پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هفته چهارم خردادماه 1383 -شماره 333(خانواده‏ ها! فرزندان را دريابيد)

بدون شك تربيت اوليه تربيت اوليه فرزندان در دامن خانواده و گسترش عواطف انسانى و صميميت و صفا در بين آنان و ايجاد تواضع و فروتنى با انسانها و كمك…

بدون شك تربيت اوليه تربيت اوليه فرزندان در دامن خانواده و گسترش عواطف انسانى و صميميت و صفا در بين آنان و ايجاد تواضع و فروتنى با انسانها و كمك به هم‏نوع و تثبيت ترانه‏هاى شادى و موفقيت در دلها و نابودى يأس و بدگمانى و كبر و حسد، بزرگترين عامل رشد كودك در نوجوانى و كامل‏ترين وسيله اعتلاى او در برگى است.

 يكى از ابعاد تربيت انسانها پرورش مذهبى و اعتقادى كودكان و نوجوانان است. پدران و مادرانى كه براى اقامه نماز اول وقت خود را به مسجد مى‏رسانند و فرزندان خويش را همراه خود مى‏برند اگر توجه مايند آداب نماز جماعت توأم با مسائل آن را بدون هيچ دغدغه و دردسرى آموزش مى‏دهند و با تكرار آن نماز اول وقت را در انديشه كودكان تثبيت مى‏نمايند يا دختر بچه‏اى كه با بيدار شدن پدر و مادر در ماه مبارك رمضان بيدار مى‏شود و با آنها سحرى مى‏خورد حتى تا ظهر روزه مى‏گيرد. يا حتى براى ۳ يا ۴ ساعت از خوردن و آشاميدن پرهيز مى‏نمايد عملاً روزه‏دارى به احسن وجه تمرين مى‏نمايد و تثبيت آن باعث مى‏شود كه در سنين بلوغ و پس از آن از لغزش‏ها مصون بماند. بايد دانست كه پرورش مذهبى مهمترين عامل بيمه جوانان در برابر مفاسد اجتماعى است. پس پدران و مادران توجه نمايند در تربيت فرزندان خويش بكوشند از پدرانى كه براى ادامه حيات مجبورند به شيخ‏نشين‏هاى خليج فارس  مسافرت نمايند مى‏خواهيم مدت مسافرت را محدود نمايند و بدانند كه حضور آنان در پرورش فرزندان حائز كمال اهميت است.
 اين پدران متوجه باشند فرزندانشان بيش از غذاى جسمى به تغذيه روحى كه عواطف و صميميت باشد نيازمندند و اين با حضور پدران در محيط زندگى فرزندان ميسر خواهد بود. مادرانى كه همسرانشان براى تأمين زندگى به شيخ‏نشين‏هاى خليج فارس مسافرت مى‏نمايند مسئوليت دو چندانى در رابطه با تربيت فرزندان خويش دارند و بايد از اين مهم غافل نباشند. مسأله بعد فرا رسيدن ايام تعطيلى دانش‏آموزان و جوانان است كه بايد مسئولين و خانواده‏ها به فكر باشند اوقات فراغت را به نحوى پر سازند كه مدت يكى دو ماه، فرزندان به بهترين وجه از امكانات موجود بهره‏مند شده باشند و با وقت‏گذرانى فرصت‏ها را بيهوده هدر ندهند.
 امروزه اسباب فسادانگيزى در جامعه كم نيست بيدارى چند برابر خانواده‏ها و مسئولين پرورشى را مى‏طلبد تا جوانان با پرورش صحيح از اين خطر رهايى يابند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین