جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

از دست اندرکاران طرح سفیران نور تجلیل شد

در آستانه یکمین سال اجرای طرح سفیران نور طی مراسمی از سوی حوزه علمیه لارستان و مرکز آموزش امام جعفر صادق (ع) از همیاران و دست اندرکاران این طرح تقدیر…

در آستانه یکمین سال اجرای طرح سفیران نور طی مراسمی از سوی حوزه علمیه لارستان و مرکز آموزش امام جعفر صادق (ع) از همیاران و دست اندرکاران این طرح تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

به گزارش میلاد لارستان مدیر مرکز آموزش امام جعفرصادق در این مراسم گفت: مرکز آموزش سال ۱۳۶۲ به همت و تلاش سردار شهید نجفعلی مفید با هدف تعلیم دانش آموزان روستایی به ویژه روستاهای محروم و دور از مرکز شهرستان بوجودآمد که پس از شهادت ایشان تا هم اکنون با تمام مشقات و زحمات بسیار آنرا زنده و پویا نگاه داشته ایم.

محمد زارع افزود: هم اکنون نیز در فصل تابستان شاهد حضور دانش آموزانی از روستاهای اطراف شهرستان هستیم که بمدت یکماه در محیطی شاد و آموزنده بسر می برند.ایشان در ادامه بیان داشت در گام بعدی متوجه شدیم اگر بتوانیم پس از اتمام دوره همچنان با آنها مراوده داشته باشیم بسیار ارزشمند و زیبا خواهد بود.

وی افزود: در این راستا با مرحوم حضرت آیت اله آیت اللهی ره که همیشه حامی و پشتیبان چنینحرکت هایی بودند درمیان گذاشته، آن بزرگوار تایید نمودنداما متاسفانه چندی نگذشت ایشان بیمار شدند و طرح مذکور به انجام نرسید.

مدیر مرکز آموزش امام جعفرصادق ع افزود بعد از رحلت ایشان بارها در تلاش و تکاپو بودیم تا بتوانیم قدم اساسی در این راه برداریم اما موفق نشدیم تا اینکه این برنامه با استقبال و حمایت مدیر حوزه علمیه شهرستان حاج آقا موسوی اجرایی گردید. زارع در پایان با تشکر از مدیر حوزه علمیه گفت گفت: شاید در نگاه اول این طرح یک برنامه معمولی به نظر آید اما از دید مردم روستا حکم یک رویداد فرهنگی را خواهد داشت.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مدیر حوزه علمیه شهرستان لارستان پس از سلام و خدا قوت به تمامی دست اندرکاران این برنامه بویژه جناب زارع که بی هیچ چشمداشتی در این راه پر زحمت خالصانه تلاش میکنند اظهار داشت بدون شک یکی از دغدغه های دیرینه مقام معظم رهبری که همواره بدان تاکید دارند مقوله فرهنگی است و گسترش فضاهای مجازی کار امروز ما را بسیار سخت تر کرده است متاسفانه جامعه امروز ما غالبا از مباحث فرهنگی دورمانده است .

موسوی در ادامه بیان داشت همه نهاد های فرهنگی و در راس آن حوزه های علمیه بعنوان یکی از برجسته ترین بازوان فرهنگی بایستی در این راه پیشرو و پیشقدم شوند که در این مسیر حوزه علمیه لارستان با طرح وزین سفیران نور گامی موثر را برداشته است .

ویدر پایان اظهار داشت رفتن به روستا کاری بسیار سخت و در عین حال لذت بخش است.

شایان ذکر است که در این مراسم آقایان شجاعی نماینده فرمانداری، علمدار نماینده بخشداری، دلاور مدیر کمیته امداد، معتمد مدیرکتابخانه های عمومی ، قاسمی مدیر اداره کار و تعاون ، رحیمی مدیر تامین اجتماعی ، صفا فرجام سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی ،محمدی مدیر بنیاد شهید، حمیدی مسوول ستاد اقامه نماز،محمودی مدیر اوقاف ،خانم هاجهاندیده ازشورای شهر، درفش و صادقی خرمی ازشبکه بهداشت و درمان ، گرامی از موسسه هنر آساو جمعی از فرهیختگان ، ورزشکاران و کسبه شهر حضور داشتند.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم عیدانه تقدیم حاضرین گردید و ( روستای بریز به عنوان دهمین مقصد کاروان سفیران نور درنیمه دوم اسفندماه اعلام شد.)

به گزارش میلاد لارستان، افراد تشکیل دهنده کاروان سفیران نور از ارگان های مختلف لارستان هستند که هرازگاهی برای سفر یک روزه خود یکی از روستاهای اطراف لارستان را انتخاب می کنند.
در این گروه نمایندگانی از :
۱_ فرمانداری
۲_ حوزه علمیه
۳_ اداره بهداشت
۴_ بهزیستی
۵_ کمیته امداد
۶_ منابع طبیعی
۷_آموزش و پرورش
و سایر ارادات و نهاد های مرتبط حضور دارند که پس از ورود به روستا جهت سرکشی به محل های مورد نظر تقسیم نیرو می شوند. این گروه در سفر یک روزه خود برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی و آموزشی را برای عموم اهالی دارند از جمله ؛
*بازدید از مدارس و برگزاری مسابقات پرسش و پاسخ و اهدای جوایز
*دیدار با خانواده های شهدا
*اجرای مسابقات ورزشی بین تیم کاروان سفیران نور و تیم منتخب روستا
*اجرای مسابقات هنری(نقاشی) برای عموم
*بازدید از اماکن تاریخی
*برگزاری کلاس های مشاوره
* کاشت نهال و درختکاری در محیط روستا
*سخنرانی و اهدای لوح تقدیر به افراد موفق و ممتاز روستا که جمله این فعالیت ها باعث ترویج برنامه های فرهنگی، دینی، آموزشی و تشویق جوانان در زمینه های مورد نظر خواهد بود.

خبرنگار ؛ سحر طاهری

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین