جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

فرماندار ویژه لارستان:منتظر صدور مجور مرکز رشد و فناوری لارستان هستیم

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش از  مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم خواست در صدور مجوز اصولی مرکز رشد واحدهای فناوری لارستان تسریع صورت…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش از  مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم خواست در صدور مجوز اصولی مرکز رشد واحدهای فناوری لارستان تسریع صورت گیرد.

به گزارش میلاد لارستان جلیل حسنی در نشست با پژوهشگران این شهرستان بابیان اینکه محور همه فعالیت‌ها و تلاش‌های مردم لارستان علم محور، فرهنگ محور و دانش‌محور است، اظهار داشت: در هر حوزه‌ای که گام برداشته می‌شود نسبت به حوزه‌های دیگر، در بستری اعتقادی و ارزشی در راستای علم و فرهنگ قدم برداشته می‌شود.

وی بابیان اینکه اگر می‌خواهیم در حوزه‌های سیاسی موفق باشیم و به دنبال آن تنش‌ها و مشکلات کاهش پیدا کند هیچ راهی جز این نداریم که فعالیت‌های خود را داش بنیان‌کنیم، افزود: باید فعالیت‌های سیاسی خود را فرهنگ محور و اخلاق محور کنیم.

 

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی باید پروژه‌ها را  دانش‌محور انجام داد، تصریح کرد: اگر علم و پژوهش، محور فعالیت‌ها قرار نگیرد به‌طورقطع آسیب‌ها و هزینه‌ها و دوباره‌کاری‌ها بیشتر بر وضعیت بودجه‌ای ما تحمیل خواهد شد.

این مسئول با اذعان به اینکه در هرجایی از زندگی اجتماعی دست بگذاریم یقیناً علم و دانش حرف اول را خواهد زد، ادامه داد: در شهرستان لارستان بیشتر زیرساخت‌های دانشگاهی توسط خیرین و مشارکت مردم احداث و در بحث سخت‌افزاری و حوزه نرم‌افزاری نیز کمک‌هایی توسط سرمایه‌گذاران و خیرین شده است که نمونه آن پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، دانشکده بهداشت اوز و پیام نور اوز است.

حسنی بابیان اینکه سال گذشته با مشارکت خیرین و باهدف ایجاد یک جایگاه متحد برای دانشگاه‌ها، مرکز رشد و فناوری شهرستان لارستان پیگیری و قطعه زمینی با مشارکت خیرین دریکی از بهترین مکان‌های شهر لار برای آن در نظر گرفته شد و مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به آن اختصاص یافت، گفت: علیرغم پیگیری‌هایی که حتی در سطح وزارتخانه صورت پذیرفت، متأسفانه هنوز مجوز ایجاد آن دریافت نشده و از مسئولین تقاضا داریم که این اتفاق را با پیگیری‌های خود رقم بزنند تا بتوان درزمینهٔ دانش‌بنیان اقداماتی اساسی در لارستان انجام داد.

 

وی با ابراز خرسندی نسبت به اینکه لارستان دارای پژوهشگران بسیار زیادی است که حتی قفسه موجود در اتاق من در فرمانداری از تولیدات این افراد پرشده است، ابراز امیدواری کرد بتوان در جهت کمی و حتی کیفی کردن این تولیدات گام برداشت.

همچنین در این مراسم دکتر سید آیت الله رزمجو مشاور استاندار فارس در امور دانشگاه ها و دکتر طاهری معاونت دانشگاه دولتی لارستان هم به ایراد سخن پرداختند. در پایان نیز از ۳۵ پژوهشگر برتر دانشگاه ها، مرکز رشد و آموزش و پرورش شهرستان با لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین