چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

افتتاح اورژانس اجتماعی لارستان به نمایندگی از 15 مرکز استان فارس

در آئینی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور اورژانس اجتماعی لارستان به نمایندگی از ۱۵ شهرستان فارس افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان انوشیروان محسنی بندپی در…

در آئینی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور اورژانس اجتماعی لارستان به نمایندگی از ۱۵ شهرستان فارس افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان انوشیروان محسنی بندپی در آئین بهره برداری از پروژه های بهزیستی این شهرستان با بیان اینکه اداره کل بهزیستی فارس در ۳ سال گذشته در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی رتبه برتر را کسب کرده است اظهار داشت: با توجه به تحولات صنعتی و مجازی در جامعه آسیبهای اجتماعی نیز روبه فزونی گذاشته است.

وی با تأکید بر پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی افزود: طرح نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان برای توانمندی و افزایش حمایت های روانی و اجتماعی و همچنین فراگیری مهارت های زندگی در سطح کشور در حال اجراست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجباری شدن غربالگری ژنتیک ازدواج خبر داد و تصریح کرد: این کار به منظور پیشگیری از تولد ۳۰ هزار کودک معلولی است که در کشور متولد می شود که نیمی از این میزان قابل کنترل است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خرسندی از راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در لارستان ادامه داد: اورژانس اجتماعی با هدف تقویت سلامت اجتماعی در رفع بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی با مشاوره های به هنگام فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ بیش از ۴ هزار نفر با مداخلات به هنگام کارشناسان بهزیستی از انجام خودکشی منصرف شدند که این آمار در سال ۹۵ به بیش از ۵ هزار نفر رسیده است، یادآور شد: اورژانس اجتماعی در این روز در شهرستان لارستان و ۱۵ شهر دیگر استان فارس مورد بهره برداری قرار گرفته است.

محسنی بندپی با اعلام موافقت خود نسبت به ارتقاء ساختار تشکیلاتی، تصمیم گیری و سیاستگذاری در لارستان با توجه به وسعت این شهرستان و جمعیت ساکن در آن، افزود: شعار سازمان بهزیستی فراگیر و در دسترس قراردادن خدمات و استفاده از ظرفیت های مشارکت اجتماعی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: طی کردن فاصله بیش از ۳۵۰ کیلومتر تا مرکز استان برای یک معلول جهت بهره گیری از خدمات بسیار سخت است و ما دوست نداریم بحث ارتقا، در حد انشا، باقی بماند پس آنچه به لحاظ ساختاری مربوط به سازمان بهزیستی است به صورت قلبی، باور و ایده مورد پذیرش ماست و آماده تفویض اختیار هستیم تا با سهولت و هرچه سریعتر شکل بگیرد.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع سلامت اجتماعی و توسعه این مراکز، اضافه کرد: با پیشنهاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخصوص استقرار مرکز سلامت اجتماعی در شهرستانهای خنج و گراش موافق هستیم که در اسفندماه این دو مرکز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین