پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 29
با شرکت 29 گروه صورت گرفت

برگزاری سومین جشن گلستان خوانی در لارستان

با شرکت ۲۹ گروه، سومین جشن گلستان خوانی در لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش لارستان، در مراسمی باشکوه با…

با شرکت ۲۹ گروه، سومین جشن گلستان خوانی در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش لارستان، در مراسمی باشکوه با حضور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش لارستان و کارشناسان آموزش ابتدایی اداره کل، نائب رئیس شورای شهر لار، کارشناس مسئول نمایندگی بنارويه، مدیران، معاونین، آموزگاران، مربیان و دانش آموزان مدارس ابتدايي، سومین جشن گلستان خوانی مرحله شهرستان با شرکت و اجرای ۳ گروه پیش‌دبستانی و ۲۶ گروه دبستانی از مدارس شهر و روستا در سالن غدیر شهر لار برگزار شد.

در ابتدای مراسم رئیس آموزش و پرورش لارستان در سخنانی با تشکر از معاون آموزش ابتدایی و کارشناسان این حوزه که کارهای خلاقانه‌ای در سطح مدارس داشته‌اند، گفت: برگزاری این جشنواره، ایده بسیار خوبی است که از استان فارس شروع‌شده و حق هم همین بود.

مهدی اسماعیلی افزود: برگزاری جشن گلستان خوانی ما را با یکی از غنی‌ترین متون ادبی آشنا کرده و امیدواریم این طرح در سراسر کشور تعمیم یابد.

در ادامه کارشناس مسئول دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس هدف از اجرای برنامه گلستان خوانی را ایجاد طراوت و شادابی در دانش آموزان دانست و گفت: بحث انتخاب گروه‌های برتر در میان نیست تا هر سال همه دانش آموزان به شرکت ترغیب شوند.

گشتاسبی از اهداف برگزاری این جشن را شناخت مفاخر ملی و بومی و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان برشمرد.

وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح گلستان خوانی در اکثر مدارس، دامنه لغات دانش آموزان پایین و اعتمادبه‌نفس آن‌ها نیز ضعیف بود و حتی برای خواندن یک مقاله مشکل داشتند که خوشبختانه پس از اجرای این برنامه، باور و اعتمادبه‌نفس را دردانش آموزان به وجود آورده تا هر محفل و برنامه‌ای را درخور تحسین اجرا کنند.

کارشناس مسئول دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس همچنین خواستار ارائه پیشنهادات و نظرات از سوی همکاران و کارشناسان جهت برگزاری پربارتر و بهتر این جشن در سالهای آتی شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود با حمایت‌های مدیران مدارس و کارشناسان اداره بتوانیم این طرح را از استان فارس به سایر استان‌ها نیز منتقل کرد و به یک برنامه ملی تبدیل کنیم.

این مسئول با اشاره به شعار سال آموزش ابتدایی با عنوان «فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ»، خواستار آن شد تا از فشارهای بیهوده بر دانش آموزان در ثبت‌نام انواع کلاس‌های آموزشی فوق‌برنامه خودداری و والدین و مربیان، دانش آموزان را در کنار تحصیل علم، هنر عشق و محبت بیاموزند.

گفتنی است برای سومین سال جشن گلستان خوانی مرحله شهرستان برای آمادگی و انتخاب چند گروه جهت شرکت در مرحله قطبی که با حضور شهرستان‌ها و مناطق جنوب فارس به میزبانی لارستان در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد، در سالن غدیر شهر لار به اجرا درآمد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۸:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین