جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

بهره‌برداری از سالن نمازخانه و مطالعه شهید پهلوان در لار

طی آئینی با حضور مسئولان محلی،  سالن نمازخانه و مطالعه شهید پهلوان در دبیرستان شهید نصیری لاری افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی به مناسبت دهه مبارک فجر…

طی آئینی با حضور مسئولان محلی،  سالن نمازخانه و مطالعه شهید پهلوان در دبیرستان شهید نصیری لاری افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر موسوی لاری، حجت‌الاسلام سیدحسن آیت‌اللهی، فرماندار ویژه لارستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لار، سرپرست آموزش و پرورش لارستان، مدیرعامل بنیاد نیک اندیشان هاشمی، روسای برخی ادارات، نماینده خیرین و خانواده معظم شهدا، سالن نمازخانه خیرساز شهید عبدالرضا پهلوان در دبیرستان شهید نصیری لاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر موسوی لاری در سخنانی با اشاره به ایجاد شبهه در مورد برخی مسجدسازیها تأکید کرد درجایی که ضرورت دارد همچون این‌گونه اماکن آموزشی قطعاً مورد تأیید اسلام نیز هست و باید کاری صورت گیرد که همپاي ساخت مساجد، نمازخوان نیز پرورش یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه بزرگان دینی ما بر اقامه نماز همت داشته‌اند گفت: ما نیز باید با پیروی از معصومین علیهم السلام به اقامه و برپایی نماز تلاش کنیم زیرا اقامه نماز، خواندن نماز صرف نیست بلکه آماده سازی زمینه برای احیا و برگزاری نماز در یک اجتماع است.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که فرهنگ ما متشکل از فرهنگ ملی و مذهبی است و این ملیت و مذهب هویت ما را تشکیل می‌دهند خواستار توجه همه به خصوص خانواده‌ها در حفظ  سنت‌های بومی و محلی به ویژه آموزش زبان شیرین لاری به فرزندان شد.

در ادامه مدیرعامل بنیاد نیک اندیشان هاشمی نیز در سخنانی بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط این بنیاد را تشریح کرد و گفت: باهمت بلند خيرانديشان منطقه و به نیت چهارده معصوم و حضرت ابوالفضل (ع) ساخت پانزده سالن نمازخانه در مدارس و نقاط مختلف در دستور کار قرار گرفت که این ششمین نمازخانه در مدارس است که بهره‌برداری می‌شود و طی روزهای آینده همه آن‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

منصور اسماعیلی یادآور شد: از ابتدا نیت بانی خیر بر این شد که هر کدام از این نمازخانه‌ها به نام یکی از شهدای گمنام‌تر شهر مزین شود.

وی همچنین با اشاره بر اینکه کار خیر جمعی در سایه خرد جمعی محقق می‌شود تأکید کرد: خرد جمعی هم فارغ از سیاسی کاری‌های جناحی به وجود می‌آید و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

این نمازخانه به مساحت ۲۰۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال توسط یکی از خيرانديشان منطقه و باهمت نمایندگان خیرین آقایان حاج میرزا محمدرضا انصاری لاری و حاج محمدحسن دانشیار و با نظارت و همیاری بنیاد نیک اندیشان هاشمی ساخته و توسط اداره کل نوسازی مدارس فارس نیز تجهیز شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بهره‌برداری از سالن نمازخانه و مطالعه شهید پهلوان در لار”

  1. ناشناس گفت:

    چرا اسامی شهدای خارج از گلزار شهدای لار منظورم شهدای اول انقلاب و جنگ تحمیلی که در محوطه بیرون از گلزار شهدا هستند.روح شهدا شاد باد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین