چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

آبیاری نوین در 1550 هکتار از زمین‌های کشاورزی لارستان

مدیر جهاد کشاورزی لارستان از اجرای طرح آبیاری نوین در یک هزار و ۵۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

مدیر جهاد کشاورزی لارستان از اجرای طرح آبیاری نوین در یک هزار و ۵۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی لارستان فرزاد قاسمی یکی از رسالت‌های این نهاد را اجرای سیستم های نوین آبیاری در جهت حفاظت از منابع آبی و افزایش تولید و رونق کشاورزی دانست و اظهار داشت: این طرح گام مؤثر در جهت رفع مشکل آب است.

وی افزود: ۸۵ درصد هزینه‌های طرح به صورت بلاعوض توسط دولت و تنها ۱۵ درصد آن در قالب خود یاری توسط کشاورزان صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان بابیان اینکه با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب کشاورزان را به اصلاح شیوه‌های آبیاری سنتی و بهره‌گیری از شبکه‌های آبیاری مدرن با اعطای تسهیلات ۸۵ درصد سوق داده‌شده‌اند، تصریح کرد: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در حوزه کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری از طریق افزایش دور آبیاری و افزایش سطح زیر کشت می‌شود.

قاسمی توسعه سیستم‌های نوین آبیاری را باعث ارتقای بهره‌وری و مدیریت صحیح منابع محدود آب در تمامی فصول دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت ایجادشده درزمینهٔ استفاده بهینه از آب با اجرای سیستم‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار یکی از راه‌های احیاء باغات، نخیلات و منابع آبی شور این شهرستان است که با مشارکت کشاورزان و باغداران امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان در یک سال گذشته درخواست اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سطح یک هزار و ۸۱۰ هکتار را به این نهاد ارسال کرده‌اند که با بررسی و تأیید کمیته فنی آبیاری تحت فشار لارستان و اخذ تأییدیه از استان، یک هزار و ۵۵۰ هکتار اجرا و یک هزار و ۳۶۰ هکتار نیز در حال اجرا است، یادآور شد: پیگیری برای اجرای سطح یک هزار و ۹۰۰ هکتار که تأییدیه لازم را دریافت کرده‌اند، در حال اقدام است.

قاسمی بابیان اینکه ۳۵ درصد اشتغال لارستان وابسته به بخش کشاورزی است، افزود: استفاده از روش‌های نوین آبیاری در این بخش برای بالا بردن میزان اشتغال‌زایی امری ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان در پایان از کسب مقام سوم این شهرستان در اجرای آبیاری نوین در سطح استان فارس خبر داد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین