جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

محصول طلایی لارستان در انتظار بازار صادرات

حلوا مسقطی لاری معروف‌ترین سوغاتی شهرستان لارستان است که نزد ایران‌شناسان و گردشگران شهرت زیادی دارد. به گزارش میلاد لارستان، حلوا مسقطی لاری معروف‌ترین سوغاتی شهرستان لارستان است که نزد…

حلوا مسقطی لاری معروف‌ترین سوغاتی شهرستان لارستان است که نزد ایران‌شناسان و گردشگران شهرت زیادی دارد.

به گزارش میلاد لارستان، حلوا مسقطی لاری معروف‌ترین سوغاتی شهرستان لارستان است که نزد ایران‌شناسان و گردشگران شهرت زیادی دارد. این محصول طلایی و خوشمزه که اکنون برای خود آوازه‌ای به دست آورده و با وجود تولید گسترده در لارستان نتوانسته آنچنان که باید و شاید جایی در سبد کالای صادراتی تجار کسب کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در سطح این شهرستان ۱۸ واحد تولیدکننده صنعتی و سنتی حلوا مسقطی لاری در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: محصولات تولید شده در این کارگاه‌ها به شهرهای زیادی از قبیل مشهد، تهران، همدان، شیراز و غیره ارسال می‌شود که مورد استقبال هم‌وطنان قرار گرفته است.

علی‌محمد ابراهیم‌زاده در تشریح وضعیت صادرات این محصول منحصربه‌فرد شهرستان لارستان به کشور روسیه بنا به اعلام این مسئول در ماه‌های گذشته، افزود: چندی پیش جلسه‌ای به حضور کارشناسان سازمان توسعه و تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت با یک گروه اقتصادی فعال در کشور روسیه برگزار شد که در آن جلسه تصمیماتی مبنی بر صادرات حلوا مسقطی لاری به این کشور صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در آن جلسه بازرگانی خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول رایزنی‌کننده انتخاب شد که در صورت حصول نتیجه بر اساس سلسله‌ مراتب پس از اطلاع به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به این شهرستان و در پی آن به تولیدکنندگان حلوا مسقطی لاری ابلاغ می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با بیان اینکه موضوع صادرات حلوای مسقطی لاری همچنان مورد پیگیری قرار می‌گیرد ادامه داد‌: البته واحدهای صنفی و تولیدی این محصول نیز باید با تلاش بیشتر در پی بازاریابی در کشورهای مختلف باشند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه بنا به مصوبه کارگروه توسعه صادرات لارستان، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این شهرستان شرف راه‌اندازی است، گفت: در چند روز آینده این اتحادیه کار خود را در اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان آغاز می‌کند و همه تولیدکنندگان محصولات مختلف به ویژه تولیدکنندگان حلوا مسقطی لاری می‌توانند از مشاوره، بازاریابی و تسهیلات این اتحادیه بهره‌مند شوند.

 

حلوا مسقطی لاری دارای بهترین شرایط برای صادرات است

همچنین در این زمینه رئیس صنف اتحادیه قنادی‌های لارستان در گفت‌وگو با تسنیم نخستین گام در تحقق صادرات بهتر و بیشتر حلوا مسقطی لاری را توسعه بازار فروش این محصول در کشور دانست و گفت: از جمله راهکارهای توسعه بازار، توزیع حلوا مسقطی لاری در مراکز گردش‌پذیر، مسافری و پرتردد همچون فرودگاه‌ها، ترمینال‌های مسافربری و غیره در سایر شهرهاست.

عبدالرسول قدسی با تأکید بر اینکه حلوا مسقطی لاری بسیار با کیفیت است، افزود: حلوایی که در سایر شهرها با نام مسقطی تولید می‌شود، قابل مقایسه با حلوا مسقطی لاری نیست.

وی با اشاره به اینکه حلوا مسقطی لاری تولید شده در لارستان شرایط مناسب برای صادرات را داراست، تصریح کرد: حلوای مسقطی تولید شده در لارستان دارای کیفیت بالا، خوش طعم، بسته‌بندی شکیل و مشتری‌پسند و تنوع مختلف است.

 

مراحل‌های پایانی صدور مجوز استاندارد ملی برای حلوا مسقطی لاری

رئیس اداره استاندارد لارستان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه یکی از تولیدکنندگان حلوا مسقطی لاری پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوزهای بروشور استاندارد ملی برای این محصول را انجام داده است، گفت: اخذ این نشان در مراحل پایانی قرار دارد.

علی رحیمی‌نژادان افزود: برای نهایی شدن استاندارد ملی برای حلوا مسقطی لاری نیاز به مشارکت، همکاری و همراهی سایر تولیدکنندگان در لارستان دارد.

وی درباره مزایای اخذ مجوز استاندارد برای محصول حلوای مسقطی لاری، تصریح کرد: اگر این استاندارد اخذ شود، از تقلب در تولید این کالا جلوگیری می‌شود، کیفیت محصولات تولید شده افزایش می‌یابد، مسقطی لاری با برند لارستانی کشور شناخته خواهد شد، امکان فروش بهتر فراهم می‌گردد، در بازاریابی‌ها بهبود ایجاد می‌شود و راندمان تولید نیز افزایش پیدا می کند.

حلوا مسقطی لاری دارای تنوع زیادی است که می‌توان مهم‌ترین آن را سنتی زعفرانی ساده، زعفرانی چند مغز، اناری زرشکی، سیب ترش، بهار نارنج، گل محمدی، لقمه‌ای، چند مغز و غیره اشاره کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین