سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کاشت گیاهان دارویی در ارتفاعات لارستان

جمعی از طبیعت دوستان لارستانی با حضور در ارتفاعات روستای کورده این شهرستان، در ۳۰۰ هکتار، گیاهان دارویی بادام کوهی، کنار و آنغوزه کاشتند. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

جمعی از طبیعت دوستان لارستانی با حضور در ارتفاعات روستای کورده این شهرستان، در ۳۰۰ هکتار، گیاهان دارویی بادام کوهی، کنار و آنغوزه کاشتند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان گفت: برای تقویت پوشش گیاهی در ارتفاعات لارستان، کاشت گیاهان با خاصیت دارویی در این مناطق آغاز شده است.

منصور رضایی با بیان این که تا کنون در ۱۰ نقطه بذر گیاه کاشته شده افزود: آنغوزه، کنار (سدر) و بادام کوهی، از مهترین بذر‌های گیاهان دارویی کاشته شده در ارتفاعات است.

وی افزود: ۱۵۰ نفر از اهالی روستا‌ی کورده لارستان، ۳۰۰ هکتار از کوه‌های روستایشان را به کشت گیاهان دارویی اختصاص دادند.

بذر گیاهانی همچون بادام کوهی، آنغوزه و کنار که توسط طبیعت دوستان لارستان دانه پاشی شده علاوه بر اینکه خواص دارویی دارد، به صورت خشکبار هم مورد استفاده قرارمی گیرد و سالانه علاوه بر عرضه در بازار‌های داخلی، مقادیر قابل توجهی از آن به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

کاشت بذر این نوع گیاهان سازگار با منطقه آب و هوایی گرم و خشک، علاوه بر تقویت پوشش گیاهی، موجب جذب بیشتر طبیعت دوستان به این مناطق و ایجاد فرصت اشتغال زایی برای اهالی روستا می‌شود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین