شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

جعفرپور: بناهای تاریخی نباید در روند توسعه شهری آسیب ببینند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید دارد که در سند برنامه ششم داشتن پیوست میراث فرهنگی برای تمامی پروژه‌ها قانونی شده و  بناهای تاریخی نباید در روند توسعه آسیب ببیند. جمشید…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید دارد که در سند برنامه ششم داشتن پیوست میراث فرهنگی برای تمامی پروژه‌ها قانونی شده و  بناهای تاریخی نباید در روند توسعه آسیب ببیند.

جمشید جعفرپور گفت: در قانون برنامه ششم توسعه، داشتن پیوست میراث فرهنگی و گردشگری برای تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها ضروری و قانونی شده است؛ به‌همین دلیل در پروژه‌های عمرانی و شهری نیز باید به این مهم توجه ویژه شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی باید از این فرصت و ظرفیت قانونی مندرج در برنامه ششم توسعه نهایت استفاده کرده و پیوست میراث فرهنگی را از پروژه‌های مختلف به ویژه عمرانی و شهری آن طلب کند، افزود: سازمان میراث فرهنگی با استفاده از این قانون می‌تواند در خصوص هر نوع پروژه‌ای  در صورتی که برای آن بنا مخاطراتی ایجاد کند مطالبه‌گری کند و از طریق قانون مانع از آسیب به بنای تاریخی شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت،‌ وی همچنین سازمان میراث فرهنگی را متولی اصلی پیوست‌های فرهنگی پروژه‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه پیوست فرهنگی با پیوست میراث فرهنگی تفاوت دارد، افزود: پیوست فرهنگی در برنامه پنجم و پیوست میراث فرهنگی در برنامه ششم آمده است. جعفرپور بیان کرد: متاسفانه میراث تاریخی از گزند پروژه‌های عمرانی در امان نیستند و آسیب‌های بسیاری به آن‌ها در شهرهای مختلف در پی گسترش شهرنشینی و عدم رعایت استانداردها در این پروژه‌ها تحمیل شده‌ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین تاکید کرد: مسئولان باید به درک حفظ بناهای تاریخی در هر شرایطی برسند تا نگهداری از آن‎ها تنها وظیفه سازمان میراث فرهنگی نباشد؛ درواقع تمامی ارگان‌ها این مهم را وظیفه خود بدانند و پروژها را براساس آن‌ها طراحی کنند نه آنکه میان دو سازمان بر نابودی یا حفظ یک بنای تاریخی اختلاف نظر وجود داشته باشد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین