شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

تبادار: بیکاری 6.5 درصدی لارستان مورد رضایت نیست؛ نقدینگی که در لارستان بدان توجه نمیشود

استاندار فارس در سخنانی  با توصیه به مدیران برای حمایت جدی از سرمایه‌گذاران، خیرین، صاحبان صنایع و افرادی که در رونق اقتصادی در لارستان و فارس نقش دارند گفت: نرخ…

استاندار فارس در سخنانی  با توصیه به مدیران برای حمایت جدی از سرمایه‌گذاران، خیرین، صاحبان صنایع و افرادی که در رونق اقتصادی در لارستان و فارس نقش دارند گفت: نرخ ۶٫۵ درصدی بیکاری در لارستان مورد رضایت نیست.

به گزارش میلاد لارستان اسماعیل تبادار  که در جلسه شورای اداری لارستان حضور یافته بود در سخنانی  با اشاره  تشکیل حکومت اسلامی توسط آیت‌الله سید عبدالحسین لاری(ره) و نوادگان ایشان همچون آیات عظام آیت‌اللهی و سید مجتبی موسوی لاری(ره)، اظهار داشت: علت ماندگاری نام این بزرگان مردم‌داری،  مفید بودن، متواضع، دلسوز و عالم بودن آن‌هاست. استاندار فارس غنای فرهنگی مردم لارستان را ستود و افزود: برای دستیابی به پیشرفت می‌بایست زیرساخت‌های فرهنگی همچون وجدان کاری  و دلسوزی و غیره از فرهنگ نشأت می‌گیرد.

وی با ابراز نگرانی از کاهش تعداد خیرین، تأکید گرد: باید به‌فوریت یک کانون یا مرکز فرهنگی ایجاد و اهمیت فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیر را تشریح کرد و از طرفی علل کاهش تعداد خیرین را موردبررسی قرارداد.

تبادار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه لارستان ازجمله مشارکت خیرین در امورات مختلف، تصریح کرد: امروز  به اقتضای زمان شاهد حضور نیک اندیشان در دانشگاه‌ها، مساجد، مراکز درمانی، سرپرستی ایتام و غیره در این خطه هستیم که نشان از کرامت و نوع‌دوستی آن‌هاست.

این مسئول با ابراز تأسف از انجام ترانزیت مواد مخدر در شهرستان‌های جنوب فارس به‌ویژه لارستان، ادامه داد: شورای تأمین استان فارس و نیروی انتظامی بر این موضوع معطوف نظر دارند.

وی بهره‌مندی از فرودگاه بین‌المللی را از پتانسیل‌های برجسته لارستان دانست و افزود: وجود نقدینگی در این شهرستان باید مسئولان را برای تسهیل در سرمایه‌گذاری به تحرک وادارد و با درراه رونق اقتصادی تسهیل ایجاد کنند. استاندار فارس بیان کرد: نرخ ۶٫۵ درصد بیکاری در لارستان مورد رضایت نیست.

نماینده عالی دولت در استان فارس بار دیگر با تأکید بر اینکه هرچه خیرین در عرصه‌های مختلف هم‌افزایی داشته باشند مسئولان بی‌توجه یا کم‌توجه نسبت به شهرستان لارستان نیستند، تصریح کرد: نگاه مسئولان به لارستان بزرگ همسان با سایر شهرستان‌های استان فارس است.

وی بابیان اینکه در حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای در استان فارس دچار مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: آرزوی بنده این است که از شیراز به لار نه به‌صورت منقطع بلکه به‌صورت متصل این جاده دوبانده شود و از طرف دیگر به بندرعباس وصل شود که از درخواست‌های مهم این دیار محسوب می‌شود.

تبادار با ابراز خرسندی از ایجاد خط ریلی از شیراز تا اصفهان، افزود: اثربخشی ریلی استان فارس به دلیل آنکه به بندر وصل نیست، کم می‌باشد زیرا که کانون توسعه حمل‌ونقل ریلی وصل شدن به مراکز بار همچون بنادر بوشهر و بندرعباس است. استاندار فارس با ابراز امیدواری نسبت به اتمام خط ریلی گل گهر به شیراز، تصریح کرد: با این اقدام زمینه‌ای برای اتصال شیراز به بندرعباس و بوشهر فراهم می‌شود که خوشبختانه فایناس آن نهایی شده است. وی بابیان اینکه سالانه ۷۰۰ هزار تن حمل گندم از طرق راه اهن جابجا می‌شود، گفت: در صورت اتصال راه اهن گل گهر به شیراز و اقلید به یزد و شیراز به بوشهر اتفاق بیافتد در استان فارس ۱۴ میلیون تومان بار جابجا می‌شود.

تبادار با تأکید بر اینکه نباید مسئولان در جلسات قول بدون پشتوانه بدهند، خطاب به مدیران گفت: مسئولان باید بیشترین تلاش را با بهره‌گیری از راه‌های مختلف پیگیری کنند.

این مسئول با توصیه به مدیران برای حمایت جدی از سرمایه‌گذاران، خیرین، صاحبان صنایع و افرادی که در رونق اقتصادی در لارستان و فارس رادارند باید با ضرورت جدی پیگیری شود، ادامه داد: مسئولان باید بیشتر به شهرستان‌ها سفر کنند و در جریان مشکلات قرار گیرند و در استان پیگیری کنند.

وی با تأکید بر ارتباط مداوم با مردم و در میان گذاشتن آن‌ها از مسائل و مشکلات، افزود: اعضای شورای اداری لارستان باید توجه بیشتری به ارباب‌رجوع داشته باشند و هر کاری را از دستتان برمی‌آید در اسرع وقت برای مردم انجام دهید.

استاندار فارس بر پیگیری تمامی مشکلات مطرح و بازدید شده تأکید و اضافه کرد: دغدغه خود را قدردانی و بها دادن از سرمایه بخش خصوصی و دولتی در لارستان و استان پهناور فارس دانست.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین