پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

آمادگی مرکز اورژانس اجتماعی لارستان در ارائه خدمات به مردم

رئیس اداره بهزیستی لارستان از آمادگی مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان در ارائه خدمات به همشهریان خبر داد. علیرضا بال افکن در مصاحبه با میلادلارستان  با اشاره به اهداف راه‌اندازی…

رئیس اداره بهزیستی لارستان از آمادگی مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان در ارائه خدمات به همشهریان خبر داد.

علیرضا بال افکن در مصاحبه با میلادلارستان  با اشاره به اهداف راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در این شهرستان، اظهار داشت: این مرکز به منظور کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی، مداخله مؤثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و غیره ایجادشده است. وی افزود: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند ازجمله گروه‌های هدف مراکز اورژانس اجتماعی هستند.

رئیس اداره بهزیستی لارستان بابیان اینکه آسان‌ترین راه ارتباط با مرکز اورژانس اجتماعی شماره تماس ۱۲۳ است، تصریح کرد: هرگاه در یک نظام اجتماعی رفتاری به‌طور مشخص با هنجارهای اجتماعی تعارض پیدا کند نظیر خودکشی، طلاق، ولگردی، تکدی گری و غیره که موجب کاهش یا از دست دادن کارایی و عملکرد مثبت فرد، خانواده یا گروه‌های اجتماعی شود، آسیب اجتماعی شناخته می‌شود.

وی بابیان اینکه بدرفتاری با کودکان شامل سوءاستفاده و آزار کودک به لحاظ جسمی، جنسی، روانی، غفلت و تمام اعمالی که برای رشد و سلامت کودک مضر است، کودک‌آزاری گفته می‌شود، ادامه داد: آزار و اذیت جسمی، روانی، حقوقی، سهل‌انگاری و غیره نسبت به همسر را همسر آزاری می‌نامند.

بال افکن با اشاره به اینکه آن دسته از زنانی که از لحاظ اجتماعی صدمه‌دیده‌اند، شرایط بازگشت به خانواده را ندارند و از زنان ویژه یا تن‌فروش مستثنی هستند، زنان آسیب‌دیده اجتماعی نامیده می‌شوند، یادآور شد: به آن دسته از دختران که به خاطر شرایط عدیده از خانواده منفک و در اجتماع سرگردان بوده و رغبتی به بازگشت به خانه را ندارند، دختران فراری یا در معرض آسیب شناخته می‌شوند.

وی بیان کرد: افراد در معرض آسیب اجتماعی به افرادی اطلاق می‌شود که رفتارشان به دلیل فشارهای شدید اجتماعی و روانی ناشی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی، نقص یا فاقد مهارت‌های زندگی، ضعف در به‌کارگیری شیوه‌های مقابله‌ای و غیره سازگاری آن‌ها با جامعه دچار مشکل شده و احتمال بروز رفتار برخلاف هنجارهای اجتماعی از آن‌ها می‌رود و ممکن است از مسیر زندگی مناسب خارج شوند.

رئیس اداره بهزیستی لارستان در تعریف افراد آسیب‌دیده اجتماعی، گفت: این افراد رفتارشان به دلیل فشارهای شدید اجتماعی و روانی ناشی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی، نقص یا فاقد مهارت‌های زندگی، ضعف در به‌کارگیری شیوه‌های مقابله‌ای و غیره با هنجارهای اجتماعی مغایرت داشته و از مسیر زندگی مناسب خارج‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه ارائه تمامی خدمات اورژانس اجتماعی لارستان به صورت سرپایی و در محل با وسیله نقلیه متحرک و پایگاه ثابت موقتی در نقاط شلوغ و مناطق آسیب‌زای شهر انجام می‌شود، اضافه کرد: مرکز اورژانس اجتماعی لارستان درزمینهٔ های مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی و درمانی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی و تیم تخصصی به ارائه خدمات می‌پردازد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین