جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
رئیس اداره دامپزشکی لارستان خبر داد

راه‌اندازی پست دامپزشکی در بخش «اوز»/تولید 80 درصد مرغ بدون آنتی‌بیوتیک فارس در لارستان

رئیس اداره دامپزشکی لارستان بابیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مرغ بدون آنتی‌بیوتیک استان فارس در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: پست دامپزشکی بخش «اوز»  به‌عنوان چهارمین پست دامپزشکی لارستان…

رئیس اداره دامپزشکی لارستان بابیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مرغ بدون آنتی‌بیوتیک استان فارس در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: پست دامپزشکی بخش «اوز»  به‌عنوان چهارمین پست دامپزشکی لارستان آغاز به کارکرده است.

مسعود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان بابیان اینکه با توجه به پهنه وسیع شهرستان لارستان با دارا بودن روستاها ، آبادی‌ها و مراتع زیاد، یکی از راهکارهای بسیار مفید در ارائه خدمات دامپزشکی به مناطق دوردست احداث پست دامپزشکی در بخش‌های مختلف این شهرستان، اظهار داشت: در راستای تحقق این اهداف با مساعدت مدیرکل دامپزشکی فارس، پست دامپزشکی بخش «اوز»  به‌عنوان چهارمین پست دامپزشکی لارستان با ۲ نیرو دامپزشک و کاردان آغاز به کارکرده است.

وی بابیان اینکه علاوه بر بخش اوز در بخش‌های جویم، بیرم و بنا رویه پست‌های دامپزشکی دایر شده است، افزود: در بخش‌های جویم، بنارویه و بیرم ۵ نفر مشغول به خدمت به دامداران هستند.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان تصریح کرد: از شاخص‌های خوب لارستان، حضور ۲ دامپزشک با مدرک دکترا در بخش‌های جویم و اوز بوده که در کنار ۲ دامپزشک دیگر در بخش مرکزی ارائه خدمات تخصصی را در این شهرستان بر عهده‌دارند.

وی بیان کرد: با توجه به جمعیت دامی و پراکندگی درجاهای مختلف شهرستان لارستان حداقل نیاز به راه‌اندازی ۲ پست دامپزشکی دیگر در بخش‌های صحرای باغ و  دهستان درز و سایبان است.

این مسئول با اشاره به اینکه عمده فعالیت دامپزشکی در پست‌های مستقر در بخش‌ها همسو باسیاست‌های سازمان دامپزشکی ارائه خدمات واکسیناسیون رایگان دام‌ها، درمان دام‌های بیمار و کنترل بهداشتی مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها و همچنین رستوران‌ها، بیرون برها و غیره است، ادامه داد: حوزه فعالیت‌های دامپزشکی از مزرعه تا سفره همواره ادامه دارد تا محصولی سالم به دست مردم و مصرف‌کنندگان برسد.

محجوب ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این مراکز، خدمات ارزنده‌ای در حوزه بهداشت عمومی و کنترل بیماری‌های مشترک و دامی در منطقه لارستان ارائه داد.

وی درباره دلایل انتخاب بخش اوز برای ایجاد چهارمین مرکز در استقرار پست دامپزشکی، گفت: بخش اوز از مهم‌ترین قطب‌های دام‌پروری لارستان محسوب می‌شود به‌طوری‌که می‌توان به وجود ۳ هزار رأس گوساله پرواری، ۲۰ هزار رأس  دام روستایی، ۸ واحد فعال مرغداری گوشتی، یک واحد پولت تخم‌گذار، چندین واحد پرورش شترمرغ، بلدرچین و بوقلمون، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور و یک واحد کشتارگاه دام اشاره کرد.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان بیان کرد: شهرستان لارستان با دارا بودن ۳۰۰ هزار  رأس دام سبک، ۷ هزار رأس دام سنگین، ۶۰ واحد مرغداری گوشتی، ۳ واحد مرغداری تخم‌گذار و یک واحد پولت تخم‌گذار و غیره از قطب‌های مهم دام‌پروری در استان پهناور فارس محسوب می‌شود.

محجوب بابیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مرغ بدون آنتی‌بیوتیک (سبز) استان فارس در شهرستان لارستان تولید می‌شود، اضافه کرد: مازاد تولیدی گوشت قرمز لارستان به استان‌های هرمزگان و تهران صادر می‌شود.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین