چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
امام خامنه ای خطاب به وزیر اوقاف سوریه

به زودی در قدس نماز جماعت خواهید خواند

رهبر انقلاب، روز گذشته در دیدار وزیر اوقاف سوریه و هیات همراه  طی سخنانی اظهار داشتند:  اگر سران کشورها و ملت‌های منطقه تصمیم قاطع بر مقاومت بگیرند، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند…

رهبر انقلاب، روز گذشته در دیدار وزیر اوقاف سوریه و هیات همراه  طی سخنانی اظهار داشتند:  اگر سران کشورها و ملت‌های منطقه تصمیم قاطع بر مقاومت بگیرند، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. ایشان بیان داشتند: امیدواریم همه ما آن روزی را ببینیم که شما در قدس نماز جماعت می‌خوانید و آن روز نیز دیر نخواهد بود و به زودی خواهد آمد چه امثال ما باشند یا نباشند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، ایشان افزدند: سوریه امروز در خط مقدم قرار گرفته و وظیفه‌ی ماست که از ایستادگی سوریه حمایت کنیم. جناب آقای بشار اسد رئیس جمهور محترم سوریه در چهره‌ی یک مبارز و مقاوم بزرگ ظاهر شد؛ تردید در او به وجود نیامد و ثابت ایستاد. این برای یک ملت خیلی مهم است.

امام خامنه ای اظهار داشتند: این ملتهای مسلمانی که شما میبینید در حال ذلت زندگی میکنند، این ملتها ذلیل نیستند، رهبرانشان ذلیل‌اند. اگر یک ملتی رهبرانی داشت که آنها احساس عزّت کردند به اسلام و به هویّت خودشان، آن ملت عزیز خواهد شد. دشمن با یک چنین ملتی کاری نمیتواند بکند

فرمانده کل  قوا افزودند:  ما وارد چهل سالگی انقلاب شدیم. از روز اول همه‌ِی قدرتهای درجه‌ی یک دنیا علیه ما دست به دست هم دادند و اقدام کردند، هم آمریکا، هم شوروی، هم ناتو، هم ارتجاع عرب و منطقه، همه دست به یکی کردند. ولی ما از بین نرفتیم و رشد کردیم. این معنایش چیست؟ اولین معنای این حرف این است که آنچه که قدرتهای بزرگ میخواهند لزوماً شدنی نیست. این مساله به ملتها فهم و ادراک میدهد و این معرفت به آنها امید و قدرت میبخشد. پس اگر ما و شما و بقیه‌ی عناصر اهل مقاومت در منطقه تصمیم‌مان قاطع باشد، دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند.

امام خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: باید با کسانی که مانند سعودی‌ها و براساس نقشه استکبار، ضدوحدت شیعه و سنی عمل میکنند، مقابله کرد. وظیفه ما این است که از اسلام و از حرکت اسلامی حمایت کنیم و دفاع کنیم. یکی از مقدماتش این است که این اختلافات فرقه‌ای و تاریخی را کنار بگذاریم. کسانی هستند که مخالفند و نمیگذارند.

مقام معظم رهبری بیان داشتند: یک کسانی را از ما شیعیان تحریک میکنند، یک کسانی را از برادران اهل سنت ما تحریک میکنند. آنها وادار میشوند به اینکه برخلاف حرکت وحدت حرف بزنند، اقدام کنند و کار کنند. اینهایی که این نقش را ایفا میکنند، اگر وابسته‌ی به سیاستهای جهانی و استکباری نباشند، باید بهشان بی‌اعتنایی کرد. اما اگر چنانچه مثل سعودیها و مثل بعضی‌های دیگر این اختلاف‌افکنی ناشی باشد از سیاستهای استکباری، باید با اینها مقابله کرد. باید محکم با اینها مواجه شد. آن شیعه‌ای که لندن از او حمایت بکند، آن شیعه را ما قبول نداریم. آن سنی‌ای که آمریکا و اسرائیل از او حمایت میکنند، آن سنی را ما مسلمان نمیدانیم.

امام خامنه ای در پایان گفتند: اسلام آن است که با کفر و با ظلم و با استکبار مخالف است. ما مشترکاتمان اینهاست. مشترکات ما توحید است، مشترکات ما کعبه، وجود مقدس پیغمبر(ص)، محبت به اهل بیت(ع) و … است؛ واجباتمان همه مشترکات است. اینکه حالا در نماز بنده قنوت بخوانم، شما نخوانید، چیزی نیست که اختلاف ایجاد کند. اصل قضیه این است که به خدای واحد و اَحد معتقد باشیم و به نبوّت معتقد باشیم و به نصرت الهی معتقد باشیم و به قیامت واقعاً معتقد باشیم. اینها اصل قضیه است. 

ایشان با تأکید بر مشترکات اسلامی افزودند: امیدواریم همه ما آن روزی را ببینیم که شما در قدس نماز جماعت می‌خوانید و آن روز نیز دیر نخواهد بود و به زودی خواهد آمد چه امثال ما باشند یا نباشند. رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: چند سال پیش رژیم صهیونیستی می‌گفت ایران را تا ۲۵ سال آینده چنین و چنان می‌کنیم که همان موقع گفتم شما ۲۵ سال دیگر را درک نخواهید کرد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین