به زبان نیاورید و من هم به این موضوع اعتقاد دارم اما مطمئن باشید که اهدافی الهی و بزرگ در سر دارم که ان شاءالله بتوانم به خانواده ام، اعضای فامیل، دوستان، و در نهایت به عوام مردم‌ کشورم خدمت کنم.

خبرنگار: سحر طاهری

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “گفتگو با نخبه “بریزی” ساکن در کشور دانمارک”

  1. طاهری گفت:

    ماشاء الله به طاهری ها. آفرین. موفق باشی آقا رامین.

  2. محمد گفت:

    بابا یکم تفریح کن
    خوش بگذرون

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین