سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
میلاد لارستان گزارش می دهد

غفلت از پتانسیل بالقوه گردشگری اماکن متبرکه بین شهری در لارستان

از امامزادگان و بقاع متبرکه علاوه بر بُعد معنوی، می توان با سرمایه گذاری و فراهم سازی زیرساخت ها از آنها برای توسعه گردشگری و همچنین جذب توریست بهره برد….

از امامزادگان و بقاع متبرکه علاوه بر بُعد معنوی، می توان با سرمایه گذاری و فراهم سازی زیرساخت ها از آنها برای توسعه گردشگری و همچنین جذب توریست بهره برد.

به گزارش میلاد لارستان در حال حاضر با هدف رونق معنوی و همچنین اشتغالزایی در کنار اماکن متبرکه به خصوص آن امامزادگانی که در جوار محورهای مواصلاتی بین شهری قرار دارند، پارک ها، فضای سبز، زائرسراها، بازارچه، مغازه ها و غیره ایجاد می شود تا به واسطه بُعد معنوی آن، امکان استراحت و تفریح شهروندان و مسافرین فراهم شود.

امامزاده میرابراهیم(ع) و از نوادگان امام رضا(ع) در جاده لار- جهرم و قبل از گردنه نارنجی در میانه رشته‌کوه‌های این منطقه قرار دارد که به‌واسطه چشمه آبی روان و وجود باغ کوچکی در کنار آن، فضایی زیبا و دل‌نشین را فراهم ساخته است.

این مکان به‌ویژه در فصل‌های خوش آب‌وهوا و ایام تعطیل پذیرای تعداد زیادی از زائرین است.

در عصر یک روز جمعه با حضور در میان مردمی که برای بهره‌گیری از فضای معنوی حرم و همچنین استراحت و تفریح به این مکان آمده بودند در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با تقدیر از مسئولان به جهت ایجاد سکو، نصب چراغ و سرویس بهداشتی مناسب، اظهار داشت: فضای موجود جوابگوی شهروندان و مسافران نیست و نیاز سکوها، فضای سبز و غیره در اطراف حرم افزایش داد.

یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با میلاد لارستان با انتقاد از کمبود پارکینگ و همچنین عدم آسفالت محل ایجادشده برای استراحت و تفریح مردم، گفت: باید با ایجاد فضای سبز در نقاط مختلف بکر موجود در اطراف امامزاده میر ابراهیم(ع) مانند تپه‌ها، دامنه کوه‌ها، اطراف سکوها و غیره اقدام کرد.

این شهروند لاری همچنین از مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه لارستان که متولی اصلی رسیدگی به اماکن متبرکه است، خواست تا با لایه روبی قنات و حوضچه موجود در دره پشت این امامزاده علاوه بر استفاده بهتر از آبان، باغی که در حاشیه حوضچه قرار دارد را با رسیدگی بیشتر سرزنده نگه‌دارند و از نابودی درخت‌های موجود که درگذشته تعداد بیشتری از آن وجود داشت، جلوگیری کنند.

در همین زمینه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان، طرح جامع امامزاده میر ابراهیم(ع) لارستان تصویب و حتی سنگ‌فرش‌های محوطه نیز خریداری‌شده است، اظهار داشت: منتظریم تا مهندس مورد تائید سازمان اوقاف برای اجرایی کردن طرح‌ها به لارستان سفر کند و در اسرع وقت کار شروع شود. خیرالله محمودی افزود: بعد از تصویب طرح ما اجازه دست‌کاری محوطه را نداریم و باید تغییرات عمرانی بر اساس طرح پیش برود.

وی درباره رسیدگی به قنات و باغ موجود در پایین‌دستی امامزاده میر ابراهیم(ع) نیز گفت: قنات و زمین‌های بخش پایینی امامزاده ازآنجاکه ملک شخصی است، اجازه ورود به حریم آن را نداریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان بابیان اینکه طی چند روز گذشته یکی از خیرین محلی برای کمک ۵۰۰ میلیون تومانی جهت بازسازی امام‌زاده میر ابراهیم(ع) اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: ما نیز منتظر حضور ایشان هستیم تا پس از تصویب نهایی عملیات بهسازی را آغاز کنیم.

وی یادآور شد: ازآنجاکه این مکان در مسیر جاده لار به شیراز واقع‌شده است، بهسازی آن می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی دیگر از مکان‌هایی که در پی تصویب طرح بهسازی آن هستیم امامزاده سلطان محمود(ع) واقع در ۴۰ کیلومتری جاده لار- بندرعباس است، ادامه داد: به دلیل اینکه هزینه ۸ میلیونی نقشه آن پرداخت‌نشده، تصویب نهایی این طرح صورت نمی‌گیرد.

محمودی اضافه کرد: در حال حاضر بودجه‌ای برای این کارها نداریم و نیازمند کمک خیرین در این راه هستیم و با توجه به اینکه امامزاده سلطان محمود(ع) در کنار جاده قرار دارد با آبادانی آن می‌توان مکان خوبی را برای مسافرین ایجاد کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین