شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

اجرای چهارمین مرحله جشن گلستان خوانی با حضور 40 مدرسه در لار

در مراسمی با شکوه با حضور معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش لارستان و معاونین و کارشناسان اداره، باصری کارشناس مسوول تکنولوژی اداره کل آموزش و پرورش فارس،…

در مراسمی با شکوه با حضور معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش لارستان و معاونین و کارشناسان اداره، باصری کارشناس مسوول تکنولوژی اداره کل آموزش و پرورش فارس، مدیران، معاونین،آموزگاران، مربیان و دانش آموزان مدارس ابتدايي، چهارمین جشن گلستان خوانی(مرحله شهرستان) با شرکت و اجرای ۴۰ گروه دبستان و پیش دبستانی از مدارس شهر و روستا در سالن غدیر برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان، در ابتدای مراسم رییس آموزش و پرورش لارستان در سخنانی با تشکر از معاون آموزش ابتدایی و کارشناسان این حوزه که کارهای خلاقانه ای در سطح مدارس داشته اند خاطر نشان ساخت برگزاری این جشنواره، ایده بسیار خوبی است که از استان ما شروع شده و در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مهدی اسماعیلی تاکید کرد: اجرای این برنامه موجب تلاش و تکاپوی علمی و فرهنگی در سطح مدارس ما شده وآشنایی با گویش و زبان و لهجه و لباس های سنتی طوایف از کارهای زیبای این برنامه است.

وی با اشاره به اینکه معاونت ابتدایی لارستان در ارزیابی استانی در جرگه های برتر استان بوده و این امر حاصل تلاش معاون محترم ابتدایی و همکاران پرتلاش ایشان در اداره و سطح مدارس است از همگی آنها تقدیر کرد.

در ادامه کارشناس مسئول تکنولوژی اداره کل ،هدف از اجرای برنامه گلستان خوانی ایجاد طراوت و شادابی در دانش آموزان دانست و گفت: طبق تحقیقی که موظف شدیم از نظام های آموزشی سایر کشورها داشته باشیم متوجه وجود تفاوت های زیادی شدیم و از جمله اینکه در نظام آموزشی ما به دانش آموزان بسیار زیاد آموزش داده میشود و یک دانش آموز در طول دوران تحصیلات ۱۳۹۰۰ ساعت آموزش می‌بیند که میانگین جهانی آن ۷۰۰۰ ساعت است.

دکتر باصری همچنین به سنگینی مطالب آموزشی اشاره کرد و گفت مثلاً مطالبی که در چهارم ابتدایی تدریس میشود باید در پایه دهم تدریس شود ولذا هم از نظر کمی و هم از لحاظ محتوایی باید تجدید نظر شوند و اجرای طرح های جدیدی از جمله تشکیل اتاق بازی و یادگیری در مدارس ابتدایی،طرح عید و داستان، جشن گلستان خوانی و…از جمله برنامه هایی است که در راستای شاداب سازی و تغییرات کمی و کیفی آموزش در مدارس اجرایی شده اند.

وی از اهداف دیگر برگزاری جشن گلستان خوانی شناخت مفاخر ملی و بومی و آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان دانست و اظهار داشت: پیش از اجرای طرح گلستان خوانی در اکثر مدارس دامنه لغات دانش آموزان پایین و اعتماد به نفس آنها نیز ضعیف بود و حتی برای خواندن یک متن مشکل داشتند که خوشبختانه پس از اجرای این برنامه ، این باور و اعتماد به نفس را در دانش آموزان به وجود آورده تا در هر محفلی خودشان برنامه ای در خور تحسین اجرا کنند.

در حاشیه این جشنواره،نمایشگاهی از آثار دانش آموزان با موضوع حکایات سعدی نیز برپا شده بود که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین