جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

امام جمعه خنج:خادمان امام حسین(ع)، منادیان وحدتند

شیخ ابونجمی خادمان و پیرغلامان امام حسین(ع) را منادیان وحدت برشمرد و افزود: محبت بزرگان دین و در رأس آن‌ها ائمه دین به‌عنوان یک شاخص اصلی در دین است. به…

شیخ ابونجمی خادمان و پیرغلامان امام حسین(ع) را منادیان وحدت برشمرد و افزود: محبت بزرگان دین و در رأس آن‌ها ائمه دین به‌عنوان یک شاخص اصلی در دین است. به گزارش میلادلارستان و به نقل از ایکنا، شیخ

عبدالصمد ابونجمی، امام جمعه خنج شامگاه دوشنبه، ۱۳ مهر در افتتاحیه سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی که در حسینیه اعظم لارستان برگزار شد، با اشاره به شرایط منطقه گفت: امروز در موقعیتی بسیار حساس به سر می‌بریم.

وی، خادمان و پیرغلامان امام حسین(ع) را منادیان وحدت برشمرد و افزود: جامعه امروز اسلامی ما نیاز به وحدت هرچه بیشتر  دارد و شاید حلقه مفقوده امت اسلامی امروز آیه کریمه‌ای باشد که خداوند می‌فرماید « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ؛ در حقیقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادرانتان را سازش دهید و از خدا پروا بدارید امید که مورد رحمت قرار گیرید» (آیه ۱۰ سوره حجرات) مسلمانان با هم برادر و برابرند.
ابونجمی ادامه داد: همچنین خداوند در ادامه می‌فرماید « فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ» که این یک فعل امر دال بر وجوب است یعنی بر ما واجب است که میان خود اصلاح کنیم تا آن اخوت پایدار بماند و در ادامه نیز می‌فرماید که تقوا پیشه کنیم و در آنچه انجام می‌دهیم نیت خود را خالص کنیم تا مورد رحمت خداوند قرار گیریم زیرا اگر اخلاص و اصلاح بین ما نباشد، رحمت خدا هم نیست.

امام جمعه خنج ضمن ابراز تأسف از جنایت‌هایی که گروه‌های تروریستی به نام اسلام انجام می‌دهند، گفت: دینی که با کشتار و آواره کردن مسلمانان دیگر باشد که ارزش ندارد و ما خلافت و حکومتی که همراه با آواره کردن و کشتن و تجاوز به ناموس مردم باشد را نمی‌خواهیم.

وی اظهار کرد: امروز خطر کسانی که دین خدا را از طریق خشونت می‌طلبند از امپریالیسم شرق و غرب بدتر است لذا به خدا پناه می‌بریم از اینکه بخواهیم روزی دین اسلام را با خشونت ترویج دهیم و بر مردم حکمرانی کنیم.

ابونجمی همچنین به کشتار مسلمانان بی دفاع سوریه اشاره کرد و گفت: این بسیار تأسف بار است که عده‌ای به نام اسلام و خلافت، مسلمانان را آواره کشورهای غربی کنند و مسلماً چنین مسائلی هیچگاه فراموش نخواهند شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه روز به روز به شوکت امت اسلام افزوده شود، گفت: ما تمام مسلمانانی که محبت اهل بیت(ع) را در دل خود جای داده‌اند، می‌ستاییم.

امام جمعه اهل سنت خنج، حب اهل بیت پیامبر(ع) را نشانه ایمان یک مؤمن دانست و افزود: اگر مسلمانی حب اهل بیت پیامبر و آل او در دل ندشته باشد بویی از ایمان نبرده است و نمی شود که محبت رسول خدا(ص) را داشت اما اهل بیت و اصحاب او را جدا کرد؛ به همین منظور به محبت بزرگان دین و در رأس آن‌ها ائمه دین به‌عنوان یک شاخص اصل در دین نگاه می‌کنیم.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین