پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

گلایه یکی از شهروندان و پاسخ مسئول مربوطه!!

چندی پیش یکی از شهروندان با ارسال مطلبی از طریق فضای مجازی به میلاد لارستان خواستار رسیدگی به آن شد. به گزارش میلاد لارستان چندی پیش یکی از شهروندان با…

چندی پیش یکی از شهروندان با ارسال مطلبی از طریق فضای مجازی به میلاد لارستان خواستار رسیدگی به آن شد.

به گزارش میلاد لارستان چندی پیش یکی از شهروندان با ارسال مطلبی از طریق فضای مجازی به میلاد لارستان خواستار رسیدگی به آن شد.عین مطلب ارسالی به شرح زیر است:

عدم حضور د کتر داروساز در داروخانه و گرفتن حق فنی به مبلغ ۳۵۰۰ تومن چه توجیهی دارد؟ حتی داروهای ساختنی هم توسط نسخه پیچ ساخته می شود. چرا هیچ نظارتی روی این موضوع به این مهمی انجام نمی گیرد؟ این مسئله برای چندمین بار است که مطرح می شود و هیچ نتیجه ای هم حاصل نشده است! در این خصوص معاونت دارو و غذای دانشکده علوم پزشکی لارستان بایستی جوابگو باشد که تا چه زمان اینگونه حق مردم ضایع شود؟ ای کاش دستورالعمل بدین صورت اصلاح می شد: “در صورتیکه دکتر داروساز در داروخانه حضور فیزیکی ندارد، پرداخت حق فنی توسط بیمار الزامی نیست. ” اماچه سود! زیرا کسانی که چنین قانونی را وضع نموده اند خود در این قضیه ذینفع می باشند به نوعی “رطب خورده کی منع رطب کند!” به نظر می رسد جهت حصول نتیجه، فرمانداری شهرستان بایستی به صورت جدی در این امر ورود کند.

در همین زمینه با همکاری روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، جوابیه دکتر هوشنگ جعفرپور معاون غذا و داروی این دانشکده برای میلاد لارستان ارسال شد که متن دقیق آن به شرح زیر است:

در پاسخ به مطلب منتشر شده چند نکته قابل عرض می باشد:

۱- طبق مصوبه سال ۹۵ انجمن داروسازان ایران تعرفه پرداختی (مبلغ ۳۵۰۰ تومان) بیماران در داروخانه تحت عنوان “مدیریت خدمات دارویی” و نه صرفاً حق فنی داروساز، شامل ۶ عنوان خدمت در داروخانه بوده که هنگام درخواست بیمار قابل ارائه می باشد .

۲- طبق مقررات و آئین نامه داروخانه ها، لازم است داروخانه نسبت به معرفی مسئول فنی در شیفت های صبح و بعدازظهر به معاونت اقدام و داروساز حضور داشته باشد و نظارت بر داروخانه های تحت پوشش علوم پزشکی لارستان همانند سایر نقاط کشور اعمال می گردد لذا فعالیت داروخانه های سطح شهرستان همانند سایر نقاط کشور می باشد.

۳- درتمامی داروخانه های تحت پوشش ساخت داروهای ساختنی توسط داروساز یا با تائید فرمولاسیون تحت نظر و نظارت داروساز انجام می گردد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین