جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

مقیمی:‌کارمان اجرایی نیست؛‌تنها میتوانیم پیگیری کنیم،‌مردم توقع حل مستقیم مشکلات را نداشته باشند…

آخرین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان در سال ۹۶ با حضور اعضا و یکی از مشاوران  شورا به ریاست عبدالرحیم مقیمی برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از…

آخرین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان در سال ۹۶ با حضور اعضا و یکی از مشاوران  شورا به ریاست عبدالرحیم مقیمی برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان، در این جلسه ابتدا مقیمی رییس شورای شهرستان با بیان اینکه «کمبودها آنقدر زیاد است که باز کردن چند گره از مشکلات چندان به چشم نمی‌آید»؛ تصریح کرد: باید همه بدانند که کار شوراها به‌ویژه شورای شهرستان، اجرایی نیست و ما تنها می‌توانیم پیگیری کنیم یا راهکار و پیشنهاد ارائه دهیم. مقیمی افزود: تا جایی که در توان داریم مکاتبه می‌کنیم و مطالبات را به مسئولان می‌رسانیم، از این رو مردم نباید از ما توقع داشته باشند مستقیماً مشکلات را حل کنیم.

وی مراجعه مستقیم رئیس و اعضای شوراهای بخش و شهر به مسئولان شهرستان یا استان را کاری قابل تقدیر خواند و با اشاره به دیدار خود و چند تن از مسئولان شهرستان با مدیر عامل منطقه آزاد کیش برای پیگیری بعضی امور، خاطرنشان کرد: بنده هم گاهی به نمایندگی از شما و نه به عنوان رئیس شورا، ملاقات‌هایی با مسئولان استانی و محلی داشته و دارم که مطالبات شما و مردم را صراحتا با آنان در میان می‌‎گذارم.

رییس شورا، تأمین بودجه را از نیازهای مهم شورا دانست و البته تأکید کرد: وقتی بیشتر شوراهای شهر و بخش، خودشان با مشکلات مالی روبرو هستند ما نمی‌توانیم برای پرداخت بودجه به شورای فرداستی به آنان فشار بیاوریم. مقیمی در این مورد به مکاتبات و مذاکرات خود با شورای استان اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تأمین بودجه بتوانیم برای بعضی بازدیدها و نیز جبران اندکی از تلاش‌ها و فعالیت اعضا اقدام کنیم.

در ادامه جلسه، فرزاد قناعت پور مشاور علمی و فناوری شورای اسلامی شهرستان در سخنانی در خصوص ارائه خدمات به نخبگان و کارآفرینان گفت: با توجه به تسهیلات و وام‌هایی که در این مراکز و نیز معاونت علمی ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است، باید همه افراد کارآفرین و دارای ایده‌های نو و اثرگذار را به سمت مراکز رشد سوق داد. سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور، وظیفه شوراهای بخش و شهر را برای شناخت افراد خلاق، سرمایه‌گذار، مخترع و تحصیل‌کرده بسیار سنگین توصیف کرد و افزود: با همه مشکلات و کمبود امکانات در مرکز توانسته‌ایم چندین شرکت و واحد دانش‌بنیان را مورد حمایت قرار دهیم.

در پنجمین جلسه شورای اسلامی لارستان، چند تن از اعضا ضمن بیان مسائل و مشکلات شهرها و روستاهای مختلف، از کم‌توجهی مسئولان نسبت به اشتغال‌زایی به‌ویژه در روستاها گلایه کردند؛ این نمایندگان، موانع موجود بر سر راه دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی را مورد اشاره قرار داده و خواستار رفع این موانع شدند. ایجاد مراکز معاینه فنی خودروهای گازسوز، همکاری دهیاران و شوراها با مسئولان امنیتی برای پیشگیری از جُرم و گسترش امنیت عمومی، مسائل و مشکلات باغ‌شهری‌ها و معضلات زمین‌‎های روستایی مرتبط با بنیاد مسکن نیز از دیگر مواردی بود که نمایندگان بخش‌ها و شهرها به آنها پرداختند. نوروزی نایب رئیس شورای شهرستان هم صادر نشدن کارت شناسایی برای اعضای شورای بخش و شورای شهرستان را زیبنده لارستان ندانست و از فرمانداری خواست در این کار تسریع کند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مقیمی:‌کارمان اجرایی نیست؛‌تنها میتوانیم پیگیری کنیم،‌مردم توقع حل مستقیم مشکلات را نداشته باشند…”

  1. سميه گفت:

    پس واسه همينه کل کارهاي اجرايي شهرستان. که باعث پيشرفت منطقه هم هست فقط در مرحله ي پيگيري مي مونه ،خيلي از قولهايي که داده شد هر وقت بنده مي پرسم ميگن در حال پيگيري هستيم ،نمي دانم اين پيگيري بايستي چقدر بطول انجامد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین