جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 26

چه کسانی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند؟!

میلاد لارستان: سابقه صدور گواهینامه شغلی به دودهه قبل برمی گردد. کارگران ایرنی که برای کار به خارج از کشور و به ویژه کشورهای عربی عزیمت می کنند نیاز به…

میلاد لارستان: سابقه صدور گواهینامه شغلی به دودهه قبل برمی گردد. کارگران ایرنی که برای کار به خارج از کشور و به ویژه کشورهای عربی عزیمت می کنند نیاز به برگه هویتی داشتند تا به عنوان کارگر ایرانی شاغل در خارج از کشور شناخته شده و از مزایای تعیین شده در قانون برخوردار شوند.

این کارگران با داشتن این گواهینامه می توانستند از مزایایی همچون استفاده کارگر و خانواده او از خدمات بیمه ی، حمایت رسمی دولت از حقوق اینگونه کارگران به دلیل داشتن هویت رسمی و قانونی و دفاع از حقوق آنها و جلوگیری از ضایع شدن حق و حقوقشان در مثابل کارفرمای خارجی ئ نیز معافیت از پرداخت عوارض خارج از کشور استفاده کنند.

به منظور اجرای صریح قانونی و بهره مندی شاغلین ایرانی خارج از کشور از مزایای مندرج در موارد قانونی مرتبط، سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور راه اندازی شده است تا ایرانیان شاغل در خارج از کشور فاقد گواهینامه شغلی هستند با تاریخ اعتبار گواهینامه شغلی آنان به پایان رسیده است بتوانند با مراجعه به سایت http://shgovahi.mcls.gov.ir/Forms/frmMain.aspx نسبت به ثبت درخواست خود به همراه ارائه مدارک لازم اقدام و گواهینامه شغلی دریافت نمایند.

براساس ماده ۱۲ مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱ مردادماه ۱۳۹۱ کارگران ایرانی اعزامی موضوع قراردادهای صدور خدمات فنی به خارج از کشور به شرط داشتن گواهینامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات معاف می باشند.

تبصره ۱: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است برای کلیه کارگران ایرانی که در ارتباط با صدور خدمات فنی اعزام می شوند گواهینامه شغلی صادر کند و جهت وصول حق بیمه و تحت پوشش قراردادن آنها در داخل و خارج از کشور مراتب را به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع دهد.

تبصره ۲: سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه افراد مذکور در این ماده مطابق قانون تأمی اجتماعی مصوب سوم تیرماه ۱۳۵۴ و اصلاحیه های بعدی انها را بیمه کند.

همچنین طبق بند ۳-۱۰ تصویب نامه چهل و هشتمین جلسه شورای عالی اشتغال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق وابستگان کار و با همکاری وزارت امور خارجه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در حارج از کشور نسبت به جمع آوری اطلاعات به هنگام از تعداد و وضعیت کارگران ایرنی شاغل در کشورهای خارج از طریق صدور گواهینامه شغلی و لحاظ نمودن امتیازهایی برای دارندگان اینگونه گواهینامه ها اقدام لازم به عمل اورد.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین