جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
در آستانه هفته وحدت صورت گرفت

آغاز جشن های “وحدت” در لارستان از شهر “اوز”+عکس

در آستانه هفته “وحدت” نخستین گردهمایی اهل تسنن و تشیع لارستان در شهر “اوز” برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛ هرساله و همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و نامگذاری…

در آستانه هفته “وحدت” نخستین گردهمایی اهل تسنن و تشیع لارستان در شهر “اوز” برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ هرساله و همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و نامگذاری این ایام به نام هفته وحدت، برای نشان دادن اخوت و برادری شیعیان و اهل تسنن در منطقه لارستان، گردهمایی های بزرگی برگزار می شود.

امسال نیز همچون سالیان گذشته، این مراسم های پرشکوه از طرف مسوولان شیعه و سنی نشین در منطقه لارستان بزرگ برنامه ریزی شده که در نخستین برنامه، عصر امروز علما شیعه وسنی، مسوولان و اقشار مختلف مردم در مسجد مصلی شهر “اوز” گرد هم جمع شدند.

در این مراسم، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، محمد حسین آتش فراز بخشدار اوز، سید محمد یوسف وخشوری مدیر مجتمع علوم دینی اهل سنت جنوب، حجه الاسلام سید مختار موسوی امام جمعه لارستان، دکتر جمشید جعفرپور رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی پیرامون همگرایی و حفظ وحدت بین مسلمانان به ایراد سخنرانی پرداختند.

مولود خوانی و اجرای سرود و پخش نقل و شیرینی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

در این مراسم همچنین حجت السلام سیدعلی اکبر موسوی مدیریت حوزه علمیه لارستان، شیخ صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز، مسعود راسخی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه لارستان، منصور محتاجی نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، امام جمعه و معاون فرماندار گراش، مسئولین و رؤسای ادارات و شوراهای اسلامی شهر و روستا، علمای شیعه و سنی، روحانیون و طلاب، اعضای شورای تأمین شهرستان لارستان ،معتمدین و اقشار مختلف مردم بخش اوز حضور داشتند.

به گزارش میلاد لارستان؛ قسمت عمده ای از بخش ها و روستاهای شهرستان لارستان به ویژه در بخش های جویم، صحرای باغ و اوز دارای بافت جمعیتی با مذاهب شیعه و سنی است که سالیان متمادی برادرانه و با اتکاء به اشتراکات معنوی با یکدیگر زندگی می کنند.

گفتتی است؛ امسال از ۱۰ تا ۱۷ آذرماه به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین