شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
رئیس اداره بهزیستی لارستان خبر داد

بهره‌مندی نقاط مختلف لارستان از خدمات مبتنی بر جامعه بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی لارستان بابیان اینکه در همه بخش‌ها و روستاهای لارستان پوشش ۱۰۰ درصدی خدمات مبتنی بر جامعه (CBR) وجود دارد، گفت: حدود ۲۱ تسهیل‌گر این خدمات را ارائه…

رئیس اداره بهزیستی لارستان بابیان اینکه در همه بخش‌ها و روستاهای لارستان پوشش ۱۰۰ درصدی خدمات مبتنی بر جامعه (CBR) وجود دارد، گفت: حدود ۲۱ تسهیل‌گر این خدمات را ارائه می‌دهند.

به گزارش میلاد لارستان، همایش تقدیر و تجلیل از خیرین و گروه‌های خودیار توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) با حضور مدیرکل محترم بهزیستی استان فارس، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان، رؤسا و کارشناسان توان‌بخشی ادارات بهزیستی شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز، فسا، داراب، زرین‌دشت، گراش، مهر، خنج، لامرد، قیر و کارزین کارشناسان توان‌بخشی این ادارات و خیرین در تالار فرهنگیان شهر لار برگزار شد.

در این همایش رئیس اداره بهزیستی لارستان با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شهرستان لارستان وجود خیرین همیار و همکار بهزیستی است که باعث هم‌افزایی و همیاری در بخش‌های مختلف شده است.

علیرضا بال افکن با ابراز خرسندی از افتتاح ۶ پروژه مرکز جامع توانبخش، مرکز اورژانس اجتماعی، مرکز شبه خانواده، کارگاه‌های اشتغال‌زایی معلولین و صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولین و مددجویان در ماه گذشته، افزود: با مشارکت خیرین و دولت بیش از ۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که حاصل همیاری و نگاه مثبت خیرین شهرستان نسبت به فعالیت‌های بهزیستی است.

وی بابیان اینکه در همه بخش‌ها و روستاهای لارستان پوشش ۱۰۰ درصدی خدمات مبتنی بر جامعه (CBR) وجود دارد، تصریح کرد: حدود ۲۱ تسهیل گر این خدمات را ارائه می‌دهند که این مهم با حمایت و همکاری مسئولان در مرکز استان رقم خورده است و خوشبختانه لارستان یکی از شهرستان‌هایی است که بیش‌ترین خدمات مبتنی بر جامعه را در حوزه توان‌بخشی ازجمله مرکز شبانه‌روزی نگهداری معلولین ذهنی دختر بالای ۱۴ سال، خانه سالمندان، ۲ مرکز ویزیت در منزل بیماران اعصاب و روان و معلولین جسمی حرکتی، مرکز روزانه پسر بالای ۱۴ سال دائر است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک باهمت مسئولین و خیرین خانه پناهگاهی ویژه معلولین پسر بالای ۱۴ سال در لارستان راه‌اندازی شود.

در ادامه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان با تبریک دهه مبارک فجر و با اشاره به اینکه در این ۳۹ سال پیروزی انقلاب دستاوردها و رهاوردهای بی‌شماری روی‌داده است، گفت: یک نکته شاخص آن شاید بتوان گفت هویت بخشی به همه ملت ایران اسلامی بود که بعد از پیروزی انقلاب تجلی و نمود عینی پیدا کرد.

راسخی عدالت اجتماعی را مهم‌ترین رکن در هویت ایرانی اسلامی دانست و افزود: همه خدماتی که به فرد سالم تعلق می‌گیرد باید به معلولین جامعه هدف نیز ارائه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری و سلامت دولت تدبیر و امید کارهای بسیار ارزنده‌ای را به جامعه ارائه داده، تصریح کرد: علاوه بر بهزیستی، چند دستگاه مختلف در کار توان‌بخشی افراد در جامعه دخیل هستند که می‌توان هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی را برشمرد.

همچنین مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز در سخنانی با اشاره به اینکه اساس روح انقلاب اسلامی ایران عدالت اجتماعی است، گفت: عدالت اجتماعی  شامل ایجاد فرصت‌های برابر برای تمامی اقشار مردم و توسعه تمامی لایه‌های جامعه است.

سید مرتضی موسوی افزود: یکی از سازمان‌هایی که به‌طور جدی قدم در این عرصه گذاشته سازمان بهزیستی کشور است که با رسیدگی به امور کسانی که از قافله توسعه عقب‌مانده‌اند پیوند نزدیکی با توان‌بخشی مبتنی بر جامعه دارد.

وی یکی از برنامه‌های توان‌بخشی مبتنی بر جامعه را بردن توان‌بخشی به دل روستاها برشمرد و تصریح کرد: برای این کار باید ابتدا آمار دقیقی داشت و پراکنش نوع معلولیت جهت پیشگیری و سلامت باید موردتوجه قرار گیرد .

این مسئول استان فارس را از استان‌های پیشرو در عرصه خدمات توان‌بخشی مبتنی بر جامعه معرفی کرد و افزود: حدود یک هزار و ۸۱۵ روستا و ۳۳ هزار و ۸۴ معلول شناسایی و تحت پوشش طرح قرارگرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس بابیان اینکه خدمات توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در عشایر به شکل آزمایشی شروع‌شده است، عنوان کرد: تسهیل گرانی از دل عشایر که مشکلات آن منطقه را لمس کرده باشند انتخاب کردیم که با یاری خداوند بتوانیم طرح را به سرمنزل مقصود برسانیم.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان این همایش از خیرین حامی فعالیت‌های بهزیستی تجلیل شد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین