جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 19 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کاری که می‌تواند نام شورای شهر را در تاریخ لارستان ماندگار کند!!

پیگیری پرونده پروژه ثبت جهانی مجموعه تاریخی شهر لار توسط شورای اسلامی شهر لار، می‌تواند برای همیشه نام این شورا را در تاریخ این خطه ثبت کند. به گزارش میلاد…

پیگیری پرونده پروژه ثبت جهانی مجموعه تاریخی شهر لار توسط شورای اسلامی شهر لار، می‌تواند برای همیشه نام این شورا را در تاریخ این خطه ثبت کند.

به گزارش میلاد لارستان، بنا به نقل‌های متفاوت، پیگیری پرونده پروژه ثبت جهانی مجموعه تاریخی شهر لار در زمره آثار ثبت‌شده در سازمان جهانی «یونسکو» به سالیان بسیار قبل بازمی‌گردد که اکنون خود این پرونده نیاز به ثبت در فهرست آثار ملی دارد!!!

هرچند درگذشته به‌تفصیل و جسته و گریخته مطالب و مصاحبه‌های مختلفی در خصوص این طرح مهم در رسانه‌های منطقه و به ویژه میلاد لارستان از زبان مسئولان مختلف مطرح‌شده و در برهه‌هایی واکنش‌های زیادی را برانگیخته است، اما متأسفانه به دلیل عدم متولی پَر و پا قرص برای پیگیری این مهم، هیچ بازده مثبتی را در پی نداشته است.

با توجه به جایگاه مهم شورای اسلامی شهر لار و عدم وابستگی آن به گیر و بندهای دست‌وپا گیر بروکراسی اداری، این نهاد مردمی می‌تواند به عنوان دستگاهی محوری، رهبری ثبت جهانی مجموعه تاریخی شهر لار را عهده‌دار شود و با به پای کار کشاندن ارگان‌های مختلف، ضمن از میان برداشتن موانع موجود، یک همگام‌سازی و هم‌افزایی رابین نهادهای مربوطه ایجاد کند.

همه مردم و مسئولان دلسوز به این مهم واقف‌اند که هر چه از زمان پیگیری این مسئله غفلت بیشتری شود، گام به گام به سوی نابودی این آثار باارزش نیاکان خود بیشتر به پیش می‌رود. چراکه سوای از مخاطرات طبیعی مانند زلزله، باران، فرسایش و غیره، این اماکن مهم تاریخی و هویت ساز در معرض تهدید سودجویان یا افراد بی‌اطلاع از جایگاه این آثار گران‌قیمت فرهنگی قرار دارد.

اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر لار می‌بایست بدانند که تحقق ثبت جهانی آثار موجود در بافت تاریخی شهر لار، می‌تواند نام و آوازه آن‌ها را برای همیشه به نیکی در تاریخ بلند والای لارستان بزرگ ماندگار سازد. هرچند در طی این مسیر شاید ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها بسیار باشد، اما طعم شیرین آن در پایان کار بسیار دل‌چسب خواهد بود.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، جایگاه مهم دکتر جعفرپور به عنوان سکان‌دار ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است که به جهت تأثیرگذاری مستقیم بر امورات سازمان میراث فرهنگی، می‌توان از این پتانسیل بهره کافی را گرفت. از طرفی به جهت تأکید دولت بر امر گردشگری و همچنین پتانسیل گران‌سنگ فرودگاه بین‌المللی، می‌تواند جهش‌های تسهیل‌کننده در زمینه توسعه جذب توریسم را فراهم آورد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “کاری که می‌تواند نام شورای شهر را در تاریخ لارستان ماندگار کند!!”

  1. ناشناس گفت:

    تبلیغ گردشگری خرید در این مدت، بیشترین خیانت و اجحاف و ظلم در حق آثار منحصربه فرد لارستان بزرگ انجام داده اید….نمی خواهد دایه مهربان تر از مادر باشید لطفا……!!!!!!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین