یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

بی توجهی به دین جامعه را به انحطاط می کشاند

میلاد لارستان: امام جمعه موقت لارستان کم فروغی دیانت در جامعه را منجر به انحطاط جوامع توصیف کرد و گفت: در نتیجه کم توجهی به دین، واقعه تاریخی عاشورا رخ…

میلاد لارستان: امام جمعه موقت لارستان کم فروغی دیانت در جامعه را منجر به انحطاط جوامع توصیف کرد و گفت: در نتیجه کم توجهی به دین، واقعه تاریخی عاشورا رخ داد و انسانهای بی هویت در برابر امام حسین(ع) ایستادند و ایشان را به شهادت رساندند.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد رمضانی در آئین عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه از ماه محرم ۱۴۳۷ (هـ.ق) شهر لار با تأکید بر استفاده از غذاهای حلال، اظهار داشت: غذای حلال غذایی است که حق مردم در آن نباشد.

وی با گرامیداشت ۲۴ اُکتبر به عنوان روز جهانی غذا، مسئله امنیت غذا را یکی از مهمترین دغدغه های ملت دانست و افزود: سه ماده غذایی قند، نمک و چربی به دلیل امراض و زیان های فراوانی که دارند، با نام سم سفید شناخته می شوند.

امام جمعه موقت لارستان از دکتر عاطفی مسئول بسیج رسانه ملی و رئیس اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی و همچنین آقای نظام اسلامی قائم مقام اجلاس و مجری توانمند رادیو و تلویزیون به دلیل انتخاب شهرستان لارستان به عنوان میزبان سیزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام رمضانی با عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم و اشاره به واقعه غمناک شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا، تصریح کرد: مردم با آنکه بر اساس تأکیدات پیامبر بزرگ اسلام(ص) نسبت به حقانیت ائمه اطهار(ع) آگاهی داشتند، بدلیل آلودگی فضای سیاسی و اجتماعی جامعه به انحراف کشیده شدند.

وی بیان کرد: به خاطر تبلیغات سوء حاکمان، مردم بجای آنکه سراغ انسان های آگاه و پاک یعنی امامان معصوم بروند، گمراهی در وجود مردم رخنه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه منشاء حادثه دلخراش کربلا را غفلت و سهل انگاری مردمان آن روزگار برشمرد و خاطر نشان کرد: با قداست زدایی از وجود پاک ائمه(ع)، کربلا صحنه تقابل دو جریان، دو فرهنگ و دو تفکر است.

امام جمعه موقت لارستان با اشاره به اینکه جریان اموی دین را برای دنیا می خواست نه برای کسب سعادت اخروی، گفت: حکومت امویان به بهانه مصلحت زمان از دین دست برداشت.

وی کم فروغی دیانت در جامعه را منجر به انحطاط جوامع توصیف کرد و افزود: در نتیجه کم توجهی به دین، واقعه تاریخی عاشورا رخ داد و انسانهای بی هویت در برابر امام حسین(ع) ایستادند و ایشان را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) دارای برکات و اثرات زیادی است، تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) جهت کلی زندگی اسلامی را ترسیم کرده است.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین