شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

۱۵۰۰ هکتار از ارتفاعات لارستان بذرکاری شد

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با اشاره به اینکه این شهرستان در زمینه بذرکاری ارتفاعات از شهرهای پایلوت و پیشروی استان بوده است، گفت: تاکنون ۱۵۰۰ هکتار از ارتفاعات لارستان…

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با اشاره به اینکه این شهرستان در زمینه بذرکاری ارتفاعات از شهرهای پایلوت و پیشروی استان بوده است، گفت: تاکنون ۱۵۰۰ هکتار از ارتفاعات لارستان بذرکاری شده است.

به گزارش میلاد لارستان منصور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به آغاز نهضت بذرکاری در جنوب فارس اظهار داشت: شهرستان لارستان به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در این زمینه بوده به‌گونه‌ای که از سال گذشته تاکنون ۱۵۰۰ هکتار از ارتفاعات لارستان بذرکاری شده است.

وی با بیان اینکه هزار هکتار در سال ۹۵ انجام شده است، گفت: امسال به دلیل وضعیت بارندگی استقبال مردم کمتر بود و ۵۰۰ هکتار از ارتفاعات بذرکاری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با اشاره به اینکه پایش این مناطق به صورت مستمر ادامه دارد، بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد در بذرکاری و پایش آن نقش مهمی دارند و ادامه این روند آینده خوبی برای فضای سبز لارستان را رقم می‌زند.

رضایی با اشاره به بذرهایی که در این مناطق کاشته شده است، افزود: بذرهای آنغوزه، بادام کوهی، کنار و بذرهای بوته‌ای در این ارتفاعات با همکاری گروه‌های مردمی کاشته شده و در مراقبت از این بذرها مردم حساسیت بیشتری دارند و مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به مشارکت مردم به ویژه مردم روستاها عنوان کرد: پارک جنگلی در منطقه هود و بیدشهر با همت مردم و خیران راه‌اندازی شده که نقش مهمی در فضای سبز این منطقه دارد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین