سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

حسنی:‌تقویت زیرساخت‌های فرهنگی مانع تعارضات سیاسی می‌شود

فرماندار ویژه لارستان گفت: اگر زیرساخت فرهنگی تقویت بشود، قطعاً تعارضات سیاسی هم پیش نمی‌آید. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در…

فرماندار ویژه لارستان گفت: اگر زیرساخت فرهنگی تقویت بشود، قطعاً تعارضات سیاسی هم پیش نمی‌آید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در دیدار جمعی از روحانیون مستقر و مبلغان دینی و مذهبی در روستاهای منطقه لارستان اظهار داشت: روحانیت، مراجع و علما نقش مؤثری در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب داشتند و مردم نیز با حمایت‌هایشان توانستند این انقلاب را سال به سال به نسل‌های بعد از خود منتقل کنند.

به گفته فرماندار ویژه لارستان زمان طاغوت که روحانیون برای مردم ملجأ بودند و باعث شدند کل کشور پشت روحانیت قیام کنند و علیه طاغوت بپا خیزند، مگر پول و اعتبار بالایی در اختیار روحانیون بود؟ یا مگر حاکمیت درصدد انزوای حوزه‌های علمیه نبود؟

حسنی ادامه داد: باوجودآنکه فشارهای سیاسی و امنیتی شدید به روحانیون وارد می‌شد، اما آن نقش کاریزماتیک روحانیون در جامعه باعث شد که مردم از طاغوت زده شوند و هرروز بیشتر به طرف حوزه‌های علمیّه و روحانیون جذب و احساس کنند که پناهگاه آن‌ها حوزه‌های علمیه و روحانیت است.

فرماندار ویژه لارستان با اذعان به اینکه اگر می‌خواهیم فقط رشد اقتصادی تنها داشته باشیم و توسعه فرهنگی و مسائل دینی و مذهبی و اسلامی را کنار بگذاریم، کشور لطمات زیادی خواهد خورد و این هیچ فرقی بازمان طاغوت ندارد، تصریح کرد: در کنار اعتقادات دینی و مذهبی، اقتصاد و معیشت مردم هم نباید نادیده گرفته شود و بایستی شبانه‌روزی برای ایجاد اشتغال و تولید تلاش کرد.

وی با تأکید بر اینکه مسوولان باید به صورت مستمر با حضور در روستاها در راستای رفع مسائل و مشکلات روستاها و مردم قدم بردارند، افزود: این مهم باید ادامه داشته باشد تا مشکلات حل‌وفصل شود و به حداقل برسد.

حسنی گفت: همه دولت‌ها هم نقاط قوت داشته‌اند و هم نقاط ضعف، لذا باید همه احزاب و گروه‌ها در کنار یکدیگر دولت را کمک و برای توسعه و رشد ایران اسلامی تلاش کنند.

معاون استاندار فارس در خصوص اعتبارات و بودجه تخصیصی به شهرستان لارستان گفت: توزیع اعتبارات بر اساس شاخص‌ها و اکثر اعتبارات برای پروژه‌های نیمه‌تمام تعریف می‌شود و برای اجرای طرح جدید فعلاً اعتباری در نظر گرفته نمی‌شود، و ما سعی کرده‌ایم که در توزیع اعتبارات عادلانه رفتار کنیم.

نماینده عالی دولت در لارستان تصریح کرد: یکی از پتانسیل‌های مهم و اساسی که واقعاً می‌تواند یار و همراه و همکار مسوولان باشد، وجود و حضور روحانیون مستقر در روستاهاست که می‌توانند منعکس‌کننده مشکلات مردم و به‌نوعی پاسخگوی مردم باشند و ما هم تلاش خواهیم کرد از آنچه در اختیارمان است، بتوانیم تصمیم‌گیری و اقدام عاجل در راستای رفع مشکلات روحانیون داشته باشیم و وارد مراحل عملیاتی بشویم و در این خصوص کوتاهی نخواهیم کرد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه با هدایت‌های روحانیون در همه زمینه‌ها مردم و نظام موفق خواهند شد، گفت: روحانیت باید تمام سعی و تلاششان بر این باشد که مردم احساس کنند این قشر متعلق به همه مردم است، چراکه روحانیت ملجأ و پناهگاه ملت است که تاکنون هم همین‌گونه بوده اما اگر در این زمینه مراقبت نشود با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

حسنی ادامه داد: اگر زیرساخت فرهنگی تقویت بشود، قطعاً تعارضات سیاسی هم پیش نمی‌آید و فرهنگ کار و تولید و اشتغال هم حل می‌شود، لذا همه بایستی در راستای مشکلات مردم قدم برداریم.

فرماندار ویژه لارستان تأکید کرد: مردم از یک شخص عادی ممکن است انتظار بسیاری نداشته باشند که در یک جریان سیاسی قرار بگیرد، اما روحانیون هر کدامشان در هر طیفی که باشند مردم از آن‌ها انتظار انصاف، عدالت‌محوری و عدالت‌خواهانه دارند.

به گزارش فارس، تعامل بیشتر مسوولان با روحانیون و مردم، احداث خانه عالم، احداث سالن ورزشی در روستاها، اشتغال جوانان، تأمین مسکن، ساخت فضاهای آموزشی، نبود آنتن دیجیتال تلویزیونی در روستاها، فرسودگی منبع آب در بعضی روستاها، استفاده از کارگران بومی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، کمبود اعتبارات و توجه ویژه به مدارس صدرا و غیره از اهم مشکلات مطرح‌شده روحانیون مستقر و طرح هجرت در روستاهای لارستان بود.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین