جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

سقف های لرزان بر سر روستائیان فارس

۴۵ درصد از بافت‌های روستایی فارس در مقابل زمین لرزه آسیب پذیر هستند  به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون بنیاد مسکن فارس گفت: ۴۵…

۴۵ درصد از بافت‌های روستایی فارس در مقابل زمین لرزه آسیب پذیر هستند

 به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون بنیاد مسکن فارس گفت: ۴۵ درصد مناطق روستایی و بافت‌های فرسوده فارس مقابل زمین لرزه‌های مخرب آسیب پذیر است.
نصیری افزود: استان فارس از جمله مناطق کشور است که روی کمربند زلزله قرار دارد و حدود ۲ هزار روستای استان از نظر بافت روستایی فرسوده است.
وی ادامه داد: بسیاری از مناطق روستایی و بافت‌های فرسوده این استان در سال‌های گذشته برنامه ارائه تسهیلات و مقاوم سازی را دنبال کرده اند، اما همچنان بخش بزرگی از مناطق روستایی و شهری در مقابل زمین لرزه‌های بزرگ آسیب پذیرند.
وی نسبت به اجرانشدن مقاوم سازی ۴۵ درصد واحد‌های مسکونی در روستا‌های استان هشدار داد و افزود: توصیه ما به روستاییان و شهروندان شهر‌هایی که تسهیلات مقاوم سازی به آن‌ها تعلق می‌گیرد استقبال بیشتر برای مقاوم سازی است.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تاکنون حدود ۵۵ درصد واحد‌های روستایی قبل یا بعد از حادثه در فارس مقاوم سازی شده اند گفت: از نظر مقاوم سازی در مقایسه با میانگین کشوری، وضعیت مناسبی داریم، اما در تلاشیم تا با تخصیص تسهیلات واحد‌های غیر مقاوم را نیز بازسازی کنیم.
نصیری از مردم خواست با مراجعه به بنیاد مسکن در مراکز شهرستان‌ها نسبت به تشکیل پرونده و ارائه تقاضا و درخواست دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی این واحد‌ها اقدام کنند.
فیاض پور مدیرکل بحران استان فارس نیز با بیان اینکه طبق مصوبه دولت ضمانت وام‌های بافت فرسوده روستایی باید زنجیره‌ای شود افزود: بر اساس این مصوبه این تسهیلات حتی به افراد دارای بدهی و چک برگشتی نیز تعلق می‌گیرد.
نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین